Afløb fra Båd til Kloak

Hej Skal bruge en kraftig pumpe til at pumpe mit spildvand (toilet (Kværnet af toilet) og alm afløb) væk fra min båd. Det skal pumpes ca 40 m væk og ca 6 m op. Har kigget på : Kärcher BPP Husvandværk 4500/48 (16452910) - 1995,- http://toolworld.dk/store.php?ctrl=119908&pno=79980&pointer=10 & Skandinavia Garden husvandværk Crome/Rustfri (79980) - 879,- http://toolworld.dk/store.php?ctrl=119908&pno=1.645-291.0&pointer=0 Måske med 1" Haveslange 25 m (54441) - 329,- Kan jeg bruge ovenstående eller noget lignende ? /lars
Hej Skal bruge en kraftig pumpe til at pumpe mit... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her i København er det nu helt almindeligt at se slanger i vekslende kvalitet med vand, kloak osv. på kajerne, det eneste jeg brokker mig over er når der ligger mere eller mindre godt isolerede trefasekabler uden hfi foran og syder/koger i sen og fugt.

Dr_Lyn
Skrevet af WinstonSmith den 08-05-2009 01:07
Skrevet af Flying Leth den 07-05-2009 22:34

Så selvom det er LDS er der jo visse regeler man som gør det selv må overholde ellers blir' det jo til den hedengangen Hr. godtnok


Min helt! Han kan genses her.

WS


Han er jo en helt

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Selvfølgelig er det i den offentlige kloak jeg hælder mit spildevand ned i.

Mht. naboer og lugt er det er netop derfor jeg sørger en pumpe der kan pumpe det HELE vejen ude mellemstationer. Jeg er ikke ude på at genere naboer.

Hvorfor tror folk altid det værste og er fordømmende hvorfor ikke bare syntes det er et fedt projekt, hvor jeg selvfølgelig skal tage hensyn til medmennesker. Det er jo også derfor jeg er her og spørger og spørger. Måske lidt dumt ind i mellem, men altid for at det skal være iorden.
Nu lød det ikke som om du sendte det hen så det endte op i et rensningsanlæg.
Måske skulle du søge efter hvad man bruger når man pumper toiletvand fra en skurvogn og over i en kloark.

Og er det noget der skal virke året rundt?? Jeg tænker bare på om det så fryser til om vinteren?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tror man på skurvogn bruger samme princip, som vi gør å vores både med kværnetoilet og at det er dennes pumpe der kan pumpe det væk fra vognen. Mit problemat der er over 30 meter og at det skal 5-6 meter op.

Det skal virke året rundt, så slangerne skal isoleres over vandet og ellers ned på bunden og ligge.
Annonce
HVIS du kommer det i regnvands afløb så er det letter at hælde det over siden af båden men så er det jo osså dig der har lugten og ikke naboen 300-500 meter lenger af haven der har lugten
der er forskel på regen vand og kløak vand det bliver behandlet forskellig i siste ende er det jo billiger at få en slamsuger til at hende det du risker at midste din havne plas og laver LORT for de andre der boer der
det er grunden til at der ikke er flere havne der vil have fastlægger eller husbåde er at FOLK der laver det LORT som du er ved jeg er overasket over at der ikke er en nabo der har klaget over det der er at ødelægger for de andre der gerne vil bo sådan et sted
hilsen fra en der er hjemløs pågrund af et nabo der har gjort det samme som du er ved at gøre
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Skrevet af renek den 08-05-2009 21:35
der er forskel på regen vand og kløak vand det bliver behandlet forskellig i siste ende er ...

I København ledes både regnvand og andet spildevand til renseanlæg.

WS

renek......Har du læst hele tråden eller bare det du kunne bruge for at lukke lort ud. Du burde finde dig et bedre renseri
hvor for er der så ikke flere havne der vil have husbåde og fast ligger til at ligge i deres havne det er det problem med toletter der gør det det beste er jo at få en slamsuger til at hente det og så slipper mand jo osså for at få lugten på sine hænder og tøj
hilsen rene
ps du vil jo lukke det ud i regnvands kloak det er moske det samme i kbh med det er ikke det samme overalt
ELLER er det moget at jeg har misforstådet?

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

eller får du dårlig samvithed over at du ødelægger det for andre der ligger hvor du er
med vendlig hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis