Afløb fra Båd til Kloak

Hej Skal bruge en kraftig pumpe til at pumpe mit spildvand (toilet (Kværnet af toilet) og alm afløb) væk fra min båd. Det skal pumpes ca 40 m væk og ca 6 m op. Har kigget på : Kärcher BPP Husvandværk 4500/48 (16452910) - 1995,- http://toolworld.dk/store.php?ctrl=119908&pno=79980&pointer=10 & Skandinavia Garden husvandværk Crome/Rustfri (79980) - 879,- http://toolworld.dk/store.php?ctrl=119908&pno=1.645-291.0&pointer=0 Måske med 1" Haveslange 25 m (54441) - 329,- Kan jeg bruge ovenstående eller noget lignende ? /lars
Hej Skal bruge en kraftig pumpe til at pumpe mit... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
når det er kværnet, kan en Grundfoss pumpe sagtens følge med, ring til dem.. Center Øst Vallensbækvej 32, 2605 Brøndby - 8750 5050, det skal være/laves 100% i orden første gang,,, det kan jo være jeg ligge på pladsen ved siden af :-) Den du foreskriver "Kärcher BPP Husvandværk 4500/48 " er til rent brugsvand (drikkevand), så den kan du ikke bruge til andet end at smide i havet :-)
Spejder Sport har 60 L Kano Tønder til 249,- stk. Tror det bliver dem.
http://www.spejdersport.dk/kanotoende-60-liter.aspx


Skal ha købt noget slange gennemføringsfittings i plastic med studs i begge ender til at skrue i låget hvorpå jeg kan montere 1" slange indvending i tønden og udvendigt.
Nogle ideer til hvor jeg kan købe dem, udover hos Båd forretninger hvor de sikkert koster spidsen af en jetjager ?
Jeg ville nok starte ved Silvan- Jem og Fix ------'s vvs-afdelinger - selvom jeg endnu ikke har fattet hvad dit projekt går ud på - men synes min lugtesans siger, at det må være en stor stationær holdingtank du i virkeligheden taler om. Hvorfor iøvrigt ikke lave den lidt større, og så tømme den efter behov med en slamsuger/havnens spildevands-sug?

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Mit projekt er at få transporteret mit spildevand væk fra min husbåd.
Vil ha en rimelig rummelig tank ombord på båden (derfor 60 l - en større vil fylde for meget i motor rummet) og muligvis en mellem station med endnu en tønde / beholder og herfra så over i kloaken.
Forstår jeg stadig ikke - er det dit lort du vil hælde i en kommunal regnvandskloark - eller?

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Annonce
jeps og resten af spildevandet fra båden

Hvis det er i det kommunale regnvandssystem er det ikke lovligt det du har gang i.

Der er vel også et regelsæt for den forening hvor din båd ligger - hvis det er husbåd er der vel regler for afregning af el, renovation, spildevand etc.

Så selvom det er LDS er der jo visse regeler man som gør det selv må overholde ellers blir' det jo til den hedengangen Hr. godtnok

Skrevet af Flying Leth den 07-05-2009 22:34

Så selvom det er LDS er der jo visse regeler man som gør det selv må overholde ellers blir' det jo til den hedengangen Hr. godtnok


Min helt! Han kan genses her.

WS
Hos AO kan du købe en bøtte af et kraftigt farvestof der hedder flurocein, hvis ud hælder det i kloakken en dag det regner kan du se om kloakken løber ud i kloaknettet eller ud i havnen igen :) Husk at hvis du ikke bruger kontraventil /meget høj antihævert skal du have en tønde der er væsentligt større end volumnet af afgangsslangen ellers vil pumpen starte og stoppe hele tiden og det fører til at den brænder af.

Dr_Lyn
Jeg ved ikke om det er min fatasi der driller mig?? vil du have en slange med lort ført hen af bådebroen og ned i en kloark?? Hvad siger naboerne til det.. Jeg ville da være meget ked af at ligge ved siden af dig... eller retter sagt dit kloarksystem?? Så noget skal da suge ud i dertil indrettet anlæg.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis