Engelsk mc

Hej alle..
Jeg ville høre om der er nogle herinde der har erfaring med engelske mc´er?
Jeg overvejer at købe en gammel en af slagsen f.eks Ariel eller en Ajs en cylindret
Norton og Triumph er blevet lidt for dyre og Bsa er ikke lige mig, men altså er det noget der er til at have med at gøre for sådan en gør det selv´er
eller hvad siger i?
Det er nok mest sådan noget legetøj for voksne, men bare lyden af sådan en gammel enstamper får nakkehårene til at rejse sig på mig...( Det er musik )

Specielt en Ariel VB600 ville jeg blive kiste glad for at høre nogle kloge ord om..!
Hvad med reservedele osv. til sådan en svend??

Hilsen ame
Hej alle.. Jeg ville høre om der er nogle herinde... Vis hele indlægget
113 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har kørt BSA M 10 og A7, de tabte aldrig noget. Startede hver gang, forudsat de er vedligeholdt og ikke opslidt. Ka`det selv mekanikeren med hammer med løst hovede, 2 syge skruetrækkere, der klarer alle skruer,samt en skævbider uden bid kan ikke forvente tæthed naar der genanvendes forstenede pakninger tilsat lidt tvivlsom flydende pakning og dæksel hvor kærven i skruerne forlængst er afdøde.
kender godt Matts Berlind,

Han har også fine cykler...

Mvh
Kim Mortensen
Hej igen, netop hjemvendt fra ferie..
Dejligt at læse at en Ariel VB er en god cykel, jeg har endnu ikke købt nogen, da jeg ikke har fundet den rigtige endnu, enten er de bygget om eller også synes jeg de er lidt dyre.
Måske skulle jeg vente til efteråret så falder priserne nok lidt!
Det skal helst være en hvor motoren er ok, så jeg kan koncentrere mig om det kosmetiske.
Eller også skal det være en der er helt ok, som jeg vil have den og til en fornuftig pris.
Den skal være med enkelt sæder, så kan jeg skrue konesædet af når hun ikke skal med
og så skal den helst være nogenlunde original.

Leder stadig...

ame

Hej Kim Mortensen

Du skriver du har en VB600, må vi ikke se et par billeder af dyret? 

ame

Annonce
Selvfølgelig..

Gå ind på www.fmx.dk Der kan du i venstre side se mine Ariel cykler (og andre sjove projekter)..

Den nuværende tilstand af min Ariel er som det ses here:
http://www.fmx.dk/projects/vb600/IMG_5950.JPG

Den er lettere ombygget, men ikke destruktive ændringer.. Alle de original skærme og hjul er stadig originalt og sat på loftet. Så hvis jeg skifter bagskærm, styr og baghjul ud står den som da den kom ud af fabrikken.

Mvh
Kim Mortensen
... og der kan i også se den før omtalte square four (SQ4), faktisk den første model overhovedet anno 1931. Leder stadig med lys og lygte for at finde dele så det engang i fremtiden kan blive et rullende eksemplar... Men I kan her se den meget specielle motor konstruktion hvilket gav den utrolig vibrationsløs kørsel, og god harmoni i motoren. Svinghjulene er koblings tandhjul, som forbinder den foreste krumtap med den bagerste.

Mvh
kim Mortensen
Respeeekt, super flotte mc,er.
Specielt vb`eren kan jeg godt lide, den får lige en høj.. hehe
Hvordan er den så at køre på?

ame
dejlig...nu har jeg ændret gearingen så den ikke er optimerettil sidevogn, og sat 16" dæk på, så alt ialt kører den behageligt ved 90 km/h, men der er helt bestemt mere i den... Men den starter hver gang, og trækker som en hest..
Lige nøjagtig det undre også mig at folk skriver den kører ligesom en traktor
og er beregnet til sidevogn. Så kan den vel bare geares om ligesom dengang man rodede med knallerter, forresten det er også en cool hjelm du har dig, hvor har du købt den?

ame
Der er yderligere 73 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også