Engelsk mc

Hej alle..
Jeg ville høre om der er nogle herinde der har erfaring med engelske mc´er?
Jeg overvejer at købe en gammel en af slagsen f.eks Ariel eller en Ajs en cylindret
Norton og Triumph er blevet lidt for dyre og Bsa er ikke lige mig, men altså er det noget der er til at have med at gøre for sådan en gør det selv´er
eller hvad siger i?
Det er nok mest sådan noget legetøj for voksne, men bare lyden af sådan en gammel enstamper får nakkehårene til at rejse sig på mig...( Det er musik )

Specielt en Ariel VB600 ville jeg blive kiste glad for at høre nogle kloge ord om..!
Hvad med reservedele osv. til sådan en svend??

Hilsen ame
Hej alle.. Jeg ville høre om der er nogle herinde... Vis hele indlægget
113 svar
 Følg tråden
Der er 110 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super flot ame, jeg håber at du får mange gode oplevelser med den cykel.

MVH
Jo tak skal du have, jeg har allerede kørt mange gode ture på den og også fået sat den nye karburator på, så nu dunker den bare derudaf..

Det var ellers noget der hjalp, den bliver ikke så varm mere + den kan stå og køre helt stabilt i lav tomgang uden at gå ud eller tabe nogen masker.

Det er bare lykken med sådan en gammel dame, man bliver så glad hver gang den starter
og så ellers bare tøffe ud af landevejen, eller endnu bedre hvis jeg kan finde en eller anden lille hyggelig vej med noget kønt landskab, det er LYKKEN..

Mvh.ame

Tjah... Jeg har haft Triumph fra 50`erne siden jeg var 17.  Jeg er bidt af de gamle ting fra dengang, så det er fedt at der er andre.

For det første: Du skal have evnen til at skrue dem sammen på den rigtige måde. Alt for tit er det hele smadret fordi man ikke har haft den viden der skal til for at skrue en cykel af den art sammen. Som du ved har de et rygte om at de smider olie, og det er et tydeligt tegn på at man har samlet sin bike forkert. Jeg kan sagtens bygge min Triumph uden at den smider olie. I dag bruger man en silikonepakning med varmebestandighed der kan tåle olie, og det hjælper gevaldigt. (et VVS produkt til kedler).

For det andet: Du skal nok finde den store tegnebog frem. Jo mere sjældne de bliver, jo mer vil folk have for dem. Og stumper er ikke bilige. Jeg handler helt nye stumper i Sverige, der som bekendt har en noget bedre biker kultur end som her. Alt kan du skaffe, og ellers må du forbi din lokale maskinfabrik. Det gør jeg blandt andet når jeg skifter alle gevind ud med Helicoils eller får drejet krumtap eller boret cylinder. (men det koster)

For det tredie: Du skal søge viden om det du vælger. tag en snak med de klubber og foreninger der har samme interesse. Deres erfaringer om holdbarhed, stumpekøb, priser, vinterhi og forsikringer er klart noget du kan drage nytte af.

Vi ses derude en dag. Måske et englændertræf ?

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også