Gulvlag over gulvvarme

I min nye tilbygning skal der være badeværelse på 1. sal, det bliver med gulvvarme i en trækonstruktion (forskallingsbrædder på gylvbjælker, varmefordelingsplader og varmeslanger) så langt så godt.
Hvilken plade lægger man ovenpå som skal danne underlag for fliser?

Jeg havde tænkt på gulvgipsplader, er det et godt valg? 1 eller 2 lag?

skal de skrues fast i gennem varmefordelingspladerne og ned i forskallingsbrædderne? eller lægges flydene? hvordan laver man tilslutningen til vægene (vådrumsgipsvægge)?

Ekstra spørgsmål: læggerm man normalt gulvvarme der hvor bruseren skal være eller er det frås? Det bliver en brusekabine på 1 x 2 meter med 2 brusere næsten plan med gulvet.

hilsen
Carsten 

I min nye tilbygning skal der være badeværelse på... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej KK Entreprise

Kort sagt: Min holdning er at man ikke lægger isolering ovenpå gulvvarme.

Man kan jo også som Mr Calle lægge de isolerende plader under gulvvarmen.

Er Primapladerne MK godkendte?

Hej

En fremløbstemperatur på 40 grader er nok i de fleste tilfælde, afhængig af hvor godt rummet er isoleret.

Hvis man har radiatorer i resten af huset kan man nok blive nødt til at bruge den fremløbstemperatur og så styre med en returventil, men en blandesløjfe med en konstant temperatur ( ca  40 grader) og flow er nok den bedste løsning.

Den eneste grund til, at jeg har valgt Lux plader er for at undgå at støbe et betongulv og gøre gulvet mere stabilt, så flisefugerne ikke knækker.

Om der er en smartere løsning er lige meget for mig, da de er køb, betalt og leveret. Men lægge et tykt isolerende materiale oven på gulvvarmen virker på mig ikke særlig smart.

Jeg kan altså ikke finde en MK godkendelse af Primapladerne (http://www.etadanmark.dk/danish/mk/frameset.htm). Hvad er godkendelsesnummeret?

Orla: Tak for rådet omkring vådrumssikring og gulvspartelmasse.

Uha-Uha

Du må have kolde fødder Hr. KK. når du skal have 50 - 65 graders fremløb i dine rør, eller også er det fordi dit gulv ligger under isoleringen.

Jeg kører med en fremløbstemp. på 32 grader, og en returtemp. på 27 - 28 grader,

og mine rumtemp. ligger alligevel på 21 - 23 grader.

Jeg kan forstå den høje fremløbstemp. hvis KK står for Kolde Knæer. 

Ps. Alt mit isolering ligger under gulvvarmen.

Med venlig hilsen

Georg Gearløs og Lille Hjælper.

Annonce
Skrevet af Georg Gearløs den 19-03-2009 22:32

Uha-Uha

Du må have kolde fødder Hr. KK. når du skal have 50 - 65 graders fremløb i dine rør, eller også er det fordi dit gulv ligger under isoleringen.

Jeg kører med en fremløbstemp. på 32 grader, og en returtemp. på 27 - 28 grader,

og mine rumtemp. ligger alligevel på 21 - 23 grader.

Jeg kan forstå den høje fremløbstemp. hvis KK står for Kolde Knæer. 

Ps. Alt mit isolering ligger under gulvvarmen.

Med venlig hilsen

Georg Gearløs og Lille Hjælper.



/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jamen, jamen.

TAK for kommentaren BOFH.

M.V.H.

Lille Hjælper og Georg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis