Reklameværdi på LDS

Jeg har aldrig set LDS som en reklamesøjle, men for et stykke tid siden var der en tråd om Bryllups-fest-tilbehør.
Blandt andet omhandlede tråden priser på top figurer på kagen.
Jeg kunne huske at jeg arbejde sammen med nogle
år tilbage som netop havde startet en netbutik med sådanne ting og smed lige linket til hans butik.
I sidste uge stødte jeg så på ham igen og han fortalte at han på sin hjemmeside kunne se at der kom ret mange (i forhold til hans lille butik) klik herfra LDS og stadig gør det. Og rigtig mange der kommer der handler også.
Jeg har jo intet ud af det og blev glad på hans vegne.
Men det understreger jo lidt meget hvorfor så mange kommer med deres halv- og heldårlige indlæg med link til deres egne butikker.
Og sidder nu og undre mig lidt over at indlæg for egen vindings skyld ikke bare bliver fjernet? Men for lov til at blive inklusive den lange diskution der efterfølger.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes der er stor forskel på hvordan man "reklamerer" her på LDS.

Hvis man som proff. kommer med gode, nyttige og oplysende indlæg, gang på gang, som vi alle har glæde af, og hvor svarene kommer som følge af grundig viden man har via sit proff. virke, så synes jeg det er helt i orden for mit vekommende, at man i sin signatur har en henvisning til sit firma.

Ikke alene er det i orden, men det understreger også, med hvilken baggrund vedkommende udtaler sig.
Som et rigtig fint eksempel vil jeg nævne Orla Nautrup, der gang på gang, kommer med rigtig fine og oplysende indlæg. Det er ofte pisse irriterende at læse hans indlæg, fordi de ofte går stik imod "ønsketænkning" og håb om at kunne slippe lettere over en opgave, men det er da soleklart rigtig godt og nyttigt at blive belært om, hvordan tingene hænger sammen rent lovmæssigt. Og netop fordi folk bliver bragt ud af vildfarelser med tvivl til følge, er det meget informativt, at man kan se, at manden ikke udtaler sig på et løst og ubefæstet grundlag.

Er det derimod en eller anden smart fætter, der som sit første indlæg, kommer med en mere eller mindre åndssvag anprisning af eget firma og dets tvivlsomme produkter, finder jeg det voldsomt provokerende. Meningen med dette forum er jo at vi skal kunne give hinanden uvildige råd og tips, uden at der skal ligge gustne overvejelser bag. De råd vi får her som glade amatører, skal vi kunne regne med er givet ud fra en ærlig overbevisning uden skjult dagsorden.
Ofte viser det sig at disse gratis nassereklamer oven i købet reklamerer for nogle sløje produkter.

Sådanne indlæg sættes jo ind, for at prøve at smutte imellem de ærlige råd, deltagerne her imellem, giver hinanden, og altså vil man opnå en "tillid", som slet ikke har rod i virkeligheden. Æv hvor er det sølle.

Det klarer jeg ikke, hvorfor jeg også er meget hurtig til at fare frem med harske bemærkninger og anmeldelser, når jeg får fornemmelse af sådanne nasserøve, som kun har et i hovedet, nemlig at udnytte LDS og os som brugere, for at score kassen til egen fordel, uden at yde noget til gengæld. Lykkes det så for disse nassere, kan vi regne med at de bagefter storgriner af os, hvis vi ryger på limpinden.

Jeg ville også sætte pris på at den slags useriøse "reklamer" blev fjernet helt og aldeles, men erkender også at det måske kan være svært at sondre 100% korrekt.

Med venlig hilsen
ktm

 

har selv anbefalet flere firmaer som jeg ved kan løse et specifikt problem eller har en sjælden reservedel på lager det skal der være plads til men alle platuglerne som prøver alle smarte måder til at sælge alverdens skrammel skal bare blockes

der er altid solskin bag skyerne

Sådan Optimist, men det er jo også et uvildigt råd du giver, noget du ikke tjener penge på.
Jeg vil også tro, at jeg har anbefalet et og andet firma, i hvert fald Onkel Harald, selv om jeg godt nok får på puklen, når jeg bringer ham i forslag!! :)
Har lige været på indkøb i dag i HN, og stod igen i dag i kø bag ved flere håndværkere, der købte stort ind!!!!!!!!! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er vel også forskel i hvilken gruppe de ligger.

I "lav hus/bil/båd osv" delen hører den type indlæg ikke hjemme, hvis det bare er reklame og ikke relevant for emnet. Det er således OK med en reference til et firma, der kan løse et konkret problem, men ikke OK bare at lægge et ligegyldigt indlæg ind, der alene tjener som reklame.  Personligt vil jeg i hvertfald søge langt uden firmaer, der søger at promovere sig på den måde, da man må antage at det er et udtryk for den måde de generelt driver virksomhed på.

Men nede under andre grupper med "link til huset/haven(båden osv" må der vel alt andet lige være lidt mere spillerum. Hvis man ikke her kan lægge et link til et firma, der beskæftiger sig med hus/have/bil/båd mm så giver det vel ikke meget mening at have de undergrupper?
Jeg kan ikke forstå hvis du får på puklen for at henvise til Onkel Harald,  Ktm. Der er da ikke nogen der har skudt mig i sænk når jeg har gjort det.
Annonce
Naarrh, hver gang man kommer ind på noget med værktøj og materialer og jeg bringer muligheder i HN i forslag, er der mange, der er ved at vælte over hinanden med hån over de varer HN sælger.
Det er så ikke her alene, men også i andre fora, jeg oplever dette. Jeg er måske også en sart lille mimose, der let bliver fortvivlet! :)

Det er som om mange mener at kunne hævde sig selv ved at postulere, at man ikke kan bruge f.eks. en batteriskruemaskine til 3-400 kr. , men kun kan bruge den til 3-4.000 kr, når man skal sætte årets skrue i.

Det er også vigtigt at der ligger en herredyr maskine i skuffen resten af årets 364 dage, eller kan man fristes til at tro at der fyres lidt bavl af ind imellem??? :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Må indrømme jeg køber bore og skrue maskiner i Jem og Fix som jo også er harald N men sådan noget som en excentersliber dutter ikke. Jeg købte noget falke til at slibe med.. men det var spild af penge.
Jeg fandt en mellemklasse på tilbud og den laver da et hæderligt arbejde og jo jeg ønsker mig stadig en super excentersliber.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der findes jo menesker som har så mange penge, at de ikke aner hvad de skal bruge dem til, Så for dem betyder det ikke noget at det kun er det dyre værktøj der hænger på prale væggen, der hjemme i hobby rummet
Så i TV forleden at der fandtes menesker der brænder 50-1000.000.00 Kr. af på en glad aften i byen, det fik mig da lige op i det røde felt.

og HN har noget som er sværet at opdrive fra andre steder.

bland andet en vådsliber fra skantool.? den røde med hvid sten i.!

til at slibe køkken knive og andet skarpe værktøj.?

men Haral Nyborg her sægler noget vare af tvivlsomme kvalitet

men de har også gode vare af ordenlig kvalitet.

af bland andet værktøj. bosch makita og andre "proff" mærker.

og hobby modellerne.!!! af de gode ende af rækken.?

Hvem har stoppet 50 øre i Hans to tal Hansen ?
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også