Reklameværdi på LDS

Jeg har aldrig set LDS som en reklamesøjle, men for et stykke tid siden var der en tråd om Bryllups-fest-tilbehør.
Blandt andet omhandlede tråden priser på top figurer på kagen.
Jeg kunne huske at jeg arbejde sammen med nogle
år tilbage som netop havde startet en netbutik med sådanne ting og smed lige linket til hans butik.
I sidste uge stødte jeg så på ham igen og han fortalte at han på sin hjemmeside kunne se at der kom ret mange (i forhold til hans lille butik) klik herfra LDS og stadig gør det. Og rigtig mange der kommer der handler også.
Jeg har jo intet ud af det og blev glad på hans vegne.
Men det understreger jo lidt meget hvorfor så mange kommer med deres halv- og heldårlige indlæg med link til deres egne butikker.
Og sidder nu og undre mig lidt over at indlæg for egen vindings skyld ikke bare bliver fjernet? Men for lov til at blive inklusive den lange diskution der efterfølger.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har aldrig set LDS som en reklamesøjle, men... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes der skal skelnes mellem hvad formålet med "reklamen" er.

Hvis nogen starter en tråd med det ene formål at reklamere for egne produkter /eller andres for den sags skyld) så er det bare med at rapportere det il administrtor og håbe at han sletter indlægget hurtigst muligt.

Hvis man derimod opdager at nogen efterspørger et produkt som man selv kan levere, synes jeg det er helt OK at gøre opmærksom på det, men man bør naturligvis oplyse at man har økonomiske interesser i sagen og derfor næppe er uvildig.

Jeg kan ikke huske den sag Grandoldman henviser til, men strengt taget burde han vel have gjort opmærksom på at han henviste til en bekendts hjemmeside... Men man behøver jo heller ikke være mere hellig en paven.
Der er ingen tvivl om at nogle bruger LDS til at promovere eget firma og en del af dem prøver jo ikke engang at skjule det... Brugernavn = firma navn? Det er da næsten for åbenlys...

Jeg synes, som der også står ovenfor, at det er meget rart at der så mange proffer på siden som deler ud af deres viden. Og står deres firma så nederst ved hvert indlæg så er det jo op til en selv om man vil klikke på det.

Men når det hele kun handler om at sælge sig selv og egne vare, så kunne de vel for pokker da nøjes med at bruge køb/salg/bytte gruppen. Så var vi da fri for dem i alle de andre tråde ;)

Med venlig hilsen

Anders

Onkel HN er da ok, men har nu fundet det smart, at Bauhaus som hovedregel giver meget længere garanti og sikke tit men kan få nyt værktøj der.

Køb en billig dims og få den byttet efter endt arbejde, når den alligevel ikke kan mere - aiiii---det er grumt.

Sniffer  

Hej Sniffer.

Ja det er en underlig garanti ordning, men den danske lov siger jo at der skal være mindst 2 års garanti på produkter købt i DK. Man kunne eks. godt have en form for fritagelse når "dimserne" bliver så billige at man kan være overbevist om at staklen der har lavet dimsen ikke fik løn, men tæv for sin indsats. Har jeg eks. købt en dims meget biligt gider jeg ikke engang klage over den den ryger bare ud. Jeg har dog hørt om menesker der har været hos Onkel Harald og få byttet tre gange, hvor de så får pengene tilbage næste gang, det er da udnyttelse så de burde skamme sig.

Annonce
det er da udnyttelse så de burde skamme sig


Og når man så tilmed hoverer over sin grådighed og manglende sans for rimelighed, kan jeg godt græmmes.
Apparater til mindre end ca. 200 kr. kunne jeg ikke i min vildeste fantasi drømme om at forlange byttet, især ikke når jeg har voldbrugt dem.
I stedet for glæder jeg mig over, at det har været muligt at anskaffe mig en vinkelsliber til 75 kr, og at den virker gang på gang.
Jeg har det måske lidt skidt med at tænke på den kinamand eller -kvinde der har fået et spark i røven for ikke at producere min vinkelsliber hurtigt nok.

Men jeg appelerer nok forgæves til folk om at anlægge et vist minimum af rimelighedsbetragtning! :(

Med venlig hilsen
ktm

 

Synes da også, at de forholdsvis billige produkter holder rimeligt til prisen.

 

Hmm - tja - hvis vi ikke køber deres billigprodukter, hvad skal de så leve af????

Så bliver de da bare fyret og er endnu fattigere.

Selvom vi "tvinger" producenterne til at lave kvalitet, så får arbejderes da ikke mere i løn - de rige bliver rigere og de fattige forbliver fattige.


Sniffer  
Det er da Harald-nyborg, Bauhaus og andre der er grådige! De sælger noget billigt lort og tjener på alle, der ikke bytter skidtet. Desuden får de sikkert bare ombyttet varerne fra fabrikken.

Lær af denne mand: (John Ruskin)

"It's unwise to pay too much, but it's unwise to pay too little.
When you pay too much you lose a little money, that is all.
When you pay too little, you sometimes lose everything,
because the thing you bought was incapable of doing the thing you bought it to do.
The common law of business prohibits paying a little and getting a lot - it can't be done.
If you deal with the lowest bidder, it's well to add something for the risk you run.
And if you do that, you will have enough to pay for something better."
Jeg ville da gerne vide hvorfor ophængt kvalitetsværktøj, danner en pralevæg ? Jeg er da ret sikker på at, f.eks. en skrædder gerne vil ha' en ordentlig symaskine. En forherligelse af billigt kineserværktøj virker underligt på mig, det meste af det dur jo ikke til noget. Rystepudsere som ikke kan slibe, stiksave, som ikke kan save lige, hvad skal man med det. Så er det billigere med en slibeklods og en fuchsswanz.

Jeg er enig med John Ruskin

Hvad angår reklame, er det vel ikke alle der er svindlere, det kunne være folk, som os, som forsøger at skabe et levebrød, men ikke har et reklamebudget, og jeg tror folk kan skelne om de tilbudte varer er værd at købe, jeg mener ikke at, vi medlemmer behøver at agere vagthunde i den forbindelse, det må være ejerne af siden's sag. Det kan ihvertfald ikke forarge mig, og jeg behøver ikke nogen til, med fare for deres helbred, at advare mig om den slags.

I øvrigt kan jeg se at, KTM mener, der er noget galt med os, som sætter pris på godt værktøj, det må vel være vores sag, det er jo os, som betaler det. Vi klandrer vel ikke nogen for at ville eje billigt grej.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
I øvrigt kan jeg se at, KTM mener, der er noget galt med os, som sætter pris på godt værktøj, det må vel være vores sag, det er jo os, som betaler det. Vi klandrer vel ikke nogen for at ville eje billigt grej.


Næh nej, folk må bruge deres egne penge til lige nøjagtigt hvad de vil, hvilket de sikkert også gør med eller uden min ligegyldige accept.
Det jeg er ude efter er, at jeg synes det er åndssvagt at skræmme en nybegynder med beskedent budget, der spørger om f.eks. hvilken skruemaskine han kan bruge til en eller anden beskeden hobbyopgave.
Det er jo ikke bydende nødvendigt at købe maskinen til 5000 kr. når man kan klare opgaven lige så godt med en maskine til 5-800 kr. Han skal jo ikke skruer 10.000 6x150 mm skruer i hver dag år efter år med den maskine. En skrue kan jo ikke andet end at blive skruet i det den skal samle, forudsat den kan trække til, eller???????????????

Skal man en sjælden gang skære en 12 mm bolt over eller en 0,9 mm plade igennem, kan en vinkelsliber til 100 kr. vel lige så godt gøre det som en til 3000 kr. Der ligger vel ikke andet i det, end at emnet skal deles og jeg taler ikke om en 0,9 mm plade på en kilometers længde. Eller????????????

Jeg må gentage hvad jeg tidligere har skrevet. Jeg har haft og/eller kørt Rolls Royce, som er en glimrende vogn. Skulle jeg så råde den næste, der spørger mig til råds om, hvilken bil jeg vil foreslå ham at købe, så blot foreslå en Rolls Royce, idet jeg virkelig synes, det er en meget delikat vogn. (Kørte for nylig 1200 km i en ret ny!) Vil det være et godt råd, eller har det mere karakter af at jeg vil profilere mig på en bøvet måde????????????

Selv har jeg måske 8-10 vinkelslibere af forskellig kvalitet, men flest billige. Når jeg laver pladearbejde i mine biler, skal jeg minimum bruge roterende stålbørste, blød og hård og skære-slibe- og kopskiver, som regel 4-5 forskellige værktøjer. Med muligheden for de billige vinkelslibere har jeg en maskine til måske kr. 100 pr stk til hver skive, i stedet for en til 3-4000, hvor jeg skal skifte i et syndigt væk. Er det åndssvagt/uforståeligt, eller????????????

Jeg har desværre ikke råd til at sætte 15-20.000 kr i sådanne sager, for at bruge dem nogle relativt få timer pr. år og er iøvrigt vældig tilfreds med disse billige og velfungerende maskiner.

Prøv nu at læse hele mit indlæg og tag stilling til det under et, i stedet for at pille en enkelt ting ud og fordreje det, men forstå hvad der er mit ærinde, som er at man kan godt give folk et råd under skyldig hensyntagen til, hvad f.eks. en maskine skal bruges til og hvor meget. Der er forskel på sporadiske hobbyopgaver og tungt dagligt proff. brug, eller??????????????????????

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også