Montering af varmepumpe

Efter længere tids problemer med min varmepumpe har jeg besluttet a anskaffe mig en ny, jeg har søgt lidt rundt omkring og er faldet over en side fra sverige.
De sælger panasonic pumper og må siges at være en del billigere end i Danmark, så en lille tur over broen sku nok være det værd..
Mit spørgsmål er så, vil en dansk montør mon installere den for mig? Eller er det nødvendigt at gøre det selv?
Efter længere tids problemer med min varmepumpe... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Personligt tror jeg ikke jeg ville ha lyst til at handle hos ham men det er jo en smags sag..
Syns det virker en smugle uprofessionelt at man ikke kan klikke ind og se hvad der følger med til de forskellige modeller
... og hvad tingene koster!!!!?! Hvad koster en Panasonic NE9GKE fx?
hmmm, det ser ret så uprofessionelt ud alt sammen.
Skrevet af Bavianen den 11-01-2009 10:21
Hej

tænker på det samme.....men pas på www.amexa.se, er jo uden moms...
Hos polarpumpen.se, kan en NE9gke, fåes til 10500,-sek incl moms......og monteret i danmark til 12900 dkr.

Men 9400,- dkr, har jeg fået den tilbudt til incl 7m moteringssæt og fragtet hjem....

Hej alle.

Pas på Polarpumpen !!!!!!

Jeg har meget dårlige erfaringer med dem  Jeg fik aldrig hvad jeg havde bestilt og forudbetalt, selv efter flere påmindelser.

PE

Annonce
Et køleanlæg uanset formål, må have en "utætheds" rate på 2 gr. pr år! så derfor udløser et tomt anlæg hvis man følger dansklovgivning pt. et tæthedsprøvning, har der været indgreb ikke med mekaniske samlinger men lodning på rørtræk, så kræver det en trækprøvning ud fra anlæggets PS.

Iøvrigt så er der kommet ny gældene lovgivning på området med selv at montere især varmepumer:
EU forordning (nr. 303 af 2.april 2008) forbyder ikke-autoriseret personale at installere varmepumper, hvor der skal foretages indgreb i kølemiddelsystemet.

Køletekniker & Energiteknolog.

Det er også glimrende Grønkjær!

Men forstår du mine frustrationer, når man køber en ny dybfryser med defekt kompressor, og der kommer en rask, klog, meget, meget klog, alvidende guttermand ud og skal skifte kompressor, der fumler, fjoller og tumler med tingene og ikke kan få lodningen til at lykkes ordentligt?

3. gang det mislykkes og fryseren taber kulden, får jeg min uautoriserede kammerat til at komme og ordne min fryser for min regning. (Mit udstyr egner sig ikke til disse små anlæg!)
Firmaet, det fine autoriserede, der havde leveret fryseren, mente jeg var komplet urimelig kværulant.
Men min uautoriserede reparation holder nu på 8. år.

Den med at den slags arbejde kun må udføres af folk med fine papirer, er altså ikke altid garanti for det gode arbejde.

Jeg vælger nok at montere min næste varmepumpe selv! Sorry.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg må nok sige jeg er på ktm´s side i det her...
Bare fordi folk er autoiseret gør dem bestemt ikke til verdens mestre
Og når vi nu er inde på det med autorisation osv. Så gør jeg altid opmærksom på hvis det er tilfældet for den pågældende opgave.
Jeg kan ikke se det fornuftige i at holde arbejdsgangen hemmelig for folk. Flere gange har der været tråde herinde, hvor folk spørger til f.eks. el-opgaver. Strøm er noget af det farligste at arbejde med. Derfor gør jeg opmærksom på loven og de farer det evt. medfører.

Når ktm siger han har fået skiftet en kompressor af en uautoriseret person er det helt iorden med mig. Den uautoriserede har nemli vist hvad han gjorde!
Noget andet er hvis en person ikke engang ved hvad der er trykside og sugeside på en kompressor. Så går det hen og bliver farligt!

Og altså, igen... Jeg kan simpelthen ikke forstå at det er lovligt at rode med bremserne på sin egen bil, når man ikke selv må montere en stikkontakt!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det må da være bedre at folk selv roder med bremserne på deres biler, frem for slet ikke at holde det ved lige.
Og igen, hvis ham på værkstedet ikke ved, hvad han har med at gøre, bliver reparationen også der efter.
Ingen reparation eller arbejde bliver bedre, end ham der udfører arbejdet. har evner til.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis