Montering af varmepumpe

Efter længere tids problemer med min varmepumpe har jeg besluttet a anskaffe mig en ny, jeg har søgt lidt rundt omkring og er faldet over en side fra sverige.
De sælger panasonic pumper og må siges at være en del billigere end i Danmark, så en lille tur over broen sku nok være det værd..
Mit spørgsmål er så, vil en dansk montør mon installere den for mig? Eller er det nødvendigt at gøre det selv?
Efter længere tids problemer med min varmepumpe... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, der er altid nogle der vil tjene på andres uvidenhed:-(

Det er selvfølgelig også noget af det jeg selv gør, men jeg snyder ikke folk!!
Og eftersom jeg selv er meget nærig, vil jeg heller ikke være bekendt at tage for mange penge fra andre folk der, enten af uvidenhed eller andet, hyrer mig til et job. Det er sq dyrt at have håndværkere!!

Jeg mener at man skal være så ærlig som muligt overfor kunderne. Når jeg skriver "Som muligt" er det fordi vi nogle gange har folk der stiller utrolilgt mange spørgsmål. Og at skulle sætte dem ind i alle tekniske specifikationer osv. er helt hen i hampen. Derfor kan man af og til tørre dem af med lidt teknisk sprog og en lille hvid løgn;-)

Når jeg siger at man skal være ærlig, er det også fordi det er sådan jeg er til dagligt. Man har sværere ved at huske en løgn end en sandhed. Og når man så kommer ud til kunden efter et år eller 2 spørger han måske om det samme igen... Og kan man så huske hvad man har sagt? her er det nemmere at huske hvad der rent faktisk skete!

Jeg havde selv besøg af en reperatør til min opvaskemaskine. Den ville ikke tage vand ind. Ham montøren var ude ved os en time og sendte en regning. Den ville jeg jo ikke betale når det var en garantisag!
Han havde desuden sagt til den langhårede at det var fordi maskinen ikke fik strøm nok.
Det kunne jeg ikke helt forstå, for jeg har selv lavet installationen til den. Den får power fra sin egen gruppeafbryder og deler ikke med nogen. Jeg ville gerne have en forklaring!!
Det fik jeg ikke, men jeg fik et brev der annullerede opkrævningen :-)

Men vi skal nok høre mange historier om flere fuskere. Dem slipper vi nok ikke af med forløbigt!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jep det er blevet forbudt at sætte sin egen varmepumpe op...

http://www.varmepumpeinfo.dk/

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Det vil der jo aldrig ku blive holdt styr på, især ikke så længe man kan finde komplette monterings guider og lynkoblinger på markede
Hej

tænker på det samme.....men pas på www.amexa.se, er jo uden moms...
Hos polarpumpen.se, kan en NE9gke, fåes til 10500,-sek incl moms......og monteret i danmark til 12900 dkr.

Men 9400,- dkr, har jeg fået den tilbudt til incl 7m moteringssæt og fragtet hjem....
Annonce
Jamen selv om den er ex moms er det jo stadig billigere end det eksempel du henviser til, den svenske moms er jo ikke voldsom høj og du vil derfor ku få samme pumpe til 8625 sek
Hvordan det.....den står til 9900,- sek ex moms  plus fragt plus monteringssæt ...det bliver da næppe det beløb ???? 8625 sek

Men kan du skaffe den til det beløb....?????????????????????? er jeg da lydhør
Elektrikeren---> fandt aldrig ud af hvordan du køber til den pris....
Jeg skrev forkert, mente 8625 kr ;) Men om det var et eneståendene tilbud jeg fik ska jeg ikk ku sige
Ok, men syntes min pris er ok, når fragt og 7 m. montsæt er med
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis