Vil disse fælge kunne være der?

Hey.. Hvordan finder jeg ud af om 165/40-17 dæk på 7x17 fælge kan være på min Lupo? Ifølge Thansens Wheel Guide er der ikke pasningsgaranti på fordi fælgene ifølge den er 1" for brede. Men selvom Thansen ikke garanterer at de kan være der, kunne det jo godt være at det kunne lade sig gøre alligevel. Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af det? Håber nogen kan hjælpe..
Hey.. Hvordan finder jeg ud af om 165/40-17 dæk... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er mere rullemodstand, altså et lidt højere diesel forbrug. Til gengæld er der bedre vejgreb. Jeg glæder mig da til at møde den omtalte Laurits.. Især hvis han er af samme overbevisning som jer, for så kan jeg da irettesætte ham også.. Det er fuldt lovligt at montere de hjul jeg har monteret. Mail fra færdelsstyrelsen: Hej! Du har ganske ret i at Lupo 3L bilen pga. det lave brændstofforbrug får nedslag i registreringsafgiften. Det står dig dog frit for at eftermontere alufælge, tagboks mv. Du vil ikke blive opkrævet ekstra afgifter af den grund. Bilens brændstofforbrug vil dog kunne blive forøget, så det kan koste dig noget ekstra i diesel. Med venlig hilsen, Martin Hellung-Larsen, Civilingeniør Færdselsstyrelsen, Bilteknisk afdeling Road Safety and Transport Agency Adelgade 13 DK-1304 København K Tlf.: +45 33954353 Fax: +45 33381426 e-mail: [email protected] Herfra: http://www.lupo3lklub.dk/forum_viewtopic.php?2.10460 Når det angår trafiksikkerhed er de Nankang NS-2 rigtig nok nogle af de billigere dæk, men er blevet kendt som et godt dæk til prisen. Se fx denne anerkendte dæk-test-side: http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/index.html På grund af de 3 cm bredere dæk oplever jeg helt klart bedre vejgreb end jeg gjorde med økodækkene. Jeg ser frem til en ny omgang kommentarer fra de bedrevidende..
Jeg håber ikke at dækket er for lille til fælgen. det bryder jeg mig ikke så meget om. Men,jeg syntes at det ser godt ud med de store fælge til den lille bil. Og det ville jo være fedt at lige få tonet ruderne bagi med en lysgennemgang på 3%. Så ville bilen være stylet uden at være overdrevet.

Mvh Mærsk

den tunede trillebøren væltede og luboen stak af......

det er rigtig nok jo mere gummi der er på hjullene der med bedder klæbning

på asfalten.? men husk aqvaplaning. ellers skøjter bilen.

men jeg håper ikke at den hænger fast til asfalten som velkrobånd

som men kan tage et sving rundt om hjørnet af huset med 120 kmt.???

på tros af en lille øsse.! den er fed med de store fælge.

 

Hvor står det henne, at Fstyr accepterer dine 7 x 17 fælge????

Jeg kan kun se, at man siger OK for alufælge, men ikke noget om nogen størrelse. Tror der er en detalje der, du lige skal have med.

Og stadig ser det åndssvagt ud!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Citat: Jeg ser frem til en ny omgang kommentarer fra de bedrevidende..


Besserwisser selv. Fatter ikke du skriver herinde om råd og vejledning. Du ved da bedre selv (not). Og jeg fatter da slet ikke, at du køber (skrammel i mine øjne) Nankang dæk, når du sætter så store fælge på. Jeg havde valgt et bedre dæk med bedre køreegenskaber. Men nå nej, du ved bedre. I forgot.

Hilsen Henriette


 

Jamen god fornøjelse.
Der er ingen tvivl om, at bilen kører mere "som et strygejern" gennem kurverne, så længe dækket ellers sidder fast. Der er jo en risiko for at dæk, der reelt er for smalle til fælgen, skrælles af.
En helt anden ting er, at over længere tid bliver man træt af at køre med så lavprofilerede dæk. De har jo så godt som ingen fjedervirkning. Det giver en hel del rystelser og påvirkninger på alle bilens komponenter som de ikke er konstrueret til. For ikke at tale om når du kører en mandag morgen med lette tømmermænd.
Men en god ting er, at dækkene er totalt uegnede til vinterkørsel, så du må have dig et sæt vinterdæk.
Så i vinterperioden kan du glæde dig over den mere komfortable kørsel på dem.
Jeg griner hver gang jeg ser sådan en bil, - som regel også voldsænket så den står nede på gummistoppene, - komme kørende småhoppende som de jo så gør, mens chaufføren sidder og prøver at se cool ud.

Iøvrigt er det ikke god skik at udlevere Færdselsstyrelse- Martins email på et forum. Han bliver sandsynligvis totalt overspammet af spamrobotter.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Mærsk: Tak, det er også den respons jeg har fået fra alle andre der er under 30 år. Rudetoning er planlagt og mørke forlygter er også indkøbt og bliver monteret på mandag.

hans2.hansen: Jeg har ikke oplevet aquaplaning, selvom jeg kørte 600 km op i sverige med regnvejr det meste af vejen. Jeg er dog opmærksom på at risikoen er højere ved disse dæk. Og tak, de her fælge er jo kun 17", men ser meget store ud på den lille bil. Det look kan jeg også godt lide.

ktm: Fælgene følger de regler der er for ændring af hjul. Rulleomkredsen er forøget med 0,75% og hjulene rager ikke ud under skærmene. Sporvidden er den samme det det er samme ET mål (38).

Kære Juncher: Hvis du læser mit første indlæg (og overskriften på tråden), vil du opdage at jeg spørger om hjulene kan være der. Jeg ved at det er lovligt, at dækkene er rimelig gode og at ET målet skal være det samme. Alt det behøvede jeg overhoved ikke dine gode råd om. Jeg spurgte kun om de bredere hjul kan være der.
Angående dækvalg er Nankang det eneste dæk der laves i den dimension jeg skulle bruge, så valget var nemt.

HansW: Dækfabrikanten anbefaler 6-7" brede fælge til denne dækdimension. Det er muligt at der er risiko for at dæk, der er for smalle, kan skrælle af, men de dæk jeg har monteret passer altså til fælgen. I hvert fald ifølge dækfabrikante, det firma der har monteret dækket på fælgen og fælgen på bilen og diverse "dæk-beregnere" på internettet.
Jeg synes det er fint at dækket giver en mere "direkte" affjedring, bilen er ikke sænket, så det er et godt kompromis mellem sport og komfort.
Desuden kører jeg ikke bil når jeg har tømmermænd, eftersom jeg nok stadig har alkohol i blodet. Det burde du heller ikke.
Jeg er velvidende om, hvad dit spørgsmål i indlægget gik ud på. Men derfor var vi alligevel flere, der rådede dig fra det. Og sådan respons må man altså regne med. Ellers må du holde dig til debatforums for folk under de 30 år. Vores svar til dig handler ikke om, at vi er over 30 og kører i morfarbiler, men om at vi har gjort os nogle erfaringer, som du tydeligvis endnu ikke har gjort dig. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg er selv 32 år, har kørt motorsport på topplan og arbejder i bilbranchen. Så jeg synes, at jeg har en del bagage i rygsækken, som berettiger den respons jeg har givet dig.

Hilsen Henriette

 

Kloge, erfarne Juncher: Du har frarådet mig at sætte de hjul på fordi de er ulovlige og nedsætter vejgrebet og hjullejernes levetid, ikke?
Faktum er at de er lovlige, jeg oplever klart bedre vejgreb, og Danmarks førende Lupo 3L mekanikere fortæller at hvis du kun skifter fælge (med samme ET mål) vil det ikke have nogen effekt på hjullejerne.
Hvorfor skulle jeg så ikke have de hjul på?
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis