Vil disse fælge kunne være der?

Hey.. Hvordan finder jeg ud af om 165/40-17 dæk på 7x17 fælge kan være på min Lupo? Ifølge Thansens Wheel Guide er der ikke pasningsgaranti på fordi fælgene ifølge den er 1" for brede. Men selvom Thansen ikke garanterer at de kan være der, kunne det jo godt være at det kunne lade sig gøre alligevel. Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af det? Håber nogen kan hjælpe..
Hey.. Hvordan finder jeg ud af om 165/40-17 dæk... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes da lige du skal læse dit eget indlæg igennem en gang til... Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet om hjullejer eller nedsat vejgreb. Jeg har skrevet, at det vil få indflydelse på bilens affjedring (herunder køreegenskaber), sikkerhed og brændstofforbrug. Og det er korrekt.

Og så skriver jeg ikke som sådan, at det er direkte ulovligt at montere fælgene. Jeg skriver blot, at man risikerer en bøde og efterbetaling af afgift. Det er hvad den lokale VW forhandler fortæller. Jeg arbejder ikke selv hos VW. Et eller andet sted må man da regne med, at de har styr på det, de selv sælger.

Hilsen Kloge, erfarne Juncher

 

Skrevet af akselj den 04-03-2009 17:09
Nu er det jo ikke alle der er over 30 der kører morfarbiler, jeg er 61 og kører Audi RS4, og har ikke købt den for at holde stille, den falder vistnok ikke ind i morfargruppen. Hilsen Aksel

Ja Aksel, vi er jævnaldrende, og det er jo lidt sært at skulle belæres af en sådan stump knægt hvad ang. biler.

Hele mit proff. liv har været fyldt med hurtige biler, endda meget hurtige biler. I dag dog blot en '67 V8 Mustang, som heller ikke står stille når den luftes, men jeg har aldrig eksperimenteret med livsfarlige ombygninger.

Jeg har simpelthen købt biler, der har modsvaret mine krav til præstationer, som du åbenbart også har. Fidusen i det er, at vognens konstruktion så passer med præstationer m.m.

Jeg ved ikke lige om jeg gider at gå ud og sætte blomster ved det vejtræ ,hvor vores unge ven en dag er klasket op ad.
Håber det bliver i et solouheld og ikke som vi alt for ofte hører om, at torsken slår andre uskyldige ihjel, som det skete med et ægtepar her fra en af nabobyerne den anden dag.
Ved Ruds Vedby kørte en 19 årig fa'ens til ka'l ind i en modkørende bil og dræbte ægteparret i denne vogn.
Ærgerligt at det ikke var den 19-årige stortorsk med sprut i blodet, der blev smadret til plukfisk!

Med venlig hilsen
ktm

 

nu har jeg forstået det.?

til en lille bil. lyder jo stort med de 17tommer fælge med tilsvarene standart dæk.!

men for at klæmme dem ind i skærmene så er de udstyret med

lavprofil dæk.?

Ja, det er 35 profil dæk, altså lavprofil.

Information om lavprofildæk:

Mange biler er i dag monteret med lavprofildæk, som har andre egenskaber end standarddæk:

Fordele:
- Bedre og hurtigere styreegenskaber.
- Bedre vejgreb og friktion, så bilen står mere fast på vejen.
- Bedre retningsstabilitet i f.eks. blæsevejr og ved kørsel med campingvogn.

Ulemper:

- Større risiko for akvaplaning.
- Mindre komfort, mere støj og hårdere affjedring.
- Større dækslid.
- Risiko for "hæl og tå" - eller "savtaks" slidtage.
Annonce
og rulle over i forhold til fart hvist men har for meget grep i asfalten.(tør asfalt)
Akselj og ktm: Fine biler I har.

Og til dig Besserwisser: Ja ja, de facts du så fint har klippet fra nettet er korrekte. Men det ændrer ikke på, at den dækdimension, du har monteret på dine 7x17 tommer fælge ikke er optimal. Hvis man krænger så smalt et dæk på, som du har valgt, så kan man ikke undgå, at det strækkes. Derved sidder dækkene ikke optimalt på fælget. Dæksiderne krænges simpelthen indad, og du mister derved dækkets gode egenskaber, blandt andet vejgreb.

Hilsen Henriette

 

Det er muligt, men man mister vel også vejgreb af et smallere dæk. Faktum er at jeg har fået mere vejgreb af at skifte hjul. Om det så var muligt at få endnu mere, hvis jeg fx havde montere 15 eller 16" fælge med et mindre strukket dæk kan godt være. I kan se her hvor strukket dækket er:
Citat: Det er muligt, men man mister vel også vejgreb af et smallere dæk. Faktum er at jeg har fået mere vejgreb af at skifte hjul. Om det så var muligt at få endnu mere, hvis jeg fx havde montere 15 eller 16" fælge med et mindre strukket dæk kan godt være. I kan se her hvor strukket dækket er
Jamen, det ER jo også et smalt dæk du har monteret. Set i forhold til fælgets bredde. Nu hvor du har vovet dig ud i dette, hvorfor brugte du så ikke indersiden af hovedet og monterede dæk med en bredde på fx. 185? Så var det ikke blevet strukket så meget. Jeg forstår ikke lige, hvad der opnåes ved at montere et dæk med kun 165 i bredden??? Fordi det ser sej ud eller hvad?

Hilsen Henriette


 

Eller kan de 7x17 tommer kun være der, hvis du monterer 165? Synes stadig det er en dårlig løsning...

Hilsen Henriette

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis