Vil disse fælge kunne være der?

Hey.. Hvordan finder jeg ud af om 165/40-17 dæk på 7x17 fælge kan være på min Lupo? Ifølge Thansens Wheel Guide er der ikke pasningsgaranti på fordi fælgene ifølge den er 1" for brede. Men selvom Thansen ikke garanterer at de kan være der, kunne det jo godt være at det kunne lade sig gøre alligevel. Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af det? Håber nogen kan hjælpe..
Hey.. Hvordan finder jeg ud af om 165/40-17 dæk... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Gammelbil den 07-01-2009 12:08
Jeg køber bare et sæt hjulkapsler med spinners så

Ha ha ha... sarkasme. Du giver tydeligt udtryk for, at du ikke lytter. Og ikke VIL lytte.

 Hilsen Henriette


 

Skrevet af Gammelbil den 07-01-2009 12:12
Jeg vælger hjulkapsler med samme ET mål så

Sarkasme endnu en gang (håber jeg da  ). Kan godt fornemme, at du har sat dig i hovedet, at der skal 17 tommer på. Så er det også svært at tackle, når man på det kraftigste bliver frarådt det. Og især af nogle der rent faktisk VED hvad de taler om.

Hilsen Henriette

 

Gammelbil skrev følgende vrøvl:

Der er stadig ingen der har svaret på hvad jeg spurgte om..
Hjulophængene bærer desuden ikke hjulenes vægt, men bilens, så belastningen vil være den samme.

Hjulophængene vil blive udsat for en meget større belastning:

1. Fordi støddæmperne ikke er dimensioneret til at dæmpe svingningerne fra de tungere hjul, det vil gøre at bilen vil køre som om dæmperne er defekte.

2. Fordi dækkene med den lave profil er så hårde at de ikke optager ret meget af stødene fra ujævnheder, så hele fjedringen bliver lagt over på ophæng og fjedre.

3. Fordi Nankang dæk er totalt uegnede til brug i koldt vejr, gummiet er meget hårdere end det der bruges på ordentlige dæk.

Har du slet ikke lagt mærke til at der ikke har været et eneste indlæg der ikke har frarådet dig at montere hjul i den tåbelige dimension.

Hilsen Aksel
Aksel: Det kan simpelthen ikke siges mere klart.

Hilsen Henriette

 

Jamen rolig nu. Hvis manden vil have 17" på, så fred med det. Og ja, de kan være der (der skal måske ændres på max. ratudslag).

Men find en fælgbredde og dækdimension der passer sammen, og i øvrigt holder sig i nærheden af lovkravene - og er sikkerhedsmæssigt forsvarligt. En Lupo 3L må godt køre med andre dimension dæk og/eller fælge end originalt - i forhold til færdselsloven. Og ophængene er såmænd ikke dårligere end på en std. Lupo - kun er lejerne langt mere skrøbelige. Men et leje koster jo ikke alverden ift. dækkene

Jeg ville gå en helt anden vej - 15" eller 16" med en poleret fælgkant, der optisk gør fælgen større. Eller matsorte fælge.


Mvh.

Jan R.
Annonce
Jan: Det er ikke helt korrekt. Hvis bilen bliver nuppet med andre fælge, så går typegodkendelsen fløjten og man får en bøde samt risikerer efterbetaling af ejerafgift. Man betaler trods alt kun 160 kroner årligt i afgift. Der er netop monteret magnesium fælge på 3L´eren for at holde den årlige ejerafgift helt i bund. Dette gælder dog ikke andre Lupo´er. Kun 3L modellen.

Hilsen Henriette

 

@Henriette - skriver nu også færdselsloven , som nok interesserer mig mest i denne sammenhæng. Men det du skriver var nyt for mig - det vil sige, at langt de fleste 3L'ere er ulovlige i afgiftsmæssig sammenhæng?
Nogle gange undrer det ikke, at vi har overhalet "Afgiftssverige" i indviklet lovgivning


Mvh.

Jan R.
Jan: Det er i hvert fald, hvad den lokale VW forhandler siger  Jeg har dog ikke kunne finde noget om det på nettet. Men hvis det er tilfældet, ja så er mange 3L ulovlige. Bærearmene er også fremstillet i magnesium, så jeg går stærkt ud fra, at disse heller ikke må udskiftes med noget alternativt. Frontruden skulle også være speciel.

Hilsen Henriette

 

gammelbil.

er det custombil du hvil bygge om til.!!!(hotrods).

Hej alle sammen

Med fare for skældsord og lynsning vil jeg lige komme med en kommentar også selv om den måske er åndsvag .

Man kan også montere en 1,4 motor med turbo og kompressor i sådan en lupo 3L eller noget endnu mere vildt    

  M E N   M E N    der må  I K K E  ændres  noget på den bil  i henhold til typegodkendelsen før så kommer TOLD & SKAT og vil have AFGIFT af den bil som den normalt er fritaget for.      

 Den Mærkelige dækmontering vil totalt ødelægge det meget lave brændstof forbrug  såå  derfor  Lad  Være uanset om det kan lade sig gøre eller ej    

Hilsner fra Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis