Vil disse fælge kunne være der?

Hey.. Hvordan finder jeg ud af om 165/40-17 dæk på 7x17 fælge kan være på min Lupo? Ifølge Thansens Wheel Guide er der ikke pasningsgaranti på fordi fælgene ifølge den er 1" for brede. Men selvom Thansen ikke garanterer at de kan være der, kunne det jo godt være at det kunne lade sig gøre alligevel. Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af det? Håber nogen kan hjælpe..
Hey.. Hvordan finder jeg ud af om 165/40-17 dæk... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du tror seriøst at dækkene vil ryge af?
Det skal også lige pointeres at Nankang selv foreslår 7 tommer brede fælge til deres 185/35-17 dæk.

Har du tænkt på konsekvenserne af at montere hjul der vejer ca. dobbelt så meget som de originale?

Du skriver selv om det skrøbelige hjulophæng, det vil blive voldsomt overbelastet.

Hvis du trods alle advarslerne vælger at montere noget så tåbeligt må du være forberedt på at få klippet pladerne hvis en betjent får øje på det.

Den meget lave ejerafgift på bilen er også i fare hvis du ændrer i forhold til typegodkendelsen, Du risikerer også ny registrereringsafgift plus bøde, 3L Lupo har pga. sin specielle konstruktion en ekstra lav afgift.

Hilsen Aksel

Der er stadig ingen der har svaret på hvad jeg spurgte om..
Hjulophængene bærer desuden ikke hjulenes vægt, men bilens, så belastningen vil være den samme.
Jeg tror at betjenten starter med at bede mig om at skifte tilbage til de andre hjul, før han skyder mig og giver mig en million i bøde.
Annonce
Hej Gammelbil.

Jeg kan forstå at du må have et langt livs erfaring mht omkonstruering af biler og er helt med på, hvilke konsekvenser det kan få med sikkerhed, lovgivning, forsikringsforhold og afgiftsforhold.

Derfor undrer det mig en hel del at du overhovedet spørger, når du selv ved langt bedre, end de der her ulejliger sig med at svarer på dine hypoteser.

Hvis den sindssyge dækmontering skulle fremme noget, ville man nok også se det anvendt inden for motorsporten, men du er sikker klogere end de proffe motorsportsfolk.

Det ser fuldstændig latterligt og åndssvagt ud og jeg vil håbe du bliver knaldet lynhurtigt, før du laver skader og ulykker på andre.
Fordi nogle enkelte tumper anvender en sådan montering, er det dermed ikke det samme som at det er godt og velfungerende.
Drop det fis og brug pengene på noget mere fornuftigt.

Ikke alene mine Land Rover, men jeg gider dig heller ikke ind i min Mustang!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg fatter slet ikke du søger rådgivning hos THansen. Jeg synes ikke de er kompetente nok til at rådgive om den slags. Groft sagt, så ved nogle af dem da knap nok, hvad der er for og bag på en bil.

Inden man bare monterer "monsterhjul" (som jeg synes 17 tommer er på en Lupo) på sin bil, så synes jeg man er forpligtet til at undersøge hvilke konsekvenser hjulskiftet vil få. De hjul, som bilen er monteret med fra fabrikken, er testet grundigt og valgt ud fra masser af kriterier: blandt andet affjedring (ja, dækket betegnes faktisk også som en del af bilens affjedring), sikkerhed og brændstofforbrug. Og som Aksel også skriver, så er dit hjulophæng ikke beregnet til den større belastning, som 17 tommer hjul vil give. Og nej, din Lupo med en 1.2 liters dieselmotor er ikke nogen racerbil, som du selv erkender. Hvorfor så ikke også erkende, at 17 tommer hjul ikke er egnede til din bil?

Og som Aksel også skriver: Hvis det er en 3L model du har, så må du slet ikke sætte andre hjul på, end de letvægtshjul, den er standardmonteret med.

Hilsen Henriette

 

Jeg køber bare et sæt hjulkapsler med spinners så
Og forresten... hvad med ET mål? Du må ikke forøge sporvidden med mere end 10 mm på hver side. Det skal man også være opmærksom på, når man vælger andre hjul.

Hilsen Henriette

 

Jeg vælger hjulkapsler med samme ET mål så
Der er yderligere 49 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis