Vil disse fælge kunne være der?

Hey.. Hvordan finder jeg ud af om 165/40-17 dæk på 7x17 fælge kan være på min Lupo? Ifølge Thansens Wheel Guide er der ikke pasningsgaranti på fordi fælgene ifølge den er 1" for brede. Men selvom Thansen ikke garanterer at de kan være der, kunne det jo godt være at det kunne lade sig gøre alligevel. Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af det? Håber nogen kan hjælpe..
Hey.. Hvordan finder jeg ud af om 165/40-17 dæk... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

jeg mener at.

dæk kantrådene er bredder end slidbane

når du montere smal dæk på brede fægle.!

Lad være med at prøve, fælgene er 5 cm bredere og har 10 cm større diameter end de originale.

Det er absolut ikke forsvarligt at sætte så smalle dæk på 7" fælge.

Læg mærke til at der tilsyneladende kun findes et dækfirma der laver den størrelse, ingen seriøse fabrikanter laver dem.

Nakang er kendt for at være meget spændende på våd vej.

Hilsen Aksel
Jeg tror jeg går efter 185/35-17


Fuldstændigt lige så åndssvagt. Du spilder dine penge.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du googler Lupo og 17" så finder du en del hints på emnet - bl.a. et i bilgalleri hvor du kan se fælgene.

Men jeg vil til hver en tid påstå, at du gambler med livet - særligt hvis du kan li' aggressiv kurvekørsel.

 


Mvh.

Jan R.
Måske skidt være med hans eget liv, men jeg vil være vældig irriteret over at få svinet min bil til med hans kød og legemsvæsker, når dækkene vrides af under ham og han ryger over i mig.

Med venlig hilsen
ktm

 

Wow.. Jeg skulle bare have at vide om fælgene kunne være der..
Slap lige af..
En Lupo med 1,2 liters dieselmotor er ikke en racerbil og er med dens ESP, automatgear og skrøbelige letvægtshjulophæng bestemt ikke den bil man vælger hvis man skal køre "agressiv kurvekørsel".
De fælge jeg har tænkt mig at sætte på gør så kun bilen endnu langsommere, og giver på ingen måde mindre vejgreb end de 155 mm brede hjul der er på den nu.
skrøbelige letvægtshjulophæng


Jeps, og bilen er standard leveret med 4,5" fælge og du vil sætte 7" på. Det giver en helt anden belastning på hjulophæng og undervogn i det hele taget, og især på en så specielt konstrueret bil som din. Hvis det er en 3L vil du højst sansynlig ødelægge den underlige gearkasse, som vist koster kassen.

Jeg taler ikke om vejgreb, men den store risiko for at dækkene slipper taget i fælgene og smutter af f.eks. i en kurve, hvorefter du mister styringen og risikerer at ryge ind i fronten på min Land Rover, som jeg ikke vil have svinet til med dit afsjælede legeme.

Det er tåbelig vanvid, det du er ude i.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 59 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis