Politiets "Drive inn foto vogne"

Kan en af jer give mig en god sms tjeneste, en som virker, som kan skrive til mig når jeg nærmer mig en fotovogn (det er godt nok allerede for sent, har mistet kortet)men de næste 3 år er kritiske.
Pinligt at datter og svigersøn ikke vil have jeg kører med mit barnbarn.
tak for hjælpen

------------------
fynboen

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Kan en af jer give mig en god sms tjeneste, en som... Vis hele indlægget
63 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JO JO reglen er rigtig god og meget sikker...

Men netop strækningen fra Vejle og nordpå, hvor jeg kører dagligt respekteres reglen ikke. Jeg er normalt på mtorvejen mellem kl 6.15 - 6.45 og heller ikke omkring Ejerbavnehøj respekteres denne regel, og den er skiltet lokalt hvor den gælder.

MVH Njord
Jeg mener ikke detajlerne er så afgørende, der er alt mange sider af samme sag. Men hvis jeg via min egen erfaring skal danne en objektiv konklusion på danskernes kørsel vil den være følgende.

Hvis en enkelt person i et orkester spiller falsk ødelægges taksten for alle de andre. dvs. hvis en enkelt person kun spiller efter noder og ikke lytter til musiken fungere det ikke.
Det samme kan overføres til trafikken, hvis vi udelukkende ikke lader os styre af regler i trafikken, men bruger vores medfødte intuition er det min fulde overbevisning at der ville være langt færre uheld.

eks. den person der nu vælger at køre 70 km/t hvor der må køre 80, den person burde læse trafikken og se at han skaber en prop. Men danskernes mentalitet gøre sig bemærket i trafikken, de fleste vælger at sige "jeg må køre 70 her og så må de andre fanme vente.

Desuden vil jeg tilføje, at jeg ikke høre til dem der køre langsom, men jeg vælger at køre mere efter forholdende end regelerne, det gælder min kørsel og alt andet jeg fortager mig.

Og vi bliver nødtil at forholde os til at nogle mennesker ikke er egnet til at føre et køretøj på forsvarlig vis. Det seneste statestikker underbygger også min påstand. Ældre over 60 laver flest ulykker i trafiken, kun overgået af 18-22 årige uerfarende billister.

Og Thomas, det er fuldstændig korrekt, at hvis vi all byggede en bunker og pakkeded os ind i vat i hver sit rum, så ville sandsyligheden for at komme fysisk til skade være realativ lille. Men hvis målet var at leve længere, er jeg overbevist om at man ville blive snydt.
Hej alle ikke fartdjævle....

Lød det oprindelige spørgsmål ikke på om der var nogen som kendte en sms service om hastighedskontrol.?????????????
:shock: :shock: :shock:
Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
@jsh2000:
Jeg er enig i, at man skal bruge sin intuition i trafikken. På den måde kan mange ulykker undgås. Fx ved alle, at biler skal holde tilbage for forgængere på vej ud i et fodgængerfelt. Hvis man som fogænger agerer efter den regel, lever man ikke længe, og de fleste fodgængere har da også opgivet, og sikrer sig at bilerne holder tilbage, før de kaster sig ud på vejen. De satser ikke på en øjenkontakt, - måske fordi de med rette føler sig lidt mere skrøbelige end bilisten.

Jeg er også enig i, at det er irriterende, når folk snegler sig afsted med 70, og det er muligvis også hensynsløst, selvom der kan være gode grunde til, at de finder den hastighed passende. Min pointe er, at det er ligeså hensynsløst - og væsentligt mere farligt - når nogle tilsidesætter intuitionen og andres sikkerhed og overhaler hasarderet i irritation (du har jo selv været offer for et uheld/ulykke på den konto). Mht. "egomentalitet" er der vel ikke den store forskel på "jeg må køre 70 her og så må de andre fanme vente" og "jeg må køre 80 her, og så skal jeg fanme ikke vente på en, der kun kører 70".

Desuden vil jeg tilføje, at jeg ikke høre til dem der køre langsom, men jeg vælger at køre mere efter forholdende end regelerne, det gælder min kørsel og alt andet jeg fortager mig.


Det anede mig, at det var den "mentalitet", du repræsenterede. Man skulle tro, det satte lidt tanker i gang, når du med den kørsel har haft to eneulyker, hvor du mistede herredømmet på grund af ... forholdene.

Og Thomas, det er fuldstændig korrekt, at hvis vi all byggede en bunker og pakkeded os ind i vat i hver sit rum, så ville sandsyligheden for at komme fysisk til skade være realativ lille. Men hvis målet var at leve længere, er jeg overbevist om at man ville blive snydt.


Hvad snakker du om? :roll:

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Citat fra kewin lund

Hej alle ikke fartdjævle....

Lød det oprindelige spørgsmål ikke på om der var nogen som kendte en sms service om hastighedskontrol.?????????????
:shock: :shock: :shock:
Kewin


Jo, og det er ca. et år gammelt 8) 8)

Måske er det røget en lille bitte smule off-topic :lol:

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Ikke et ord om hastighedsoverskridelser generelt, men…..

Vi bor lige ud til en amtsvej, i en lillebitte flække på Vestsjælland. Der kører cirka 4.000 personbiler og godt 900 lastbiler igennem i døgnet. 200 m længere henne ad vejen vi bor på, ligger der en skole der underviser elever fra 1. til 7. klasse. Det er ikke nogen helt lille skole, det vrimler faktisk med unger i myldretiden.

Jeg vil personligt garantere, at 98% af de køretøjer der passerer igennem byen IKKE overholder hastighedsbegrænsningen på 50 km/t. Jeg vil endda hævde, at 20% kører som død og helvede - hermed mener jeg så hurtigt at kørekortet kunne inddrages. Og det er både personbiler og lastbiler jeg taler om!!!

Jeg har kontor i vores hus og sidder og kan følge med i alt hvad der sker uden for hver dag. Og hvor tit ser jeg så en hastighedskontrol? ALDRIG!!!! Men byen er selvfølgelig også indrettet sådan at det er ”vanskeligt” (åh suk støn pust) at stoppe en bil, for ikke at tale om en lastbil eller en bus - VORHERRE BEVARE MIG VEL!!!!!

Jeg giver derfor ikke en hujende skid for al den frelste snak om at hastighedskontrol på motorvejene, især automatiske fotofælder, skal sikre at man kan færdes trygt i trafikken. Hvis der er nogen steder hvor det kan få det til at risle koldt ned af ryggen på mig når man taler om risikoen ved at færdes i trafikken, er det på steder som vi bor. Der er MANGE af den slags steder i landet. Skal der fotofælder op, skal det være på disse steder. På motorvejene kan man sende en enkelt æggeskal eller en enkelt reklamevogn på patrulje, så skal hastigheden nok blive tilpasset.

Så fik jeg også lidt ud mellem sidebenene……

Med venlig hilsen
FlemmingB

Jeg har lige læst indlæggene igennem og vil gerne komme med min personlige mening....
Jeg bor ved Aalborg og passerer gennem tunnellen hver dag, og helt ærligt dem der laver køen er i mine øjne de farligste bilister der findes, nemlig dem der er bange for trafikken...
Der er tre spor at køre i, osse i tunellen men mange er så bange for vognbane skift at de næsten standser før tunnellen for at være sikre på at de kommer rigtigt ud af den igen..
I mine øjne burde folk være lidt mere rask på den , vælge bane og komme videre..

Ang fart, Ja hvis i ikke allerede har gættet så er min fod nok lidt tungere end gennemsnittet... Men jeg har det sådan at for mit vedkommende kan folk køre som de vil uden for byerne og på åbne veje.. Men hold for hunden fart grænsen i byerne...
Det er altid kun op til den enkle billist at vurdere risikoen og faren ved farten og derefter reagere ud fra den...

Og ja jeg har en datter på 3 som jeg osse har med i bilen om morgenen men i mine år som bilist har jeg aldrig været ramt af uheld netop fordi at jeg holder opmærksomheden på vejen og er lidt frisk på pedalerne, og selv vurderer situationen omkring mig hele tiden...

Så jer der er utilfredse med at vi nogle gange kører lidt for hurtigt, så kan jeg kun sige, hold jeres lomme politi for jer selv og koncentrer jer om vejen ikke om alle andres kørestil....

Så fik jeg luft for det.....
Hurra for fotovogne og radarmålinger, lad det endelig blive ved, vi slipper for at betale mere i skat. Spar mig for at høre ordet 'pengemaskine' for det er ikke blot ulovligt at køre så hurtigt, men også for vi andre får en større sandsynlighed for at overleve i trafikken. Læs teoribogen igen, se det afsnit som handler om reaktionstid/længde + bremselængde = standselængde, det er derfor vi har hastighedsbegrænsninger (også på motorveje)

 

Tja, i min branche plejer nogle af os at sige: "Vi ses".

Uanset hvem der kører godt eller mindre godt, så er det som oftest dem der ikke viser agtpågivenhed i trafikken og som ikke kører efter forholdene og undlader at forholde sig til de øvrige billister som vi møder i arbejdstiden - og jeg har desværre mødt rigtig mange.

Dem der syntes, at det her handler om lommepoliti, moralens vogtere etc. etc. kan jeg kun sige:"Det handler om meget mere, når man først har stået med folk hvor livet lige så stille forlader deres krop, så ved man det ikke er helt enkelt og lige til".

Man kan køre på heldet, men det holder ikke i længden.

Mvh.

René

I dag, 2 dræbte (en far og et 7 måneder gammel barn) skulle lade livet fordi en bilist havde en tung speederfod. Der er en mening med at holde farten nede!

 

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis