Politiets "Drive inn foto vogne"

Kan en af jer give mig en god sms tjeneste, en som virker, som kan skrive til mig når jeg nærmer mig en fotovogn (det er godt nok allerede for sent, har mistet kortet)men de næste 3 år er kritiske.
Pinligt at datter og svigersøn ikke vil have jeg kører med mit barnbarn.
tak for hjælpen

------------------
fynboen

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Kan en af jer give mig en god sms tjeneste, en som... Vis hele indlægget
63 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg lidt nysgerrig, hvad er det der gør at i indretter jeres hverdag så i er nødt til at bryde loven for at nå at leve jeres liv ??
For det er vel fordi i har travlt ??
Eller er det bare for sjov ??, sætter i også selv grænsen for hvornår det bare er at låne lidt på arbejdet og hvornår det er at stjæle (det er nu nok mest DE ANDRE der stjæler), hvor har i den selvsikkerhed fra der gør at i føler jer i stand til at sætte jer ud over loven, og har i den på andre områder, det kan godt bekymre mig lidt.

Hilsen Anders

Livet er hårdt, men uretfærdigt :-)
Ja nu vil jeg også være med!!
Ca. en måned efter jeg fik kørekort skulle jeg hente en bil i Ålborg. Jeg fulgtes derop med min makker, og vi kørte så hjem i hver vores bil. Jeg var ung vild og viril, og gav fuld pedal hele vejen hjem. Da jeg så stod og fik en øl på tanken, lidt uden for Vejle, kom min makker ca. et kvarter senere. Han havde holdt en fart på 120 km/t på motorvejen og 90km/t på landevej. Jeg sparede et kvarter men var flere gange ved at ryge i hegnet på vejen hjem!!
Derfor lærte jeg hurtigt at man ikke sparer ret meget tid ved at drøne derudaf med fuld fart.
Jeg skal ikke være en helgen og sige at jeg aldrig kører for stærkt, for det gør jeg. Ca. en gang i ugen kører jeg på en kæmpe vej hvor den sniger sig op på de 100. Men det bedste jeg ved, er at komme ind bag en lastbil der skal samme vej. De kører gerne de 90 km/t og det er en passende fart på den strækning.

For nogle år siden var jeg desuden til 3 begravelser inden for et år!! En for uagtsomt at have overset en lastbil, en for at køre for stærkt. Og endelig en der havde drukket hjernen væk inden han satte sig i bilen....!!

Jeg synes ikke det gør noget at man overskrider hastigheden så længe det er inden for rimelighedens grænser (læs= Man skal have fuldt udsyn over det område man kører i, og man skal kende vejen og de sving/ tilstødende veje den fører med sig!)

Fortsat god påske!!

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Og jeg får i dag pension, fordi en fyr mente han kunne køre en bil forsvarligt, med høj hastighed. Farten dræbte så ikke mig, men det var sq tæt på da.
Min mand var kørt ca. 5 min. før mig, i en mindre bil, og havde fyren ramt ham, så havde det sikkert blevet et dødsfald.
Jeg skal leve resten af mit liv med alle følgerne af ulykken og jeg får myrekryb når jeg høre alle de tåbelige undskyldninger, for at køre for stærkt.

Sniffer  
Hej Bumble
Jeg ønsker dig alt held i trafikken fremover, men lige netto din type er farlig, for man tror at man altid har check på bilen, men se nu den friske kørsel , hvor far og barn blev dræbt uden for (byen). Ham der kom kørende der var sku også 120% sikker på at han kunne klare alle situationer.
Jeg har i tidernes morgen også være helvedes frisk på speederen, men erkender idag at der har været nogle farlige situationer, som ikke havde være farlig, hvis jeg havde kørt lidt langsommere.
Jeg har også været "Heldig", men det er trods alt andre menneskers liv man
leger med, og jeg mener også at der skal være plads til alle.
Ældre, traktorer,lastbiler, børn i trafikken, men ikke spritbilister og racer.
I øvrigt synes jeg at det bare er godt at det skæpper i kassen for fartbøder,
lad os få noget mere af det.

Med venlig hilsen

Søren
Tja......

I bund og grund er det nok slet ikke et spørgsmål om fotofælder forhindrer ulykker....

Desværre handler det nok i højere grad om, at dem der ligger og kører så åndssvagt på steder med så dårlige forhold, er fuldstændigt skide ligeglade med alle andre end dem selv. Undskyld sproget.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Annonce
Hej
Og til JSH 2000
Så ser det ud fra teksten at dem der kører ud fra hajtænderne under vudere din hastighed--------Hvor meget for høj har den været-??
Og til de sten og mudder der ligger på vejen, så sige loven at man skal køre efter forholdene, og hvis du ikke kan se det på vejen , så er du ergu kørt for stærk......godt der ikke lå et menneske, som var væltet på cyklen--eller et barn.
Så de 100.000 km om året i 10 år er måske 1 års erfaring i stedet-??
Nej jeg har selv været en fart djævel de første par jeg havde kørekort, og jeg synes selv atjeg havde fortjent at miste det dengang.

Med venlig hilsen

Søren
Der har været skrevet mangt og meget om denne tråd, måske også nok, men jeg kan alligevel ikke lade være med at give mit besyv med. Mange unge mennesker og måske nogle ældre, tror de er verdensmestre i at køre bil, selv om de lige har fået kortet. De farter rundt på motorvejene med 160-180 200 km/t, og det er da ikke spor svært, det kan et 5 årigt barn gøre, det er jo bare at trykke på pedalen til højre, men hvad nu når de skal til at bruge den i midten, ja så er det, det går det galt for en del af dem, og det er jo gerne dem der kalder de andre for skvadderhoveder og søndagsbilister som ikke burde være i trafikken. Hvad med alle de verdensmestre der sidder i rullestol i dag, eller hvad med ham der lige har dræbt en familiefar der kom gående på fortovet og kvæstet barnet der lå i barnevognen, han var jo også nok verdensmester, og det er jo desværre gerne de uskyldige det går hårdest ud over. og vi må jo også nok konstatere at "verdensmestrene" vil der blive ved med at være nogle af, fordi det er jo alle de andre der er nogle skvadderhoveder der ikke kan finde ud af at komme ud i rabatten og køre
Mvh autoole
At køre bil - handler som alt andet om at opføre sig ordentligt med respekt for sine omgivelser.

Færdselsloven er en "maximal-lovgivning", som ikke må overskrides. Men når så mange overskrider den, kan man spørge sig selv, om den ikke på nogle områder bør revideres!?
confused
Som altid, når mennesker er involveret, sker der fejl - og det kan ingen lovgivning forhindre. Men når en idiot som ham i påsken kører fuldstændig tosset på en vej, som han åbenbart ikke kender, og slår en far og et spædbarn ihjel, så er der tale om grov uansvarlighed. Og det bør der slås ufatteligt hårdt ned på.
Har personligt oplevet en lastbilchauffør, som ifølge vidners udtalelser kørte groft uforsvarligt, da han påkørte og dræbte en kvinde....han slap med 10 dagbøder á 1000 kroner.....

Jeg kører til daglig på en lille stribe "pendler-landevej", hvor marchhastigheden er ca. 110. Der er ofte tale om kolonne-kørsel med god afstand. De eneste farlige situationer, jeg har oplevet i de 6 år, jeg har kørt turen, er når den samme Passat TDI kommer flyvende med +140 og fletter ud og ind, som om han var dansk mester i "need for speed". Skyldes kun mine gode manerer, at han ikke er krøllet om til en sommerhat wink

Min pointe - det er ikke altid farten, der er farlig - men måden den håndteres på!!!

Er i øvrigt spændt på, hvor lang denne tråd bliver - for der findes næppe mere ømtåleligt emne end dette.

Mvh.

Jan R.

Ved godt tråden er lang og gammle, men synes egentlig at emnet kan køres videre og håber at det får folk til at tænke sig om!!

Ja, har lige været ude at køre på den nye vej fra Horsens til Give. En fantastisk god vej, der er både bred, med "vågn op" linier på midten og med autoværn og hele svineriet...

Den tilladte hastighed er 90 Km/t og det kører de fleste lastbiler da også... NÆSTEN!!

Og når nu man ligger bag en lastbil og gerne vil hjem, er der ingen ærlige mennesker der vil holde sig bag en vogn med 89 km/t.

Der er bare lige det aber dabei, at man kun må overhale hvis det sker indefor færdselslovens rammer. Og det er satme svært når man i sin personbil må køre 90!!

Det kunne måske lade sig gøre på en motorvej. Men det er det ikke. Det er en helt ny vej hvor oversigtsforholdene er lige så ringe som stjernerne er på en overskyet dag!! De folk der har tegnet den burde satme at have en røvfuld!! Ved godt der er meget der skal tages højde for, men alligevel!! Man burde sætte hastigheden ned til 80 km/t. Således kan man køre 89 km/t bag en lastbil og sige til sig selv "-ja, jeg kører stadig mere end jeg må, og jeg kan alligevel ikke overhale!"

Et lille surt opstød fra Næstformanden der næsten dagligt ser sindssyge overhalinger på den nye Vestvej


Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
dagligt ser sindssyge overhalinger


Kom du en tur over til NVsjælland, så skal jeg vise dig hvorledes raske unge typer med omvendt kasket, begrænsede åndelige evner, osv så glimrende overhaler op ad bakke, for dobbelt optrukne linier, ud for et kryds, før et uoverskueligt sving. Så kan vi tale om komplet sindssyge overhalinger, men det koster også en del uskyldiges liv jævnt hen.

Hastighed, fsv det handler om ansvarlige mennesker, er ikke det store problem, men langt mere de klap/narrehatte der sidder bag rattet.
Vi så det jo så tydeligt i den korte serie i TV2, der vist nok hed "Danmarks værste bilist", der desværre meget hurtigt blev lukket ned. Den ramte vist et vældigt ømt problem, man ikke ønskede at tage op.

Kørekort skulle kun udstedes efter at en psykolog/psykiater havde set individet an.
Jeg selv skulle ikke have haft kørekort som 18-årig. Der skete dog ikke noget, men det var da mere heldet end forstanden, men jeg har også altid været en kylling mht, fuldt optrukne striber og uoverskuelige strækninger.

Det er bare lidt svært at bevare respekten for ordenshåndhævernes emsige indsats med fotofælder, når det sker på strækninger, hvor der overhovedet ikke er farlige situationer, men hvor det tydeligvis handler om at få penge i kassen og få point i sin personlige karakterbog.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis