Politiets "Drive inn foto vogne"

Kan en af jer give mig en god sms tjeneste, en som virker, som kan skrive til mig når jeg nærmer mig en fotovogn (det er godt nok allerede for sent, har mistet kortet)men de næste 3 år er kritiske.
Pinligt at datter og svigersøn ikke vil have jeg kører med mit barnbarn.
tak for hjælpen

------------------
fynboen

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Kan en af jer give mig en god sms tjeneste, en som... Vis hele indlægget
63 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor er det skønt, at alle kommer af med agressioner i disse indlæg frem for på vejene. Der har vi noget at lære af pigerne, som mht. sikkerhed generelt kører bedre end os, men også mere kedeligt og af og til uforudsigeligt mht. hastighed (sænker hastigheden ved grønt, hæver den ved rødt for så pludseligt at bremse markant)... nå, man skal jo ikke generalisere, for mænd med blød hat ved jeg ikke altid hvor jeg har så dem er jeg utryg ved ... ikke generalisere Jørgen, husk det nu! biggrin


Mvh. JørgenE
Hej smile

@Kære kære Carsten smile
Jeg har selv boet i skovlunde som barn (Kildestrædet 86) og gået i 1. og 2. klasse på Rosenlundskolen. Og det vaaaar lang ude på landet wink
Desuden var der for mange fartbøller, til at mine forældre turde lade mig vokse op der. (og for dyr benzin)

Rådhuspladsen => Skovlunde = 14 km
Rådhuspladsen => Hørsholm = 27 km
27 er højere end 14, så Hørsholm er mere by smile
Nok om det.

Jeg har selv en tung højrefod, men det er mest til hurtige accelerationer - så nej, det tror jeg ikke du har misforstået.

Hvad var det lige dit synspunkt var i debatten?
At du synes at det er irriterende at folk, opfordrer andre til at overholde lovgivningen?

Jeg tror næppe at du deltog af medlidenhed med mig - oder?

Hvis du skubber chokeren lidt ind, må det betyde at vi er ved at være varme. Så jeg fortsætter lidt:

Hvis du isolerer Claus' og mit indlæg i denne debat, inden du startede med at deltage, kunne man godt tro at vi var dobbeltmoralske. Hvis du derimod holder dem op ved siden af fynboens indlæg, er der ikke det mindste dobbeltmoral, da fynboens kørselsmønster er så ekstremt. Fartbøder på budgettet? Hvis fynboen have sagt: "jeg har lige fået en fartbøde, for at køre 10% for hurtigt", så havde vi helt sikkert ikke haft balladen, vel ven? tongue

@Jørgen
Kvinder kører ikke bedre bil, det er bare os mænd, der passer på dem i trafikken. biggrin

"Gamle mænd og kvinder i biler, er en rigtig trafik killer".. (ved godt at den var plat)

Iøvrigt:

I disse forårstider, kan jeg godt finde på alene ved en 22 tiden, at køre gennem Hørsholm, ned til McDonalds, som ligger lidt uden for byen, og hente en MilkShake (fyfy). Det er rigtig hyggelige at køre gennem byen med lidt stille musik, og med soltaget åbent. Hjem ad strandvejen (40 km/t), mens jeg sidder og hygger mig med min kolde drink. Så føler jeg at jeg er i syden...
Der er ingen trafik, ingen larm, men en masse inspirerende indtryk.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 09-05-2003).]
Ok Thomas! Far er ikke sur, bare skuffet.
God weekend til alle
Carsten
Hvis vi - som der var en der mente - skulle bringe ironien ind i "debatten/mudderkastningen" foreslaar jeg, at der laves en sms-tjeneste der advarer mod folk der koerer for staerkt;-)
Jo - der er faktisk folk der koerer paa den forsvarlige side af hastighedsgraenserne, men det kan godt virke som spild af tid at overbevise "fart-djaevle" om at de oeger risikoen for drab markant ved at koere for staerkt!
Personligt haaber jeg, at det er dem selv og ikke uskyldige de slaar ihjel/invaliderer!

Andreas

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af andreaskaup (den 09-05-2003).]
Så nu tror jeg også det emne er diskuteret til bunds, havde ikke regnet med at det ville give så meget responds.
Thomas B har naturligvis ret i at vi skal køre ordentligt, men selv om jeg selv har svært ved det med hastighedsbegrænsninger har jeg ALDRIG været årsag til uheld eller skrammet en bil, så det har jo lidt at gøre med om det er når jeg kører klokken 3.30 om morgenen eller klokken 7.45 hvor alle skolebørn de er på vejene.
Jeg bor selv på en vej hvor det vrimler med dådyr, men har aldrig påkørt et.
Jeg skal til at bruge smilies så du havde kunne se at det var ironisk da jeg skrev det med bugetet ThomasB.
Kan I alle have en god weekend
KØR FORSIGTIGT tongue

------------------
fynboen

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af fynboen (den 10-05-2003).]

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Ved lidt af en tilfældighed kom jeg til at gennem læse denne diskusion og kunne ikke holde mig fra at komme med mine personlige erfaringer omkring "fart" der dræber. Der er i flere omgange blevet brugt argumenter som "Har du ikke selv børn - hvordan kan du køre så stærkt (idiot) - Jeg vil nødigt køre der hvor du køre - etc"

Jeg har kørt som sælger i snit 100.000 km om året gennem de sidste 10 år og har prøvet det meste der kan prøves i trafikken. Udfra det vil jeg komme med på stand at det er ikke fart idioterne man skal være bange for. Fart idioter er som regel fokuseret på deres kørsel og derved lang mere opmærksom end normale billister. Jeg ved at det er en påstand, men nedenstående egen statestik underbygger min påstand.


Jeg har været involveret i følgende uheld i mine 10 år som billist.

1. Ældre nydelig herre snakker med sin kone og glemmer at kigge til venstre ved ubetinget vigepligt - jeg var opmærksom på situation men da han åbenbart heller ikke have styr på koblingen, springer hans bil frem så pludseligt at jeg ingen chance har for at undvige - dette resultere i at jeg bliver ramt i højre side af bilen og er få cm fra en modkørende lastbil. Det kæver ikke den store MBA at tænke sig til hvad der kunne have været sket i tilfælde af frontalt sammen stød med en lastbil.


2. Nydelig ældre dame overser en ubetinget vigepligt, dette resultere i at hun rammer min højre bagskærm der følgende på bilen til at skride ud. Der er dog ingen andre til stede så ingen personskader til følge. Denne gang var der efter min fulde overbevisning øjen kontakt, men damen forklare at hun ikke forstår at hun ikke så mig.


3. Jeg kommer kørende en aften hvor der til min pludselige overraskelse lyder et odentligt bragt - bilen skrider ud og jeg lander halvvejs nede i en grøft- Jeg fattede engenlig ikke hvad der hvor sket med ved nærmere inspektion af ulykkestedet lå der en stor sten som var blevet strukket hen ad vejen. Den var selvfølge komme i klemmer imellem motor og mit højre forhjul, hvor jeg naturligvis som følge mister kontrollen. Politet finder ved nærmere inspektion af vejen flere store sten og en land der er ved at bygge et stendige i nærheden af ulykkestedet.


4. Jeg kommer kørende af en vej nord for holbæk. En af disse veje hvor man kun kan overhale i meget korte perioder. En et ældre par med deres børnebørn på bagsædet har besluttet sig for at køre 65-70 km. i timen hvor man må køre 80. Dette resultere i at en lang kø kommer under opsejning og flere udtålmodige billister begynder straks at overhale ved først kommen lejlighed. Desværre når ikke alle uden om inden der komme en modkørende last bil og flere biler kollidere inklusiv undertegende. Jeg havde dog ingen skyld i dette.

5. Jeg kommer kørende ud af en lille bivej i let regnvejr, længere fremme er der et sving med dårligt udsyn og jeg sætter derved farten en anelse ned. Ved gennemkørelse at svinget mister jeg pludslig vejgreb og lander halvt ude i rabatten - dog er sker der ingen ting med bilen eller undertegende. Det viser sig at en landmand har lagt "og jeg overdriver ikke" 20-30 cm muder på vej fra en opkøresel fra hans mark i nærheden. Ved gennem kørsel af muderet havde jeg ikke forstillet mig at bilen ville reagere som den gjorde. Det lå på det tidstpunkt mig meget fjent at nogle ville ligge så store mængder jord på vejen.


Jeg har selvfølgelig haft flere små episoder med så mange kilometer på vejen, men ingen af dem har medført et fædselsuheld. Det fleste af de gange jeg har kunne forudse et færdsels uheld er ved situation hvor den "forsigtige billist" ikke har kunne overskue en trafikken og derved været med til at skabe en chaos ligende situation. Men aldrig har jeg været ved at blive på kørt af en fart djævel eller overværet hændelser der har hvorved at en "fartdjævel" har været ved at forudsage en dødsulykke. Dette for mig til at konkludere følgende.

Frygt uopmærksomme ældre mennesker og ubetænksomme landmænd, lang mere en de billister der køre for stærkt. Jeg siger hermed ikke at det er i orden at bryde loven, blot at hvis man frygter for sit eget helbred eller sine børns, tror jeg at man skal frygte en helt anden målgruppe en fart synderne.


Men det er jo ikke specialt populært at skylde skylden på gamle mennesker eller andre uopmærksomme billister som grundet deres manglende evner til at overskue flere ting på en gang og derved aldrig skulle have haft et kørekort.
- Jeg er meget enig i ThomasB indlæg, men for at svare på det oprindelig spørgsmål, så kender Jeg ikke nogen SMS tjenester til den slags selvom de findes. Jeg hørte om en udregninge der var lavet vdr disse tjenester, at man modtager en SMS hver gang der bliver indmeldt en Razzia, dette skulle angivligt bevirke at man ville modtage så mange SMS´er at regningen ville løbe om i mellem 6.000 - 8.000 kr årligt. Konklusionen må være at det bedre kan svare sig at vise sine medmennesker lidt respekt og hensyn, ved at holde sig til de vedtaget hastigheder, frem for at skulle køre som en idiot.

Iøvrigt er Danmark så lille et land at man ikke opnår nogen væsenlig tidsbesparelse ved at træde ekstra hårdt på speederen.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Jeg hørte engang følgende påstand, som jeg tror på er rigtig:

Det er ikke farten der dræber, men en pludselig ændring af samme.

Hvis alle kørte som mig, ville det gå meget bedre :lol: :lol:
Spøg til side, en af mine kæpheste er hold afstand, og jeg laver aldrig mere en hassarderet overhaling.

Mvh. Carsten
Hold da helt op, nu har jeg læst det hele igennem og der bliver sku skudt med skarpt må jeg sige.

Du er jeg typen som kører 130på motorvejen, dvs ca 118 via GPS, når jeg nu kører 110 via GPS så står den højere på mit speedometer, så er spørgsmålet om det så giver en forskel i den sidste ende at jeg kører det hurtigere?? Nej selvfølgelig ikke. Jeg har selv fået 5 fartbøder, steder hvor man kører fra en 60 km zone til 50 osv altså ren penge maskine, hvor man direkte skal bremse for ikke at blive skudt med laser.

Jeg mener nu ikke det er farten de burde tage fat i, men mere alle de idioter der kører 90-100-og 110 i det midterste spor på motorvejen for så behøver man ikke skifte bane ved udfletninger osv. Hvad fanden sker der? Det pisser mig totalt af at når jeg kører 110-120-130 i det inderste spor så skal jeg krydse 3 baner den ene vej og 3 baner den anden vej for at overhæle vedkommende? Hvorfor er folk så bange for at skifte bane?

Som andre skriver hvis folk nu fokusere på at kører bil istedet for så meget andet så ville farten ikke betyde det store, dog mener jeg ikke man skal kører uforsvarligt og for hurtigt. De bøder jeg ha fået er 5-600kr og er for at 55 hvor man må kører 50 og tilsvarende ved 80. Det er en pris jeg må betale for at politiet ikke har andet at lave og måske for at kører lidt hurtigere, men helt ærligt, fang dem som overhæler i busbaner, folk der kører i nødsporet når der er kø. Dem der kører alt for stærkt på motorvejen, dem der ikke trækker ind osv.

Nå så er mine ord ude. puha og god vind.

Mvh

René
Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis