vindmølleprojekt

Hej, er der en derude som kan hjælpe mig med et spørgsmål..

Jeg er ved og lave en vindmølle som skal trække en (bil)generator ca. 55amp, som igen skal trække en elvandvarmer i min garage. Nu ligger landet bare at jeg næsten er færdig med projektet, men har lige brændt min generator af, da jeg ville vide hvor meget modstand den ville yde, når der kom strøm på.  kan man virkelig sætte ledningerne forkert på, altsår direkte fra et batteri til generator, eller skal der en modstand på et sted der i mellem.
Det skal siges at der bag på generatoren er et dobbelt stik med 2 ledninger, så er der 2 udgående gevind stænger m6, hvor af den ene i hvert fald bliver brugt når den er monteret på en bil, kan jeg se. Jeg er lidt i tvivl om hvor mange af disse jeg skal bruge til dette projekt.
Hilsen Patrick. 

Hej, er der en derude som kan hjælpe mig med et... Vis hele indlægget
59 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

jeg har også set dine billeder,og jeg har en lille komentar til dine møllevinger,

hvis du ser på de møllevinger der sidder på de prof. møller ,vil du se at vinklen på vingen ikke er den samme inde ved navet, som ude i enden, det har noget at gøre med hastigheden gennem luften (den er langt større ude i enden) derfor skal vinklen være mindre ude i enden af vingen


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hej patter m.f.       

Jeg synes det ville være rart med en eller anden kommentar når jeg bruger tid på at vejlede nogen  -  er det bare mig der har det sådan ???? eller er der andre ????

er IKKE ude efter stor tak eller andet - bare en reaktion eller noget så jeg kan se at det måske bliver læst

Hilsen Polobjørn     


"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af polobjørn den 25-11-2008 19:24

Hej patter m.f.       

Jeg synes det ville være rart med en eller anden kommentar når jeg bruger tid på at vejlede nogen  -  er det bare mig der har det sådan ???? eller er der andre ????

er IKKE ude efter stor tak eller andet - bare en reaktion eller noget så jeg kan se at det måske bliver læst

Hilsen Polobjørn     

Nåeh lille ven, føler du dig forbigået ? Det må du se at vænne dig til  vi er mange her på LDS der ofte ikke får nogen reaktion fra spørgeren.

V.h.  Håndværkeren

Hej Håndværker

Nej JEG føler mig ikke forbigået - men fordi at man ikke gider at svare eller andre ikke gider behøver det jo ikke være normalen her på GDS  VEL ?

Min gamle kloge farmor sagde altid "høflighed koster ingenting"

Hilsen fra polobjørn som godt gider at hjælpe andre med svar - også selv om man ingen responce får


"AUTOELEKTRIKEREN"
Polobjørn,

Sorry jeg ikke lige svarede, men selvfølgelig bliver jeg glad når folk svare på mine talrige inputs om ting jeg ikke aner en skid om, men jeg sys tilgengæld ikke at dit svar var korrekt da jeg sagtens kan bruge min generator uden din ladelampe...
Annonce
Rolias
Nu er det jo ikke en prof mølle til 30000kr derimod kun 2000kr, dermed ikke sagt at der ikke skal justeres nogle småting, som feks. at dreje vinge profilen en smule. Men det ikke så nemt og have at i hoved på een gang, så jeg er bare startet et sted, og så kommer alle de, "hvorfor var det nu lige at jeg ikke lavede det såden" ting altid hen af vejen..

Det er ikke alle generator typer der kræver en ladelampe - men de fleste magnetiserer hurtigere med en lampe (den begynder at lade ved lavere omdrejningstal )

Hilsen "autoelektrikkeren"  


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej. Jeg er ny i dette forum, og når jeg læser indlæggene forekommer det mig at det er en ret sluttet kreds der interesserer sig for dette emne. Hvad er det i bund og grund alle indlægene drejer sig om ? Jo, vi har en interesse i at lave energi, og det må ikke koste noget. Lidt om mit projekt: jeg har en et solcelleanlæg på 1 kwh/p, som er nettilsluttet, dvs. jeg lagrer min strøm på el-nettet om dagen , og henter ned om natten, derudover har jeg en ikke nettilsluttet husstandsmølle med en vingediameter på 2,70, og den er godkendt af kommunen !! Den laver via batterier og en inverter strøm til mit badeværelse og en varmeblæser og mit værksted og hækklipperen og boremaskinen, og jeg kunne blive ved. derudover laver jeg lidt brint, som jeg har tænkt at brænde af i min brændeovn, men lagringen volder mig lidt problemer, det eksploderer lidt. Vi er jo alle ude efter et lille hjemme kraft-varmeværk, ikke ? Der er lidt problemer med nye møller og godkendelser som jeg forstår det, men mon ikke vi skal sætte os sammen nogle stykker og ridse perspektiverne for 0 energi, eller plus energi matrikler op. Jeg er kommet til en selvforsyningsgad på 30%, men mine muligheder er slet ikke udtømte endnu (brinten)
Polobjørn...
Okay nu snakker vi vist, det da muligt jeg kunne bruge lidt hjælp her, du siger at den begynder og lade ved et lavere omdrejningstal, lyder interessant, det en mitsubishi generator, hvis det hjælper, men vil da helle end gerne sætte en ladelampe på hvis det kunne hjælpe på strømmen.
Ptr.
Har du nogle billeder af din mølle? Og hvordan med brinten, hvorledes bliver den fremstillet, og kan man bare brænde det af i en alm brændeovn?
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis