vindmølleprojekt

Hej, er der en derude som kan hjælpe mig med et spørgsmål..

Jeg er ved og lave en vindmølle som skal trække en (bil)generator ca. 55amp, som igen skal trække en elvandvarmer i min garage. Nu ligger landet bare at jeg næsten er færdig med projektet, men har lige brændt min generator af, da jeg ville vide hvor meget modstand den ville yde, når der kom strøm på.  kan man virkelig sætte ledningerne forkert på, altsår direkte fra et batteri til generator, eller skal der en modstand på et sted der i mellem.
Det skal siges at der bag på generatoren er et dobbelt stik med 2 ledninger, så er der 2 udgående gevind stænger m6, hvor af den ene i hvert fald bliver brugt når den er monteret på en bil, kan jeg se. Jeg er lidt i tvivl om hvor mange af disse jeg skal bruge til dette projekt.
Hilsen Patrick. 

Hej, er der en derude som kan hjælpe mig med et... Vis hele indlægget
59 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det med brint er faktisk ikke så svært, ved + dannes der ilt, og ved minus dannes der brint, tænk på et bilbatteri, der advares jo mod knaldgas, og knaldgas er i bund og grund brint.
Jeg har vedhæftet et par billeder af min mølle, og et af brintanlæg'et.
Problemet er at lagre brinten til de dage hvor der er koldt, og brinten skal brændes af i en gasovn, men det har jeg et par ideer til
M.v.h.
Ptr
brint skulle være meget svært at lagre på en sikker måde, så vidt jeg ved. Det fylder meget, er meget eksplosivt, det kræver meget energi at komprimerer det, og det består af så små atomer at det meget let kan undslippe fra det det opbevares i.

mvh jan
Brint er ikke legetøj for LDS-er
Vi har et medlem i Klubben der fik ryddet sit værksted og ansigt fordi han experimenterede med knaldgas. Han opbevarede det i store sorte affalds sække. Pludselig en dag hvor han var ved at fylde en sæk så han en lille lysende plet i sækken, og vågnede så i naboens badekar.
Ja gu' er det farligt, men så må vi jo opfinde en metode at lagre det på.
Jeg kan lagre ca. 1120 w/h på batterier, (26v - 22v X 580ah ) dvs. batterierne kan fyldes på under 3 timer, men det er jo ikke sikkert at det er på det tidspunkt jeg har behov for et varmetilskud. Det er jo begrænset hvor længe 1,1kw/h holder i en el ovn, og desuden er der en svag afladning i blybatterier.
En sort affaldssæk var nok heller ikke mit foretrukne valg af lager, jeg tænker lidt i retningen af lagring i vand
Annonce
Her er nogle billeder af mit projekt, jeg har fået den sat op men ikke afprøvet da det hverken blæser, men har heller ikke helt styr på alle forbindelserne endnu.. håber det kommer
Det ser da ikke helt tumbet ud, der er muligheder i det. Tror du ikke at du skal beskytte selve generatoren mod regn, bare så det ikke lige pjasker ned i den.
jo det havde jeg faktisk tænkt på, men kom fra det i min iver efter og få stillet den op, men jo jeg skal have lavet en lille kasse uden om, men igen, jeg ved stadig ikke om det virke, så venter lige lidt endnu, det kan jo være den skal geares om. Har også en ekstra generator til og ligge, som reserve hvis det går galt..
FEdt at se at vi har så dygtige folk herinde der selv laver møller - Godt gået drenge...
Takker og bukker.... den tager godt nok nogle vendinger idag, skal jeg love for..
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis