vindmølleprojekt

Hej, er der en derude som kan hjælpe mig med et spørgsmål..

Jeg er ved og lave en vindmølle som skal trække en (bil)generator ca. 55amp, som igen skal trække en elvandvarmer i min garage. Nu ligger landet bare at jeg næsten er færdig med projektet, men har lige brændt min generator af, da jeg ville vide hvor meget modstand den ville yde, når der kom strøm på.  kan man virkelig sætte ledningerne forkert på, altsår direkte fra et batteri til generator, eller skal der en modstand på et sted der i mellem.
Det skal siges at der bag på generatoren er et dobbelt stik med 2 ledninger, så er der 2 udgående gevind stænger m6, hvor af den ene i hvert fald bliver brugt når den er monteret på en bil, kan jeg se. Jeg er lidt i tvivl om hvor mange af disse jeg skal bruge til dette projekt.
Hilsen Patrick. 

Hej, er der en derude som kan hjælpe mig med et... Vis hele indlægget
59 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
må man høre hvordan det går med møllen ?

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Det må du gerne, den gennemgik nogle ændringer som ikke er fotogreferet, men kan fortælle at købte "rigtige" møllevinger og generator fra USA, fordi det er meget svært ellers og lave strøm, skal lige siges at jeg aldrig har fået det helt op og køre endnu, da jeg mangler en gearing, men får jeg lavet såden en på et nært tidspunkt, kommer der billeder.
Jeg vil foreslå dig at bruge tandhjul som gearing og overførsel af kraften fra vinger til generator. De skal naturligvis "pakkes" ind i et hus hvor der kan være olie i bunden. Men jeg tror så at friktionen vil blive et minimum i forhold til en rem.
glæder mig til at se mere om det

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Nu er det godt noget noget sent jeg ser denne tråd. Men har fulgt med i en tilsvarende fra USA. De valgte at lave det hele fra bunden, også generatoren, som blev bygget op om fohjulslejet fra en volvo, og så tilsat hjemmelavet spoler og nogle ekstremt kraftige magneter. Det fungerede perfekt, og del laver meget strøm, men det jeg egentligt ville påpege er at i dæleme skal huska at have en (bremse) på, og det kan i ikke med en almindelig generator fra en bil. Hvis batteriet bliver ladet helt op under blæsevejret, så forsvinder modstanden på generatoren, og den bliver lettere at trække, og på den måde kan vindmøllen MEGET nemt komme op i så høje omdrejninger at materialet tager skade af det. Derfor har de store vindmøller også mulighed for både at bremse og kantstille vingerne.
Annonce

Hej er der en mulighed for at du kan sende mig opskriften på brint ?

kig evt. på www.usmile.dk hvis du kan lide at flyve hurtigt.


Usmile.dk

Skrevet af patter på 30 okt 2008 23:53
Hmm. den generator jeg har, er købt ved en ophugger, men der sad ikke noger relæ på der.. Jeg har hørt et sted at det strøm generatoren laver faktisk skulle kobles direkt på batteriet, uden noget andet.
Ja det er mega spændende, håber sgu bare det virker, er begynd og kost lidt penge i stumper.



Prøv at gå ud og luk motorhjælmen på din bil op, så kan du se hvordan din generator og batteri er forbundet. Du skal dog have generatoren forbundet til akkummulatoren, når den kører. Der er også en klemme til spændings regulatoren, som skal have en forbindelse. Det får den normalt, når der sættes tænding på i bilen. Batteriet skal være forbundet for at holde spændingen nede på 12 - 14 volt. Det er rigtigt, at generatoren producerer vekselspænding, men da der er indbygget dioder i generatoren, er det jævnspænding, du får ud. Du skal også regne med at generatoren skal rotere temmelig hurtigt. I en bil kan være op mod 12000 - 15000 RPM. Det svarer til ca. 1500 RPM i tomgang. Så din gearing til vindmøllen skal passe til det. Ellers får du ingen spænding ud af generatoren.

Jeg ser lige Polobjørn har svaret med et særdeles fyldesgørende indlæg, så se bare bort fra mit indlæg.


fase
kenneth timm hvis du vil vide noget om brint ( hho ) så må du lave et nyt indlæg har rodet med brint de sidste par år
det med vindmøller af bil generator har jeg prøvet med gode resultater
men hvis det er til varme vilde jeg nok bruge en alm. el motor som går med 900 omdr kan fås på dba for 1000 kr
men ebay har 12v generatorer som er med permanent magnet de laver strøm med det sammen de drejer rundt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis