ejerskifte forsikring - dækker det manglende fundament?

Hej.

Min kone og jeg har købt hus for 3 år siden - og valgte en udvidet ejerskifteforsikring.

Her den anden dag skulle jeg igang med at grave ud til isolering af kælder (udvendigt) og dræn.
Da jeg kommer ned til bunden opdager jeg at fundamentet kun går til 90cm under jorden (kældergulvet går til 1,6m under jorden). Da man har udgravet kælderen, hvilket er gjort senere, har man altså kun støbt en 5-10cm tyk "væg" på indersiden mod kælderen og ellers ladet fundamentet være som det var.

Såvidt jeg forstår, så er det egentlig farligt - da man kan risikere at fundamentet skrider ind imod hulrummet (kælderen). Nu har det jo godt nok holdt siden 60'erne da kælderen blev lavet (huset er fra 1939), men nok kun fordi det står på kraftig lerjord.

Jeg er lidt i tvivl om jeg overhovedet kan/tør grave de der 3-4meter fri af fundamentet (og ca. 70cm under det) udenfor - for at ligge isolering (havde tænkt mig at bruge terrænbatts) og dræn ?

Hvis jeg har ret i at det nok ikke er tilrådeligt at lave udvendig isolering og dræn pga. det manglende fundament, så må det da være noget ejerskifte forsikringen dækker, da jeg mener man med rimelighed kunne have forventet et ordentligt fundament?

Jeg ville rigtig gerne høre jeres meninger og evt. erfaringer med brug af ejerskifte forsikringer til større sager - og evt. hvilke advokater/rådgivere i har brugt i sager om ejerskifte forsikringer (hvor i fik ret - og advokaten/rådgiveren altså var pengene værd :)

På forhånd tak.
Hej. Min kone og jeg har købt hus for 3 år siden... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Er der ikke en der kender en god advokat. Vi er i gang på 5. år med en sag mod vores ejerskifteforsikring. Og nu kan jeg ikke mere og har virkelig brug for en super advokat.
Vores tagkontruktion er total gal, der mangler spær, der er lavet indgreb i de spær som er sat op (bla skåret hanebånd over), remmen er rådnet osv.
Hvem kender en advokat gerne med spaciale i ejerskifteforsikringer og byggesager
VH susanne

(gerne send en mail [email protected])
Jeg vil give dig det råd vi fik fra en advokat fra advodan.

Sørg for at få din sag for forsikringsankenævnet - få evt. en advokat til at formulere skrivelsen hertil.

Vores sag er i ankenævnet nu - og vi "håber" at få en afklaring i 1.kvt. af 2011.
Ham Jonasvs brugte er desværre holdt op som advokat - men der er en der har taget over. Dog vil det blive for dyrt - hvis du f.ex. bor i københavn - så vil jeg nok finde en i københavn - da det ellers kan blive meget dyrt i kørsel til din advokat (til syn og skøn osv.).

Fordelen ved at have sagen igennem ankenævnet er at du får muligheden for at få retshjælp af din forsikring - og får du medhold kan det jo være at forsikringen makker ret og betaler (de er ikke forpligtet til det) - ellers burde man mene at du havde gode forudsætninger for at få retshjælp.
Kunne godt bruge en advokat på sjælland
Sagen ligger hos ankenævnet for forsikring, men er p.t. i bero, fordi forsikringen igen igen hae valgt at genoptage sagen. De startede med at dække 86.000, nu 325.00, men dette er bare stadigvæk ikke nok til at dække de skader der er. Remmen som nu har vist sig at være rådden, vil de nok ikke dække (er deres seneste udmelding i dag).
Har p.t. snakket med en advokat fra Roskilde ttil 2500 + moms i timen, samt en fra advodan til 1600 + moms i timen. Har allerede måtte punge 14.000 ud til min første advokat, som desværre måtte gå på pension.
Pga min mand bilylukke for 5 måneder siden, vil banken ikke låne os penge, så jeg skal selv tage advokatpengene ud af mit husholdningsbudget (og vi har tre hjemmeboende børn og to er lige flyttet hjemmefra, og surt at man slet ikke har råd til at give dem en god start).
Renoveringen var startet, men er nu gået i stå pga. remmen. De nåede at pille en del tagsten ned, og løsne diverse mursten. Nu står mit hus med stillads og ingen håndværkere er her.
Annonce
Så vandt vi vores forsikringssag (det var mig der startede denne tråd

Vi fik et brev fra ankenævnet (som vi har sendt sagen til) at forsikringsselskabet har opgivet sagen og givet os medhold.

Så er det bare tilbage at de kontakter os og giver os pengene til vores advokatudgifter (vi brugte ham dog kun i starten af forløbet - fortsatte selv sagen senere) og til at få udbedret problemet.

Jeg har godtnok også fået læst bygningsreglementer og andet godt igennem og måtte lære en del - for at få argumenterne på plads (vi droppede at bruge advokat efter det 1. år) - men nu har jeg da lært en del og det kan jo tydeligvis lykkedes


Tillykke herfra og velkommen i klubben

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også