Sådan. Slut, prut, finale. Så er sagen mod forsikringsselskabet definitivt overstået. Checken er dumpet i postkassen, sat ind på byggekontoen og håndværkerne er i gang med det, som jeg ikke selv kan finde ud af.
Og da forsikringsselskabet i mellemperioden - fra vi var i retten og til dommen faldt - var nødt til yderligere at tilkende os to ny gavle, da de var fulde af råd og skimmelsvamp, havde de pludselig ikke længere noget argument for at anke dommen.
Alt i alt har det kostet forsikringsselskabet lidt mere end ½ million kroner. De er blandt andet dømt til at betale reeablering af gulvkonstruktion, reetablering af udvekslinger i gulv og spærkonstruktioner, manglende isolering og dampspærre, reetablering af vægge, finish og diverse udbedring af elinstallationer samt vores advokatregning. Så jeg og min familie er meget, meget glade og lykkelige over, at to års indædt kamp endte med, at vi havde retten på vores side
Nu kan jeg så bare håbe på, at beløbet er så stort, at de i sidste ende vælger at rejse krav mod sælger, som i dén grad har handlet i ond tro

Det vil teknisk set ikke gøre nogen forskel for mig - men på den anden side vil det kun være retfærdigt, at han kommet til at betale de penge tilbage til forsikringsselskabet, som helt bevidst har fusket sig til hos os. Det er jo indirekte med til at hæve præmierne på ejerskifteforsikringer for andre - og måske også forsikringsselskabet endnu tungere at danse med i fremtiden.
Men - som jeg også tidligere har skrevet, viser det jo, at det bestemt kan betale sig at kæmpe for sin ret mod sit forsikringsselskab, selv om overmagten ind i mellem kan virke lidt voldsom. Go for it - og tak for jeres opmuntrende ord!