Ispind

jeg har som flere andre fulgt FVM's billede serie om opsætning af hans ispind, og der har været mange spørgsmål vedr. ispinden som både FVM og jeg har svaret efter bedste evne (jeg laver lidt service på ispinde i forb. med mit arbejde)

og for at det ikke skal ende med kilometer lang snak inde under FVM's billeder opretter jeg nu denne tråd så evnt. spørgsmål kan blive besvaret her.

jeg ved self. ikke alt om ispinden, men vil svare efter beste evne, og i samme forbindelse har jeg nu forsøgt at lokke Niels som er forhandler af ispinden her ind så han evnt kan svare med.

selvfølgelig skal det ikke være en reklametråd for ispinden, og jeg sælger ikke ispinden og  får ej heller ikke procenter for at svare på ting om den (desvære )

jeg synes blot at den er en god opfindelse og har selvfølgelig også selv bestilt en som bliver leveret i løbet af efteråret, hvor der naturligvis også kommer billeder fra opsætning mm

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

jeg har som flere andre fulgt FVM's billede serie... Vis hele indlægget
76 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tja der er stor forskel på kwh prisen landet over, her på Bornholm ligger vi på 1,2 kr som du kan se :)

det var godt nok ikke meget i forbrug, det må være din brændeovn der gør det :)
her har vi også brændeovn, men pt er den ikke i brug da føleren for ispind bliver påvirket af den når der fyres op og så bliver der jo koldt på loftet, den skal så lige rykkes et andet sted hen før vi igen kan hygge ved brændeovn :D
pt opvarmer min ispind ca 130 kvm men senere kommer der yderligere 50 kvm på i form af badeværelse og extra børneværelse samt self. en gang i mellem det hele, og alt med gulvvarme.

ærger mig lidt over at der er radiatore på 1 salen da energiforbruget ellers ville have været lavere, men det skulle jeg jo ave tænkt på da jeg renoverede der oppe og nu er det forsent ;)

mvh

Gert Møller

Ja el-prisen er steget så næste gang er det 1,91kr pr. Kwh.
Men så må den falde i næste måned da olieprisen er faldet.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har lige snakket med mit el-selskab idag, for at få justeret mine a-conto betalinger. Og de oplyste at når jeg har fået registret at det er min primærer varmekilde får jeg et nedslag på godt 6 øre pr Kwh over 4000 Kwh.

Så til i andre der har varmepumpe, husk at få ændret i BBR på huset.
Der er penge i det

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

jeg har lige fået det ændret i BBR så nu mangler jeg bare elselskabet :)
og så overvejer jeg en brændeovn med "gris" som supplement når vi er hjemme og aligevel fyrer i brændeovnen.
det kræver dog at jeg skal ændre min centralvarme til åben expantion, men det er der ingen ben i :D

mvh

Gert Møller

Jeg har heller aldrig hørt om en Expantions beholder, med ben i
Annonce
nej vel

mvh

Gert Møller

Grim eller ej, det er en smagssag, men Ispinden larmer ikke som mange af de Harald Nyborg luft/luft varmepumper folk monterer mange steder.
Selvom jordvarme set over et år har en bedre effektfaktor (kW varme/ kW strøm), så er ispinden et rigtig godt alternativ til oliefyr.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så er det tid til endnu en status: i November har min ispind slugt 565 kwh til at opvarme 144 kwm (100 kwm radiator opvarmet og 44 kwm gulvvarme opvarmet). Det svarer til ca. 19 kwh om dagen. Vi bruger så også brændeovnen stort set hver aften. Uden brændeovnen vil jeg skyde på mit forbrug havde været omkring 850 kwh i November.

De få dage/nætter hvor der har været frost + blæst har ispinden måtte kæmpe noget for at opvarme huset, så jeg går og overvejer at få monteret nogle større radiatorer så der kan komme noget mere varme igennem systemet uden at skulle sætte fremløbstemp for højt.

Hvor meget har Jeres ispinde brugt?:-)
min ligger noget højere pga en utæt mellembygning (er under ombygning) hvores total forbrug i nov. 2104kwh. mod sidste nov. år 602kwh. der var VandVarmer oliefyr opvarmet, mod i år hvor den er med elpatron ooog ;) vores tørretumbler samt vaskemaskine har også kørt en del mere(pag en 11 mdr dreng), så jeg skyder ispindes forbrug til at ligge omkring 1000 kwh for 95 kwm gulvvarme og 55 kwm radiator opvarmet + et under ombygning/utæt badeværelse med radiator.
som supplement er brændeovn, og der har på intet tidspunkt været problemer med at holde varmt.

ispinden har en fremløbs temp på 45 grader, hvilket synes at balancere bedst.
forsøgte med 40grader men der kørte den oftere, derfor også et lidt højt forbrug da jeg "leger"lidt for at ramme den bedste og billigste indstilling :D

mvh

Gert Møller

Skrevet af FWM den 17-11-2008 21:15

Jeg har lige snakket med mit el-selskab idag, for at få justeret mine a-conto betalinger. Og de oplyste at når jeg har fået registret at det er min primærer varmekilde får jeg et nedslag på godt 6 øre pr Kwh over 4000 Kwh.

Så til i andre der har varmepumpe, husk at få ændret i BBR på huset.
Der er penge i det

Østkraft som vores elselskab hedder giver 8,2 øre i rabat for forbrug over 4000kwh

mvh

Gert Møller

Der er yderligere 36 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis