må jeg sælge min fangst?

jeg har et fritidsfiskerkort-det som koster 250 kr må jeg da sælge min fangst,hvis ikke jeg må, hvad skal der så til før jeg må sælge min fangst uden at købe mig til en a-status som erhvervsfisker? håber at få svar.
på forhånd tak!
jeg har et fritidsfiskerkort-det som koster 250 kr... Vis hele indlægget
55 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja og så er der noget med folk under udanelse , børn under 18 og pensionister for 50% rabat.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Det er simpelthen for meget, staten bruger penge på at lønne folk for at luske rundt på havnene, så de kan genere deres medmenesker mest muligt. Var det så ikke bedre de luskede rundt i vore Villa kvartere og fangede Tyveknægte
Og så vil jeg mene at de skal være uniformerede, så der er en mulighed for at vi kan se dem på stor afstand. Så vidt jeg ved er det forbudt at optræde offentligt med "hætte" på, hvilket det jo i virkeligheden er.
Sikke små sko man går i efterhånden. Puh ha! At reglerne er så latterlige skulle man ikke tro. Det burde være muligt at slippe med en advarsel / 500 kr bøde første gang.

Det svarer nærmest til man ikke kan plukke en buket blomster i en grøftekant, uden en blomsterhandler ligger i skjul med et kamera og slæber dig i retten for at ødelægge hans forretning og konen for hæleri.
Det er jo befolkningen og ikke staten.
Reglerne er der - men han blev jo anmeldt af en fisker. Tror helt bestemt vi kommer til at se mere og mere af den slags. Vi skal ikke tro vi er noget og gør vi noget så er der flere og flere der står på spring for at melde en.
Mange melder spritkørsel, socialt bedrageri, sort arbejde og andre ulovligheder.
Befolkningen har altid meldt ulovligheder, men grænsen er flyttet og den bliver helt sikkert meget værre.
Hvis jeg slår naboens græsplæne og han så giver mig en stor torsk i stedet så er vi jo på kant med skatten, fiskeindustrien og gartnerne.. det er jo skidt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

En pensionist i Helsingør fik igår 2.500 kr. i bøde for at have solgt 12 rødspætter, +fiskeforbud i 1/2 år.

+ fortjenesten på 150.00 kr. blev konfiskeret.

Benny N.
Annonce
Hej Andy.
Nu skriver du godt nok at det er befolkningen, men hvem er det lige der skruer  den ene tåbelige lov sammen efter den anden.
Det er højst beklageligt at det efterhånden er sådan at alt skal gøres op i  kroner og øre, du må snart ikke hjælpe den ældre kone over vejen, for så bryder du ind i hjemmehjælperens overens komst.
Jeg syntes det er på sin plads at anmelde spritbilister skatte og socialt bedrageri.
Men at en pensionist skal have nogen over nakken er for meget. Men jeg ved også godt at der findes førtids pensionister der nærmest har en "forretning" med en god indtægt, dem der har fisketilladelse fra familie og bekendte, og som derfor har mere end de garn en person må have. Så er det grådighed og en sådan skal ned med nakken.
Det melder historien jo ikke noget om vel.
Uden at have ondt i bagen, ved jeg at det sagtens kan blive til penge med fritidsfiskeri.
En ka'l her i staden hiver på gode dage 200 kilo rødspætter/skrubber à 50 kr. kiloet rensede, op af havet, iflg. hans egne udsagn.
Så kan man jo filosofere over, hvad der er mest dadelværdigt, om en hjælper naboen med at bygge en garage, eller fritidsfiskeren der laver 10-15.000 kr. på en uge.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis han hiver 200 KG. op må han have temlig mange ruser / Garn. Nok en hel del mere end han må, og så ved du jo godt at lystfiskere altid skal overdrive en hel del.
Han har MANGE flere garn end regulativet tillader! :) Og næh, jeg har set de store containere han benytter.

Jeg er stadig forarget over, at ham der solgte 5 fisk til de to damer, skal straffes så hårdt, men det kan jo også være at der er mere i den historie, end vi ved. Det de så og fotograferede, kan jo bevises, såhhh

Med venlig hilsen
ktm

 

Er du nu også sikker på at han er fritids fisker, for mig lyder det snarere som bierhvervs fisker, og det er noget helt andet.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis