må jeg sælge min fangst?

jeg har et fritidsfiskerkort-det som koster 250 kr må jeg da sælge min fangst,hvis ikke jeg må, hvad skal der så til før jeg må sælge min fangst uden at købe mig til en a-status som erhvervsfisker? håber at få svar.
på forhånd tak!
jeg har et fritidsfiskerkort-det som koster 250 kr... Vis hele indlægget
55 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har svært ved at tro på de mange hundrede kilo per dag. Min far der dengang fiskede med en 20 tons trawler kunne på dårlige dage risikere at komme hjem med 10 -12 kasser torsk. Ikke nok til at dække dieselolien. Jeg fiskede selv dengang med 10 - 15 garn og 2 - 3000 ålekroge (dem er der vist ingen der bruger mere) plus et enkelt rejegarn og 6 -8 sæt dobbelte ruser. Jeg har aldrig været i nærheden af de mængder der her bliver beskrevet. Og vi var trods alt 2 kammerater der brugte al fritid på at fiske. Han må bestemt være bierhvervsfisker og iøvrigt en dygtig fortæller - det er de fleste fritidsfiskere
Han er ganske almindelig efterlønner og jeg ved jo selvfølgelig kun, hvad han selv fortalte! :)
Da han kom her sidst på dagen, havde han stadig en 80 liters murerbalje fuld, som han manglede at sælge.
Han så også noget brugt ud! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Så ville det faktisk være på sin plads at du gav fiskeri kontrollen et anonymt tip, for så er der jo tale om socialt bedrageri og skatte undragelse. Det er jo netop den type der gør at Fiskerne bliver så ivrige efter at knalde den lille pensionist.
Hvordan har du det lige med at du skal betale den skat som han snyder for, ikke særlig godt vel
Det lyder mere utroligt end sandt ihvertfald i mine øre.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>

Hvad brokker I jer over? Glæd jeg hellere over, at vi stadig selv må spise vor egen fangst. Så længe det varer, og det gør det jo nok ikke.

Jeg går ud fra, at 2 lystfiskere, som sammen står og meder, ikke må bytte fangst. Den ene fanger en ørred, den anden en skrubbe. Men vil hellere have den andens fisk.

Husk, at definitionen af en forbryder er, at det er en, som bryder lovene. Uanset hvilke.

Annonce
ja ja, men der er andre farer end salg af fisk, når man er lystfisker.

Valg af kniv kan være endnu mere udfordrende for ordensmagten. se her

Undskyld mit sprog.

Men nu må de kraft edeme lige tage og stoppe. Hvad er det for en gang fis de fyre af hos zippo. De skal da bare destruere dem. De har da uden skrupler solgt dem med 25års garanti og nu slipper de for at stå inde for det. Jeg havde taget en snak med forbrugerklagenævnet de må kunne hjælpe med advokat bistan-

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Ja Lars, nu du nævner knive, så er det ikke så længe siden, at vi hørte at prinsesse Mary har fået lov til, at gå med sabel. Nu mangler vi blot, at vi andre får lov til, at gå med den lommekniv, som vi næsten fik proppet i lommen på de første par bukser vi ejede ;o))

holmeren

Det er stadig tilladt at gå med skarpslebne økser, som for øvrigt var vikingernes standard-våben. Vi må også gå med stridskølle og -plejl. Og måske også med bue og pile. Men ikke uden videre med armbrøst, for den skal man have våbentilladelse til.

Det er da utrolig som folk har ondt i røven , over mennesker der sælger fisk. og så i de mængder... fisk er ikke nogle man samler op på vejen.. det kræver megen tid og arbejde at samle så mange fisk.. og det er da ikke noget man bliver rig af.. melde ham..??? magen til sludder skal man lede længe efter..   Janteloven fuck af...

 

Misundelige er de grødhover der har noget imod dette ...

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis