må jeg sælge min fangst?

jeg har et fritidsfiskerkort-det som koster 250 kr må jeg da sælge min fangst,hvis ikke jeg må, hvad skal der så til før jeg må sælge min fangst uden at købe mig til en a-status som erhvervsfisker? håber at få svar.
på forhånd tak!
jeg har et fritidsfiskerkort-det som koster 250 kr... Vis hele indlægget
55 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er selv pensionist, men det betyder ikke at jeg ville affinde mig med en sådan afgørelse. Det svare jo til at der kommer en betjent hen til dig og giver dig en bøde for at bevæge dig for hurtigt !

Damen som fik fisken kunne bevidne at hun intet gav for fisken, at det var en ren "gave" fra fiskeren, i så tilfælde ville betjenten have meget svært ved at bevise det modsatte.

Klapper heller folk på skulderen og i hænderne om applaus - kan til tide klappe af migselv - men det er blot for at holde på varmen.. Andet klapperi tilhører en boksering eller mine tænder i en vinterstorm..

En bøde på 5000,-kr for at forære en fisk til en sikkert brystssvag hjælpeløs kvinde lyder komplet vanvittigt i mine ører - som Håndværkeren skrev - gad godt se den dommer som ville stadsfæste den bøde..

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Jeg er sådan set ligeglad jeg ved bare det er fundet sted og så stopper diskutionen ligesom der fra min side. Alle spekulationer og gætterier kan jeg da også sagtens være med på. Men det bliver vi jo ikke klogere af.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Skrevet af Alt over 5hk er pral den 31-03-2009 18:37
Jeg er sådan set ligeglad jeg ved bare det er fundet sted og så stopper diskutionen ligesom der fra min side. Alle spekulationer og gætterier kan jeg da også sagtens være med på. Men det bliver vi jo ikke klogere af.

Vi har dog lært at man hverken må sælge eller give fisk væk i flg. lovgivningen.

Og vi har så også lært at hvis man vil bryde loven og sælge eller give fisk bort, skal det aldrig ske over skibs eller bådsiden..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Var der mon nogen der tænkte

BIG BRODDER !

Det næste bliver vel at der bliver uddelt bøder, hvis vi bruger for meget lokums papir

Annonce
Alt over 5hk>Jeg blev meget klogere - fremover foræres intet væk...

Håndværker>I hvert tilfals hvis dit papir flyder rundt i havnen

Morale - du må ikke overtræde det 11. bud . som lyder "Du må ikke blive opdaget"

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

jeg hørte i radioen kl 10. bøde 2500 kr for at sælge fisk. 12 stk. til kvinder for 150kr af en 70 årig førtidspensionist.?
Øhh det er det der står i artiklen??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Her må jeg straks gå til bekendelse: Jeg har gennem mine teenage-år solgt i tonsvis af ål og laks fra min jolle i Gedser. Må hellere bekende, inden Stasi knalder mig! Hvor mange årtier går der på en forældelse?? Må også sikre mig at min far, der dengang var erhvervsfisker fra selvsamme havn, ikke har følt sig truet på levebrødet og vil angive mig.

Lige et sidste momentum - havde bøden været højere eller lavere, hvis fiskene havde været solgt til 2 mænd? Eller hvis det havde været en kvindelig 17årig fritidsfisker?
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis