Loftsudtag

UllaB
UllaB
Postnr:
UllaB UllaB

Kære jer

Ville lige sætte en lampe op i gangen og tilsluttede den brune og ville prøve mig frem hvilken blå der var den rigtige - og nu virker lyset pludselig ikke på det tilstødende badeværelse :-/

Har frakoblet lampen - men badeværelseslyset er der stadigvæk ikke. Er næsten 100% sikker på at alt sidder som det gjorde da jeg begyndte at pille - any thoughts??

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Alle de blå skal være samlet, prøv det, så burde det hele virke igen.

Hellere eje, end at leje.
Jens J.
Jens J.
Postnr: 3500
Jens J. Jens J.

Det ser ud til at skruen til de blå kabler ikke er skruet i - og hvad laver den brune sammen med de blå ?

Hilsen Jens J.
primo-ct
primo-ct
Postnr: 6760
primo-ct primo-ct

Prøv at starte med af flytte den brune over i en klemme for sig selv. Det ser heller ikke ud til at skruen til de 3 blå er spændt? så sætter du den blå fra lampen i ved siden af de 3 blå og den brun fra lampen kan du prøve at sætte over til rød. 

UllaB
UllaB
Postnr:
UllaB UllaB

Hej Jens

Har forsøgt at spænde skruen til de blå helt - det sker der intet ved.

Og den brune har jeg rykket over til en anden tom muffedims - stadig no luck....

Forstår virkelig ikke hvad der er sket...alle de blå rører ved hinanden som de skal. Den brune er alene som den også var da alting virkede - og jeg har ikke flyttet på noget andet.  

Sikringerne er ikke sprunget - ser fine ud...

UllaB
UllaB
Postnr:
UllaB UllaB

Lige nu tør jeg ikke binde an med lampen - vil bare gerne have mit lys på badeværelset tilbage 😬

UllaB
UllaB
Postnr:
UllaB UllaB

Nå...åbnede for lugen op til el i mit badeværelse og der lugtede lidt brændt så der må være noget der der har futtet sig selv af... har ringet til en elektriker nu... håber ikke jeg har fucket alt for meget op 😬

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Nu har du ringet så det er ok. Men ellers ville jeg tro at den brune har været sammen med de hvide. Måske alene i den ene side af samme dobbelt muffe.

Der hvor den røde kommer fra går der en hvid ned uden at der er blå der følger med. Derfor skal der være 4 fase ender og 3 nulender. 

Hvid og brun er så fase blå er nul og den røde er tændledning til lampe. 

Jeg kan ikke forestille mig at din fejlmontering har kunnet svide noget af i tilstødende rum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
UllaB
UllaB
Postnr:
UllaB UllaB

Tak Erik!

Så hvis jeg skulle give det et sidste skud - hvad skulle jeg så gøre? 

Elektriker kan først fredag morgen og det er virkelig dumme penge hvis det bare et to ledninger der skal dimses ved..

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

du skal starte med som alle de andre siger at flytte den brune, den har du koblet sammen med de blå i samme muffe og så skal du spænde skruen hvor de blå sidder prøv at flytte den brune over til de hvide,  

UllaB
UllaB
Postnr:
UllaB UllaB

Fedt, Erik - flyttede den brune over til der, hvor der er to hvide! 

Ny virker lyset!

Men hvad så med lampen?

mfrost
mfrost
mfrost mfrost

korrekt prøv at forbinde til rød og blå, og du kan godt bruge det ledige "hul" ved siden af henholdsvis rød og blå

mfrost
mfrost
mfrost mfrost

kan se på dit billede at skal det være helt korrekt så skal den brune længere ind eller kortes lidt af der bør ikke være så meget blottet kobber 

Vil du være med? Log ind for at svare.