Loftsudtag

Kære jer

Ville lige sætte en lampe op i gangen og tilsluttede den brune og ville prøve mig frem hvilken blå der var den rigtige - og nu virker lyset pludselig ikke på det tilstødende badeværelse :-/

Har frakoblet lampen - men badeværelseslyset er der stadigvæk ikke. Er næsten 100% sikker på at alt sidder som det gjorde da jeg begyndte at pille - any thoughts??


Kære jer Ville lige sætte en lampe op i gangen og... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kære jer

Update! 

Forsøgte mig med at koble lampen på som I har beskrevet - og så gik sikringen... så nu har jeg ringet til elektrikeren :-) det skal jeg vist ikke rode mere med selv! 

Tak for hjælpen!

1. Hvis lampen ikke er monteret virker alt som det skal?

2. Har der været en lampe før som har virket med den afbryder du tænder på?

3. Har du monteret lampen som beskrevet tidligere? altså blå fra lampen til blå og brun fra lampen til rød? uden at flytte rundt på de andre ledninger.


1: ja

2: ja - der har siddet to mindre loftslamper som virkede når man trykkede på kontakten lige indenfor døren (det er i entreeen udtaget sidder)

3: ja (det er godt nok en lampe af ældre dato så det er bare to kobberender, men har monteret dem til blå og rød som beskrevet. Og så røg sikringen. Jeg pillede den fra igen, skiftede sikringen og så virkede alt igen)

Annonce

kan du ikke tage et par billeder af lampen? 

Det med 2 kobberender lyder ikke godt, mon ikke isoleringen er røget af og derfor har du en kortslutning.  Det er helt sikkert lampen det er galt med. 

Citat I tror ikke jeg fx kan koble lampen på den røde og den enlige hvide i stedet for?

I går kl. 16:18 lagde du et billede op af udtag som det er monteret nu. Husk at selv om der er 2 huller i de fleste af klemmerne har det forbindelse til hele klemmen så der er ikke nogen enlig hvid. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak :-)

Det er en gammel lysekrone hvor der stikker to bidder ledning ud- dem har jeg forlænget med en bid ledning som vist her. Det er de to ender af forlængerbidden jeg har forsøgt at koble på.

Lysekronen virkede fint i min gamle lejlighed for nogle uger siden.

Du køre fase/ nul samme. du skal bruge to samle muffer i stedet for.

dvs 2 ledninger samles i den ene samlemuffe og de to andre i den anden samlemuffe.

Du har jo monteret din nul ledning og din fase ledning fra din  lampe i en og samme muffe,derfor har du lavet en kortslutning og sprunget en sikring.

Du skal forbinde en ledning fra lampen sammen men en ledning fra lampe udtaget i din Samlemuffe.

Så skal du have fat i en samle muffe mere og forbinde den anden ledning fra din lampe med den anden ledning fra dit lampe udtag.

Der skal alså kun være 2 ledninger i hver samle muffe.

Alt dette er der os andre der har beskrevet tidligere i denne tråd.


Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis