fiskerjolle skrev den 15-05-2018 05:36:24
Ja, efter nærmere eftersyn er det helt klart en type G (ved ikke hvordan jeg tjekker om det er en 1G).
Jeg sprøjter ikke noget ind i hullet til cigaretholderen, og jeg har ikke haft dieselpumpen eller låget over regulatoren af.
Kan dieselpumpen have taget skade?
Jo ja, så har vi det på plads.
1G er en encylindret mens 2G er en tocylindret.
Når pumpen/dysen åbenbart kan forstøve ved lave omdrejninger (dig på håndsvinget og lige efter), tror jeg ikke den fejler noget. Men der er nok sket noget med en eller flere fjedre inde i regulatoren så klodserne slår ud og lukker for indsprøjtningen ved forholdsvis lave omdrejninger.
Nu er 1G'eren ikke lige min spidskompetence hvad regulatoren angår. Havde det været en 2G, var sagen en helt anden da jeg har været ejer af et sådanne "dyr"i over 20 år.
Jeg skal lige prøve og ringe til en bekendt, der ved meget mere end mig om modellen i aften.