Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 180 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
der er installeret brintfyr i flere  hjem,,først som en prøve
og det har ikke noget med overskudstrøm fra vindmøller at gøre
Brintfyret producere brinten i takt med at det bruges
brinten oplagres ikke

kunne du ikke selv prøve at lave en brintgenerator
det er meget nemt
brug et par jernplader du køber i et byggemarked,,, de fås til 2 kr pr stk
lav et stykke træ som passer til pladerne,,en cm tyk
sæt en plade på værd side af træet og vikle elastikker om
sæt plus i den ene plade og minus i den anden
polerne må ikke røre hinanden
put pladerne ned i et kar med vand,,sådan at kobberledningerne ikke røre vandet
kobber er giftigt
og har du en 12V 5A Oplader

mæt vandet med salt
bedst vis du kan måle strømmen i vandet
så kan du tilpasse med salt indtil du når det forbrug af strøm du ønsker
du kan få samling på boblerne med en tynd plastikplade med et huld
du tilpasser plastikpladen ned over cellerne

når det bobler for dig,,så kan du jo tælle hvor mange bobler der kommer i et sekund
hvor store boblerne er

åbne en gaslighter og stik den ned i et glads vand,,,se hvor mange bobler den giver i forhold til din brintgenerators bobler

jeg tror du vil blive meget,meget overrasket

du kan så vurdere hvor mange flammer din brintgenerator kan holde i gang
og husk at brint er den gas af alle som giver den højeste varme

jo det er en forbrændingsmotor
har lige haft besøg af en ven,,som blev stærkt interesseret ,,da han så hvor meget brint som selv en svag opstilling kunne skabe
så han finkæmmede nettet og fandt et sted hvor man kunne købe en færdig HHO Generator
for 5000kr
han påstår at selv en stor lastbilmotor køre på den Generator

jeg har ellers lige været i Sydsjæleand for at se på hus med værksted og jord
kunne være sjovt at grave HOO generatoren ned i jorden
så er der mere tryghed til eksperimenter
man kan godt bruge knaldgassen til en brænder
der skal bare nogle sikringer imellem
nogle bruger ris
du putter ris ind i deres svejsebrænder
det hindre ilden i at følge slangen ned i HHO generatoren
men vis det alligevel skulle ske,,så er skaden ikke så stor,,vis generatoren er begravet under 1 metre jord
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg tror jeg er kommet til at trykke på svar klammen forneden
og så tabes tråden
Kludre,

Igen, stop det du har gang i, du aner ikke noget om de kræfter du arbejder med.. Jeg ville ikke være nabo til dig, hvis du begynder at grave ting of sager ned i haven til at opbevare knaldgas. Hvis det ryger i ludten er det ligegyldigt om det er nedgravet...

Som minimum skal du kontakte din kommune og spørge hvad de vil sige hvis du graver dette ned i haven.. Der er ihvertfald en masse sikkerhedskrav der skal opfyldes..

Igen igen, hvad er det for aet problem du forsøger at løse?
Vi er ikke i tvivl om at en motor vil kunne køre på det, men det er ineffektivt i forhold til bare at hælde benzin på den...

Mvh
Kim Mortensen
Hehe, spændende tråd i har gang i,Kludre jeg kan lige forestille mig dit knaldgas fyr med som jeg forstår det, tanken gravet ned i jorden, det må være den perfekte opskrift på årets støste nytårsknald og jeg er ikke sikker på braget bliver mindre af at den er gravet ned i jorden, prøv som tidligere skrevet at fylde en pose med dit gas og se hvor meget godav der er i sådan en og så forestil dig lige hvis der er tale om en hel tankfuld....

Kim: Er det dit Ariel værksted du skal ha´ opvarmet med100% vedvarende grøn energi ?
Uden at gøre mig til ekspert på området må det være godt at være vindmølle ejer for tiden, det blæser jo så man dårlig tør at gå udendørs

For mit eget vedkommende foregår opvarmningen og noget så ordinært som en brændeovn, men efter mit hoved ganske smart, jeg for varmen mange gange inden træet er blevet til aske, det skal jo både fældes, kløves, køres hjem, bæres ind, puttes på osv. osv...
Men man får motion og frisk luft og sparer en massse penge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ame,

Nej jeg skal ikke have opvarmet mit skur med grøn energi.. ville gerne... men er lige som mange andre velsignet med fjernvarme, så man er bundet på hænder og føder, og alt "gulerods" effekt for at spare eller gå over til grøn energi er slukket da 2/3 af ens varmeregning er fast.. Har iøvrigt tundet godt ud i Ariel stalden..

Mvh
Kim Mortensen
har en komplet VH motor hvis du er interesseret.. (kan ikke se hvordan jeg kan sende en privat besked til dig..)
du forstår ikke,,en hydrogengenerator er ikke nogen tank
knaldgassen forlader hydrogengeneratoren som ikke har noget rum for oplagring
knaldgassen går igennem slangen og op igennem en vandtank som en ekstre sikring
men det er som at flyve,,eller at køre på motorcykel
og et kanonslag som er gravet en metre under jorden siger vist ikke meget
men i en hydrogen generator er der ikke plads til at så stor en eksplusion kan skabes
men trods det
vil det alligevel give en væmmelig følelse af fare
så det ville være lidt betryggene at grave hydrogengeneratoren ,,,ja så da to metre under jorden

kludre,

Du har helt ret, jeg forstår ikke.

Hvad er det for et problem du vil løse?

At konvertere EL til hydrogen, involverer tab af energi. Du siger (mellem linierne) du ikke vil opbevare hydrogenen, så går jeg ud fra den skal bruges med det samme. men til hvad.. hvis du vil bruge det til opvarmning er det mere effektivt at konvertere EL direkte til varme... for ikke at nævne meget simplere og sikrer..
du er vel ikke en af de uheldige som må betale 4000kr om måneden for de dyre fjernvarmerør
og hvor det koster 100000 at købe sig fri
Der er yderligere 94 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også