Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Juel
Juel
Postnr: 4700
Juel Juel

Hvor filan finder man lige helikopter vinger? Fordi det var da en smart idé Kan du teste hvor du bor? det ligner et villa kvarter? Hvis du har brug for test plads på landet, så lægger jeg gerne grund til Bor på landet. SOm bremse kunne du jo bruge en bremsecaliber + mekanismen fra en bil EL håndbremse

Mvh

Morten

patrickhvid
patrickhvid
Postnr: 4652
patrickhvid patrickhvid

Det jeg laver skal helst ikk genere naboerne meningen er at den Vertikal møllen skal stå på stativ i en meters højde og være 2 meter høj så vingerne skal nok skæres over. ville ønske jeg var bedre til at svejse og arbejde på drejebænk elektronikken har jeg styr på er uddannet elektronik mek. har en bagaksel fra en atv med skive bremse til bremse liggende til det samme.

Juel
Juel
Juel Juel

Spændende, det der jo altid er mest spændende, er hvad man kan drive det til at watt, og om de kan tjene sig hjem igen.

Mvh

Morten

patrickhvid
patrickhvid
patrickhvid patrickhvid

Det kan ikk betale sig. Solceller kan bedre svare sig der kan snart købes 480 watt paneler så 😀 jeg ku godt tænke mig at ha en mølle der ku supplere solcellerne lidt. Så penge er ikk min første priotet

Juel
Juel
Juel Juel

Problemet med solceller er jo bare, at de ikke er en disse værd om vinteren og om natten ;-) Og at det er uendeligt dyrt at opbevare strøm :| 

Mvh

Morten

Juel
Juel
Juel Juel

Hvad koster sådan en fyr?

Mvh

Morten

patrickhvid
patrickhvid
patrickhvid patrickhvid

hej morten den færdige generator ex magneter koster 1789kr. + de 24 magneter som nok står i 2400kr idag

Juel
Juel
Juel Juel

Øj så må vi håbe at den kan lave noget strøm!

Mvh

Morten

ørtoft
ørtoft
Postnr:
ørtoft ørtoft

Hej med jer

Det er en rigtig god side. 

Jeg har eksperimenteret med 4 små vawt møller uden de helt store mirakler.

Har planer om en på 500w og senere en på 2000w.

Er der nogen her i forummet der ved om en elcykel motor kunne bruges som generator?

Den skal selvfølgelig være børsteløs og gearløs.

Mvh

Ørtoft

tøser
tøser
Postnr: 5550
tøser tøser

nesten enhver jævnstrømsmotor vil kunne bruges som dynamo det er kun et spørgsmål om at finde den rigtige til formålet og de er ikke så pylret med omdrejningerne men med hensyn til træk kraften brug nogle traditionelle ting det må jo være det bedste vinger på aksel for eksempel 

PEK

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Synes der ville være bedre at starte en ny tråd, i stedet for denne ældgamle og utroligt lange tråd.

Søren O
patrickhvid
patrickhvid
patrickhvid patrickhvid

hvis vi er flere der gerne vil snakke om dette er det så ikke nemmere at anvende messenger hvis i andre har samme tanke så er mit navn Patrick hvid på fb hvis vi skal ha en simpel kontakt form

Vil du være med? Log ind for at svare.