Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 170 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hej Kludre. Du skal nok betragte brint teknologien på en lidt anderledes måde. Den "grønne energi" som frembringes på et for forbruget "ubekvemt" tidspunkter skal "gemmes". Det kan ske som f.ex. hedt vand (dyrt og upraktisk), som el. i akkumulatorer (ikke ret meget bedre). Her sætter kun fantasien og fysikken
grænser. Og her kommer fremstillingen og opbevaring af brint ind i billedet. En af løsningerne på at vindmøller kun kører når det blæser, solceller kun lader når solen skinner/det er lyst. Brint skal altså fremstilles af den overskuds produktion som finder sted på eksisterende anlæg.
Mange af dine forslag er ganske underholdende at læse om, men desværre ikke ret meget mere. For mig står det klart, at du ikke skænker gnidningsmodstanden og tyngdekræfterne ret mange tanker. Husk naturlovene er ikke noget, som er vedtaget i folketinget, og som kan ændres efter et folketingsvalg med nyt flertal.
Til slut en lille bøn,pleace læs dit indlæg igennem, inden du sender det ind. Jeg synes det til tider er lidt svær at få den rigtige mening frem. hilsen anvi
12 v og 10A er nok til at få en stor motor til at køre
og kan motoren så drive en generator på 230 v og 1000w
ja så skulle der være 880 WAT i overskud

OG der må da også være en årsag til at de første  brintfyr allered er installeret her i Danmark
fyret producere sin egen brint,,,set i TV
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
kludre,

Jeg er ked af det, men jeg har meget svært ved at tage dig seriøs..

Du har ret... Det er rigtigt.. Du kobler to motorer sammen, den ene giver du 120W, og så kommer der 1000W ud af den anden.. Det vil virke... Nu går du ud i dit værksted og bygge den, og kom tilbage når den virker... (Undskyld flemming)

/Kim Mortensen
12 v og 10A er nok til at få en stor motor til at køre og kan motoren så drive en generator på 230 v og 1000w ja så skulle der være 880 WAT i overskud


!2V 10A = 120W, så langt er vi enige, det er ca. en batteriboremaskine.

Den nok kan trække din 230V 1000W generator rundt når generatoren er ubelastet, men lige så snart du sætter belastning på går den i stå.

Der bliver ikke noget til overs, du kan højst trække 100W fra generatoren.

Husk at generatoren skal trækkes med sine normale omdrejninger for at give strøm.
Og undskyld hvis det er mig der ikke har holdt en god tone, men jeg har efter bedste evne forsøgt at få kludre til at lade være med at spilde sin tid, eller komme galt afsted.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
du forstår vist ikke rigtig
du skal ikke opbevare brinten
den skal bruges i takt med at den produceres
en hydrogen generator på 120w
kan få en stor motor til at køre
motoren kan drive en Elgenerator som giver 1000 w
af de 1000w bruger du 120w til brintgeneratoren
de resterende 880w er til dig
du kan jo sende dem til Dong energi døgnet rundt
Elnettet er din lagerbank

de første brintfyr er allerrede installeret her i dammark
Brintfyret producere sin egen brint
set i TV
så skriv til TV

Jeg glemte at skrive at de 120w bruges til at producere brint
den store motor køre på brinten
og trækker en 1000w generator
120 w af de 1000w bruges til at producere mere brint til motoren
de 880w som er til bage er til dig
Hej Kludre

Det er jo en forbrenningsmotor(benzinmotor) du mener ik´?

Har været lidt rundt på nettet og set på det.
Det virker ikke helt dumt.
Så har man jo også varmen fra motoren som typpisk har 90C man kan bruge via en varmevæksler til opvarmning.
Og strømmen ved siden af.
Tror jeg vil starte nogle eksperimenter i min værksted.
Ja og så håbe på jeg ikke ryger i luften.

Hilsen Flemming.

Ps. Er der nogen her inde der kommer fra syd Danmark som har gang i nogle projekter?
Hej kludre.

Jeg har googlet efter brintfyr, de eneste jeg har fundet er typer der brænder brint der er fremstillet med overskudsstrøm fra vindmøller, det fungerer selvfølgelig, men kræver strømtilførsel udefra.

Fidusen i disse er at man kan oplagre brinten når der er overskud af strøm og bruge den nårr der er vindstille, men det er kun en halvdårlig lagring af strøm (men bedre og sikkert billigere end akkumulatorer)

Endnu engang: Du får aldrig mere ud af en motor/generator end du kommer ind, alt andet er en evighedsmaskine, og de er ikke opfundet endnu, og er efter vor nuværende viden om naturlovene umulig.
Der er yderligere 104 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også