El kabel over loft

Jeg skal til at skrue gibsplader op i loftet i kælderen. Jeg vil gerne føre noget el kabel over pladerne inden jeg sætter dem op. Kablet skal gå direkte fra et lampeudtag i væggen (under loft niveau) op over gibspladerne og ned i en lampe. Spørgsmålet er om der er specielle krav til dette kabel? Kan jeg f.eks. bruge alm. blød ledning?
Jeg skal til at skrue gibsplader op i loftet i... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten.. Kan kun give dig ret...mig der havde et forklaringsproblem i det andet indlæg...beklager.

Citat fra mortenfuglsang

Citat fra StenKrog

Ja det må du godt SÅFREM:

Lamperne er beregnet til 2 kabler, dvs. at der skal være 2 aflastninger og 2 klemmer... dvs. en lampe med kronemuffe, må der IKKE sløjes i.!
quote]

Her er jeg ikke helt enig. Hvis bare lampen har 2 aflastninger, må der gerne monteres 2 ledninger i en kronemuffe.
Det er i princippet det samme man gør i f.eks. membrandåser. Her kan man jo netop aflaste f.eks. 4 kabler og så er der da bestemt ikke noget i vejen for at samle disse i en krone-muffe.
Helt iorden StenKrog.
Det sker jo for os alle smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også