robot støvsuger

Trægulv, hund og en stor stue og spisestue. Så skal man da næste ha en robotstøvsuger. Men er der nogen der har erfaring med sådan en. Hvilken skal man købe. Jeg kender ikke nogen der har en. Så jeg vil gerne høre fra folk der har erfaring med sådan en. Jeg er klar over at den ikke kan tage hjørnerne. Men med lyse møbler og en sort hund. og med små børn der kravler over det hele. Så er der hår over det hele. Jeg er ikke krakilsk, men mener dog sådan en fætter kan mindske spredningen af hunde hår.
Trægulv, hund og en stor stue og spisestue. Så... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
er stadig nysgerrig over hvad sådannen en "svend" koster

aut. el arbejde til tiden

omkring 3k.
Har en Roomba 560 og den er udmærket. Vil dog sige at kombinationen labrador og trægulv gør at man skal rense børsten i tide og (især) utide. dvs. nærmest efter hver anden støvsugning. Og det synes jeg er lidt ulækkert og så tager det tid så man overvejer iom det egentlig (hvis man skal være helt ærlig trods gadget genet) ville være hurtigere alt i alt at støvsuge selv. Uden hundehår tror jeg den er perfekt, for det er hurtigt at tømme den ordinære støvbakke.

Dette indlæg har jeg haft i en anden tråd, det omhandler mine erfaringer med Roomba:

Jeg har en Roomba, med tidsprogrammering, dockingstation og virtuelle vægge.

Den er da meget smart, men husk lige på, at dit hjem skal gøres Roomba-venligt, før du begynder at bruge den.
Det betyder, at du, for at Roombaen kan komme ind alle vegne, skal flytte lidt rundt på din indretning, så der er plads til at den kan passere bag, f.eks. stole, plantekrukker osv. som står tæt på andre ting.

Og, så har det vist sig, i vores hjem, at den ikke bare lige smutter ind under møblerne, som der reklameres med. 

Problemerne vi har oplevet er:
- Hænger fast under radiatoren i stuen.
- Kører op på barstolenes forkromede fødder (tragtformede), og bliver hængende.
- Hænger fast under vores lounge-stole omkring spisebordet.
- Hænger på fødderne under vores dreje-lænestole.

Så tænk dig om, inden du køber vidunderet, som faktisk virker forbløffende godt, hvis ellers dit hjem og dine møbler er Roomba-venligt/venlige.

Der findes et Roomba forum på nettet:
http://www.robotreviews.com/chat/

Sådan ser min Roomba ud. Jeg købte den i 2005 i USA. Monterede en Laptop strømforsyning, i stedet for den amerikanske 110V forsyning der er på billedet. Det virker fint.


P.S. Min hund kan ikke fordrage Roombaen, men det er en anden historie.

 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hehe jan, jeg sad og tænkte præcis hvad kombinationen af en robotstøvsuger og min 40 kg hund ville munde ud i.
Hej Mathiasen... så må du hellere få historien om, hvorfor min Roomba i øjeblikket, og så længe jeg har hund, står i sin fine kasse på loftet

For 4 år siden, havde jeg sat Roombaen til at støvsuge, en formiddag hvor vi ikke var hjemme. Den har timerfunktion, så det var jo vældig smart... syntes jeg dengang... men det blev der lavet om på

Nå, men støvsugeren startede og begyndte at Roomstere rundt i huset.... det samme gjorde hunden.
På et tidspunkt blev hunden så træt af "konkurrenten" i larmekonkurrencen, at den sked på gulvet....
Det lod Roombaen sig dog ikke distrahere af, men valgte at fortsætte kampen mod hund og dennes efterladenskaber....

Da den så havde fordelt efterladenskaberne i det meste af stuen, og i maskineriet, kørte den fint ind i sin dockingstation og startede med at lade op....

Rengøringsarbejdet blev jo en oplevelse af verdensklasse dimensioner.... eneste lille lyspunkt var, at vi kun havde klinkegulv i stuen, men fy for sa... et lo...job

Så hundeejere.... pas på Roombaen og dens venner

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Skrevet af Mathiasen på 21 nov 2009 07:47
Hehe jan, jeg sad og tænkte præcis hvad kombinationen af en robotstøvsuger og min 40 kg hund ville munde ud i.

Min Roomba endte sine dag på græsplænen i mange dele, efter at have været alene hjemme med min Mastiff på 107 kg.
Hunden har sikkert haft det rigtigt sjovt, men jeg syntes ikke det var så sjovt hverken for pengepung eller støvsuger.
Nu gør jeg arbejdet manuelt, med en Dyson Animal Pro, og må siger det kun tager 1/8 tid at støvsuge, den gør virkeligt jobbet, og man slippe hurtigt for støjen (ikke mindst af kværnet plastik i munden på hunden)
Som andre her, kan jeg ikke anbefale en Roomba hvis man har hund, det tager ærligtalt længere tid at rense børster og filter, end det tager at støvsuge med en god støvsuger som f.eks. min Dyson
Man skal jo alligevel have en støvsuger til hjørner osv, hvor skidtet har det med at samle sig endnu hurtigere med en robotstøvsuger, så lad være med at købe en, fordi du tror du spare tid.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Enig med FunMan...

Må vi ikke se et billede af din vovse.... lyder til at være en stur..stur hund

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Vi har købt en iRobot 560 på tilbud i netbutikken hos Elgiganten og er meget positivt overraskede, vi sparer megen tid og energi, der er en anmeldelse på DR So Ein Ding, der er iRobots topmodel. Den eneste forskel mellem topmodellen og Elgigantens tilbud er, at der medfølger et ekstra lighthouse (3 stk i alt) og en fjernbetjening.

So Ein Ding:
[URL=http://www.dr.dk/forms/published/playlistgen.aspx?qid=1287527&postingGuid={BA47485D-C567-4C96-9538-6106FA53706E}]So Ein Ding[/URL]

Dopamine.... vi skriver jo ikke at den ikke virker... bare at der kan være meget besvær forbundet med den... tro mig jeg har haft én i 4 år.

Når din Roomba begynder at lave "The Roombadance" så ved du hvad jeg taler om... så kan du skrive igen, så giver jeg dig løsningen på det problem

Se evt. tidligere indlæg...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Når jeg skal bruge min 2. generations Rhomba (mellemmodellen uden fjernbetjening) forgår det således.
Lighthouse sættes i stilling, så stuen på 70 m2 deles i 2, og køkkenet er nr. 3. Øvrige døre lukkes. Så væltes en stol med trompetfod (ellers kører den død i sit forsøg på at klatre op ad foden. 2 Hvilestole får en tom colaflase under bagdelen, så stellet hæves op, for ellers sker tilsvarende her, og endeligt løftes enkeltledninger op, der ikke tåler at blive rykket i (lampe i den anden ende). "Ledningsreder" forbliver, for den forsøger Rhombaen at forcerer men opgiver og kører videre.
Når disse tiltag, der tager2 min., er foretaget, kan den kører uden unødige stop, og efterlader et dejligt støvsuget hjem.

Iøvrigt har jeg opdaget en mærkværdighed. Vi har lige købt et tæppe med smalle tværgående striber til under spisebordet. Den kører fint på det når den bliver sat der, men skynder sig ned igen, og prøver konstant at undgå at køre op på det. Det skyldes ikke højden, men virker nærmere som om striberne forvirrer den. Mærkeligt.


Mvh. JørgenE
Der er yderligere 38 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis