Puch Monza

Min Gamle monza "hakker" i gearene når jeg skal sætte den fra fri til 1. gear, hvad kan jeg gøre? Jeg kan selvfølgelig skifte gearkassen ud, men en sådan er stortset umulig at finde nogen steder? håber på nogle godt svar

MVH. Kenneth

Min Gamle monza "hakker" i gearene når jeg skal... Vis hele indlægget
160 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke gjort det endnu, men før jeg fik den ene drejet over gik den rigtig godt. Den startede på 2. forsøg lørdag morgen og så gik turen ellers på arbejde. Da jeg fik fri igen startede den ikke så godt, fandt så ud af at en smule af kompressionen slap ud mellem topstykket og cylinderen. Og det var så der pindbolten blev drejet over. "jeg skulle jo bare lige" hehe.

Men der bliver sat 4 nye pindbolte i, og så havde jeg en idé om at få sat denne i ved den der er drejet over? http://www.thansen.dk/product.asp?c=1821876169&n=1688901611&pn=1688901613

det er skam at den har mistet kompressionen
men jeg håber at du løser den problem.! hulk og snøft.?

men jeg har set gevindbøsning.!

og gevindhullet bores op skær gevind og i med bøsningerne.
jeg tror at du gøre med alle gevindhullerne.
så er alle gevind friske til nye pindbolte.!
Hej grossman

Den bøsning du linker til er til 9mm gevind, jeg vil mene at denne er bedre http://www.thansen.dk/product.asp?c=1824068671&n=1688901611&pn=1688901614 da den er til 10mm gevind. 10mm er et mere standart gevind, så det vil være lettere at finde en tap til at skære gevindet med.
Det kan være en fordel hvis du kan få låst bøsningerne med loctite, så de ikke går løse når toppen skal af næste gang.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

gevindbøsning

6/10mm gevindbøsning

skal du bruge 8.5mm bor til 10mm gevind.
til tider er det svært at få fat i værktøj med skæve mål.!
det er lettere få fat i værktøj med lige mål.

skæve mål.! er 6/9mm skal bruge 7.8mm bor.!

jeg arbejder i "beskyttet" metal værksted i assens.
så jeg kender lidt til metal lugergi.!
når det gæller akuratesse mål på metaldrejebænk.
og gevindtabel.! og andre læg hovedt i blød opgaver.!

jeg har pland drejet en cylinder fra en honda amigo.!
som har fået en ordenlig hak i pak fladen til top pakning.!
Det er selvfølgelig rigtigt. Det bliver den du linker til jeg tager.

Annonce
jeg håber du give en lyd (ord)fra dig.!

når du har luftet dyret.!
Det vil jeg gøre wink

Så kom der liv i monzaen. Jeg fik med nød og næppe skåret gevind i blokken. Ved den ene pindbolt faldt der et lille stykke af blokken op mod gevindet? men det gik. De gevindbøsninger fra thansen er den værste gang møg jeg har haft fingrene i! Den første knækkede da jeg skruede den i. De er ikke specielt stærke, men nu sidder pindboltene på plads igen. Desværre er den ene blevet lidt skævt sat i ca. 3 - 5 mm i spidsen. Cylinderet blev lusket på og den startede udmærket. Så nu er jeg tilbage på vejene wink Endnu engang tusind tak for hjælpen.

det har du ret i.!

jeg siger det samme.!
at motordele fra thansen
er noget møg og blød i godset.!

motor dele dem skal man ikke spare på.
især det vigtigste af dem.!

næste gang den bliver utæt så skal der komme ordenlig gevindbøsninger i.

MEN...... TUSSEN TAK SKAL DU HAVE.
og god ture på knallerten og nyde solen.

bare gi en preg.
hvist der kommer flere kvagler med dyret.!
Der er yderligere 80 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også