custom badekar dækket med fliser. what to do? (m. billeder)

kære venner..
jeg har brug for lidt tips vedr. nedenstående.. håber i kan hjælpe med lidt info, så jeg ved jeg er på rette vej.

Jeg har lavet fundamentet, således der er et hul ned til hvor badekaret skal være. Jeg har så tænkt mig at lave badekaret ud af gasbeton, og dække det med fliser. måden jeg ville gøre det på:

1. nu har jeg kommer selvnivelerende ned i bunden (se billedet). her er jeg nået til.

2. Hvad med hensyn til afløbet?,, som i ser er der et gråt 40mm pvc rør.. jeg har så købt et afløb som jeg ville slutte til (se billede). Men kan man købe en prop til denne eller lignende, da det nu er et badekar jeg vil lave.
Og hvordan kommer stiller jeg afløbsskålen?,, altså nu når jeg skal have gasbeton sten ned i..

3. så ville jeg komme en ordentlig gang fliselim/h+h lim og komme mine tynde gasbeton sten oven på (for at lave en glat overflade når fliserne skal på.. plus jeg kan lave et ordentligt fald).

4. Når jeg så placer gasbetonen vil jeg sørger for at det har en hældning til hvor afløbet skal være.

5. så ville jeg smøre en gang primer på gasbetonen og så et Ordentligt lag gummihud eller to.

6. fliselim og fliser på.. =)

Er jeg helt gal på den?????
kære venner.. jeg har brug for lidt tips vedr.... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner alm gips.....:-(
Gode spørgsmål!.. Ja når man løfter risten, er der jo et hul ("surprise!!"smile.. og så tænkte jeg på at bruge en ganske almindelig plastik-prop når man skulle tage karbad (det jo ikke lige hver dag man skulle gøre det).. plus fordelen er at kæresten så tvinges til at fjerne de hår i risten wink

det ligner almindelig gips, da jeg smurte et lag h+h lim oven på gasbetonen.. men inat gjorde jeg det, jeg kom grunder/primer på hele molevitten.. da jeg skal have noget cement i bunden.. så jeg ikke skal bruge 4cm fliselim heh..
afløbet er lidt for højt oppe nemlig..

tak for jeres kommentarer. poster lige et billede imorgen eller lignende.. det blir superflot!! =)
Det var nu selve væggen i rummet jeg mente, ikke siderne i karret.

God ide med at hun selv skal fjerne hårene i risten - gid jeg kunne opnå det samme med min kone biggrin
Nej det er ikke vådrumsgips.. men jeg tænkte på at give det 2 lag gummihud.. det skulle vel være rigeligt.. der kommer jo også fliser på hele væggen. (travertin 10x10).

her er nogle nye billeder.

som i kan se har jeg nu fået lidt beton ned i, således gulvhøjden blev løftet lidt.. så er det lidt nemmere at arbejde med fliseklæben. Jeg har også lavet fald mod afløbet (i betonen).. det var skidesvært at makke med - men lykkedes wink

Så lagde jeg gulvvarmen ind, og hæftede det lige en ekstra gang i siderne med hh lim.

så kom der lidt gasbeton på.. I aften skal jeg lave pex rørføringer til mine armature osv.. gøre dem klar. Så gir jeg den lige en gang primer,, og venter 24t og så 2 lag gummihud.. og så til det spændende,, klinkerne =)=)=)
Jeg har aldrig set grå vådrumsplader før, jeg troede altid de var blå?

Men der er nok meget jeg ikke har set wink


Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis