Dårlig markedsføring

Jeg er forarget over at firmaer bruger dette forum til at fremhæve deres egne produkter... Hvis den slags "markedsføring" er tilladt herinde så kunne vi jo lige så godt tage ned i byggemarkedet og spørge... og personligt synes jeg det siger en hel del om de folk der driver forretning på den måde... Nogle mennesker kender bare ikke til begreber som etik og morale

Derfor vil jeg gerne vide - synes du at det er ok at folk bruger GDS som deres private lille reklamesøjle...
Jeg er forarget over at firmaer bruger dette forum... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
sikke dog en børnehave! Hvor har man dog alt for meget fritid på hænderne hvis man kan blive så irriteret over at folk linker til deres forretning. Du ved - den forretning de lever af.....

Nu er det jo således at man som selvstændig er nødt til at være udadvendt og kontaktskabende - det er på den måde forretninger skabes på. Og hvis man nu står og skal bruge et vvs, el eller lign produkt, hvorfor pokker så ikke tage imod råd fra dem som handler med det til daglig. Man kan så vælge at købe et helt andet sted - det står jo en frit for. Den selvstændige ved jo godt at prisen er en vigtig parameter og ingen er forpligtet til at købe fordi man har taget imod rådgivning.

Og ja - hvis man udelukkende kommer her for reklamens skyld - så kunne man vel købe den istedet - men helt ærligt, slap nu af og nyd forummet. Ingen grund til at udvise sådan en foragt og uforskammethed overfor andre mennesker
så gik der vist børnehave i den.
Og bare for at irritere dem som har så ondt i røven over at en som spotvvs har link til sin hjemmeside vil jeg også gøre det samme, i de indlæg jeg har set for spotvvs har han ikke opfordret til at handle i hans forretning, og hvad så hvis han har?
Hvor må det være trist at ha så ondt et vist sted, at man er nød til at "svine" andre til.

www.rtmaskintransport.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hmm lidt mærkeligt.

Jeg nævner spotvvs her på tråden som et eksempel som jeg godt kunne leve med hans reklame nivau, og det bliver straks vendt til at være total meget efter en mand der hjælper meget her på chatten og sommetider linker til "hans" vare.

Lad dog endelig spotvvs og de andre være som de er, men tilgengæld skal alle dem der kun lave en tråd for at prale med sit firma bare ud med det samme.
Det er selvfølgelig helt op til ejerne af LDS om de vil tillade reklamer eller ej, i givet fald i hvilken form og i hvilken udstrækning. Der er jo også Google-ads på siderne.
Om man vil tillade eksempelvis Spotvvs at bruge adressen på en webshop som brugernavn, er helt op til ejerne.

Når det er sagt skal det også siges, at for mig at se misbruger Spotvvs ikke sin tilstedeværelse på forumet. Tværtimod bidrager han meget konstruktivt til debatten på LDS, ikke mindst pga. sit store kendskab til de produkter der er i handelen, deres brug og anvendelsesområder.
At han en sjælden gang føler sig nødsaget til at vise en vare fra sit eget lager, kan vel ikke være det store problem - man kan jo handle hvor man vil.

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Har intet imod lidt reklame, når det omhandler et relevant emne. Man er vel så fornuftig man kan skelne.

Syntes det er fair at folk som spotvvs nogle gange linker til deres varer, hvis det er relevant for tråden/spørgsmålet. De bruger jo en del deres tid på at hjælpe os, så lidt reklame er vel iorden..................
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
enig med markisen.

Fordi man har et firma diskvalificerer det bestemt ikke en fra at deltage i debatten. Og hellere at man toner rent flag med at man repræsenterer et firma end nogle af de luskebukse, der forsøger at optræde som "forbrugere" men i virkeligheden repræsenterer firmainteresser.

Det afgørende må være, at indlægget er relevant og reklamen i underteksten er underordnet. Når indlægget er ligegyldigt og indlysende en undskyldning for at reklamere er linien overskredet.
Jeg kan heller ikke deltage i afstemningen.
Havde der været et punkt, der gik på noget i retning af:

"Er det i orden, at en LDS åbent og ærligt henviser til sin egen geschäft, når det i øvrigt er en aktiv og positiv LDSer"

ville jeg have kunnet deltage i afstemningen. Verden er ikke kun sort/hvid.

Netop som spotvvs og f.eks. autoole, som tilsyneladende ikke er så aktiv lige nu, gør det, finder jeg aldeles OK.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Jeg er nok en af dem der henvises til, da jeg underskriver mig med mit rigtige navn og webadresse.

Formålet er da også at man skal vide at der findes et fima af den karat, men samtidig er det også en markering af, at jeg mener, at alle burde stå frem fra anonymiten, så man ved hvem man har med at gøre, men det er jo selvfølgelig en optimistisk tanke. smile
OK. jeg fik ikke lige nævnt Orla Nautrup i mine eksempler på sober "markedsføring".
Men igen et eksempel på, at det er nyttigt at når en proff. udtaler sig ret bombastisk til tider.
Så kender man baggrunden for udtalelserne og kan så lige overveje en gang til, før man drager udtalelserne i tivl. Det skal ikke forstås som om jeg altid tager "proffers" udtalelser for gode varer, men jeg lurer nok lige en ekstra gang. Det kunne jo være at de er inde på noget rigtigt! :-)
ON er jo ofte i fare for at lide samme skæbne som budbringeren, der fortalte en romersk kejser om et tabt slag. Budbringeren blev slået ihjel, uden det dog ændrede på det for kejseren så triste udfald af kampen.
Jeg synes vi skal skelne mellem de åbne, ærlige markedsføringer, stærkt i modsætning til de slet skjulte, lumre, rekommandationer fra "tilfredse" kunder, som af og til ses. Det er så elendigt sølle, at det er til at brække sig over.
Det svarer nøje til TV-shoppens o.lgn. forfærdelige kundeanprisninger på forskellige crap-tilbud.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har den holdning til Reklamer på LDS, hvis der skal reklameres, så køb bannerplads hos JørgenE. Jeg kan desværre ikke se at Klaus reklamerer for egen vindings skyld med sin Avatar.
Hvis jeg reklamerede her på siden for mit "firma" tror jeg det var de færreste der ville reagere eftersom det er et produkt som meget få her inde ville bruge penge på. Det er kun for Damer.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også