Køb af båd - Assistance

Hej.

Ja, jeg er ny her på siden, så vil da hilse pænt på, før jeg kaster mig vildt og blodigt over dette forum. Jeg kan jo se der sidder nogle meget kyndige folk her, så hber på lidt hjælp, og assistance.

Jeg påtænker og købe et træskib, den er bygget i 1958, af eg på eg. Oprindeligt var skibet fiskeskib, men har ikke sejlet som dette i, i hvert fald 25 år. Den har almindelig kutter styrehus. Lasten er påbegyndt til aptering, men langt fra færdig. Dette er dog ikke mit største problem, hvis man kan kalde det andet for et problem.

Ejeren har oplyst mig, at lønningen på Bb side snarest trænger til udskiftning, da det er ved at være mørt. Han undre sig over det, da Stb side intet fejler. Ved udskiftning af dette, skal det så kalfatres, eller kan man eventuelt lave mellemrum imellem hver plankeconfused Hvilken træsort skal der bruges til en opgave som denneconfused

Derudover har han oplyst mig om, at ved udstødningen der går op gennem dækket på Bb side af styrehuset er den en smule læk. Men han har undersøgt sagen, og dette kan nemt kalfatres.... Alle snakker om specielle kalfatre jern, og diverse andre ting. Jeg mindes nu her min elevtid på Georg Stage, hvor vil kalfatrede dækket, med optrævlet tov, og beg. Her blev der ikke brugt andet end, en slagge hammer, og nogle stumpe vinkeljern, og et par mejsler. Er der andre der har erfaringer med detteconfused

Jeg skal besigtige båden på Lørdag d. 13/2-2008, og vil meget gerne have nogle råd jeg kan følge, eller ting der bør spørges om, ved køb af en ældre træbåd.

Håber på hurtig hjælp
Hej. Ja, jeg er ny her på siden, så vil da hilse... Vis hele indlægget
76 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa. Hvis det er den herfra ( der hvor jeg kommer fra ), så tror jeg lynæs får ret, så bliver du ekspert i træbearbejdning, nej ikke så slemt, var selv henne og kigge, men den var for stor til mit behov, så held og lykke.
Citat fra Blich3

Hejsa. Hvis det er den herfra ( der hvor jeg kommer fra ), så tror jeg lynæs får ret, så bliver du ekspert i træbearbejdning, nej ikke så slemt, var selv henne og kigge, men den var for stor til mit behov, så held og lykke.


Hvordan mener du? Har du nogle erfaringer u vil dele med mig, eller er det andr tin g du har hørt?

Vil da godt vide lidt mere om dit indlæg
Er det den i Assens ? Hvis det er, så har jeg som sagt set den, den var for stor til mig, men det jeg så, var manglende vedligehold, og den lønning. Ellers ser den da fornuftig ud, når man tager alder i betragtning.
JA lige præcis, det er den i Assens, den har en skade agter, og Bb lønning trænger, har ejeren oplyst mig, men derudover, så er der naturligvis, forfaldende småting. Men den trænger jo til at bliver aptereret.. Men hvad var dit indtryk af skibet????
Så ud til at være ok, men den trænger til en kærlig hånd. Du kan ringe til Jens Otto ( havnefogeden ) på 21 69 15 67, det kan jo være, han ved noget om skibet. De hører jo så meget og kender ?
Annonce
Okay, det kunje jo godt være han lå inde med nogle oplysninger.... men jeg er klar over at det kræver lidt, før man bliver stolt af den... en syntes bare at skibet virker godt og solidt... samt at den har mange muligheder
Er også mit indtryg.
Det lyder rigtig godt... Men jeg vil atge kontakt imorgen, og løsrdag skal jeg jo så ned og se den... Så skal den jo lige startes op, og sejles en tur. og så må vi se hvad jeg finder på
Kl. ? vil gerne høre den.
Kl ?? ja jeg har n aftale mellem klokken 1300 og 1400.... Nu tabte du mig lige... du vil gerne høre hvad
Der er yderligere 46 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også