Kaburatorsynkronisering.

Prøv at se denne anordning www.darco.dk/manometer/ er der nogen der kender til om det kan lade sig gøre når det er en motor med fire kaburatorer.Noget med fire slanger forbundet med t-stykker og vinkler så der bliver fire forbundne kar.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Prøv at se denne anordning www.darco.dk/manometer... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Helja.

Som en af de første der besvarer tråden fortæller du mig bare hvordan man skal gøre det der med at synkronisere karb. Ok og tak for det. Du viste at det du sagde duede men skrev ikke at du havde brugt det i 25år så ku vi jo ha sparet al denne polemik. Du kunne også ha sagt køb et sæt manometre det ved vi alle at det virker. Mit udgangspunkt var at jeg havde fået en ide ved at se den hjemmeside og så kaster jeg ud i forum om nogen kender til det og om det mon ka lade sig gøre osv. Når jeg ikke går nærmere ind i det med 2+2 første gang du nævner det i tråden er det fordi det er ikke det der er mit ærende. Og selvom det vist er din mening at jeg er en sinke så ku jeg faktisk godt regne ud at det ville virke. Så som jeg læser det, snakker vi om to forskellige ting. Du snakker om en ting du har hængende ude i værkstedet(det fortæller du dog ikke)som virker. Jeg snakker om en ide og er interesseret i om nogen har prøvet det før eller om de kan sige mig sådan og sådan derfor virker det ikke det du snakker om, eller omvendt. Dette skete ikke. Der kom flere ideer op og jeg forsøgte ihærdigt at holde fast i min ide. Til stor fortrydelse for dig sådan som jeg læser dine indlæg. Så jeg undskylder at jeg ikke bare gør som du siger og vil gå videre med min ide uden at irritere dig yderligere.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Og de levede lykkeligt til deres dages ende !
hej..
Ups.. beklager at jeg må have misforstået noget.. jeg troede lederen var et spørgsmål om det ville virke med 4 karburatore. Jeg mener jeg forsøgte at fortælle at det gør det... sorry Kovas.. jeg må have misforstået dit indlæg.. og siden du tager det ilde op, har du ihverttilfælde misforstået mine..(mener at en smilies læses som "et glimt i øjet") ikke mere herfra

Mvh Jan J
Hvorfor virker min metode ikke.

Synkroniser 1 og 2 sammen (her står jeg af, jeg har kun 2 cylindre).

Gør 1 til reference karburator.

Synkroniser 3 op efter 1 og derefter 4 op efter 1.

2 slanger, samme resultat.

Eller er fysikken helt i hampen for mig.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

hej Peter.R

Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Har du prøvet metoden og virker den ikke eller hva. Når jeg ser beskrivelsen kan jeg ikke se nogen grund til at det ikke skulle virke.

mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Annonce
Hej Peter.
Jeg fårstår godt dit spørgsmål, og det er også en enkel måde at gøre det på. Men det virker bare ikke så godt på en med fire cylindre hvis det skal være helt optimalt. Men det er i småtings afdelingen du ved når det bare skal være bedre end, Godt Nok !

V.h. Håndværkeren
Har læste indslagerne med et smile har lige købte en gamle cbx 1000. Det vil drive mig vanvittig hvis jeg skulle have sex slanger hængende i mit lille værkstedrolleyes
Citat fra norster

Har læste indslagerne med et smile har lige købte en gamle cbx 1000. Det vil drive mig vanvittig hvis jeg skulle have sex slanger hængende i mit lille værkstedrolleyes

Hej Norster..
Tillykke med din maskine, en skøn cykel !!
Ved ikke lige hvad du syntes der er så sjovt ;-) Men hvis du vil juster dine karburatorer skal du bruge seks slanger, også med den prof. metode.
Hvis du kender en anden løsning er det lige her du meget gerne må fortælle hvordan ..???confused

Mvh Jan J
Ved ikke om jeg synes det er sjov..... Men jeg har før stilled karbureter på min 900Fdet var svært nok med et sæt måle og kort slanger, det hele fyldt mindre end en skotøjsæske, hvis jeg skal have slanger der hænger over det hele kan jeg bare se problemer for mig. Glæder mig ikke......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis