Kaburatorsynkronisering.

Prøv at se denne anordning www.darco.dk/manometer/ er der nogen der kender til om det kan lade sig gøre når det er en motor med fire kaburatorer.Noget med fire slanger forbundet med t-stykker og vinkler så der bliver fire forbundne kar.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kovas

Prøv at se denne anordning www.darco.dk/manometer/ er der nogen der kender til om det kan lade sig gøre når det er en motor med fire kaburatorer.Noget med fire slanger forbundet med t-stykker og vinkler så der bliver fire forbundne kar.

Mange hilsner Kovas

Hej kovas..
Du laver bare 2 ens magen til den der.. samme mængde væske, samme højde, så funger det..Når du har justeret, bytter du rundt på slangerne ved kaburatorerne, hvis de stadig står ens, er det ok.. det er et gammelt triks.. der virker..

Mvh Jan
Ja og det er faktisk mere precist end dem med vacum metere.

Håndværkeren
Kunne man ikke synkronisere, først 1 og 2 sammen, der efter justere 3 efter 1 eller 2 og til sidst 4 efter 1, 2 eller 3 ?

Men smart er det nu, bare man havde et par studser på sine manchetter til at putte slangerne på.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Undskyld , jeg har lidt svært ved at forstå hvordan man synkroniserer hvis man forbinder alle fire, skulle man ikke ha en slange på hver.?
der fås små studse med gevind og lukkeskrue i midten til evt. fast montering.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det ville måske nok virke mest logisk Lynæs, men der kan være så stort et undertryk at vædsken vil blive suget med op i kaburatoren. På den måde hvor det bliver et lukket kredsløb, kan man se hvilken kaburator der har mest undertryk i forhold til den næste i rækken. Og hvis en af de der riskogere skal yde det optimale er det mm. der er vigtigt i forskellen.
Annonce
jeg kan nu ellers huske, at jeg i en fjern fortid lavede 4 lige lange plastslanger, satte dem på indsugningen, op over et hanebånd og de 4 andre ender ned i en spand med farvet vand, måske kølervædske, så kunne jeg aflæse alle 4 på en gang, det var ganske vist en påhængsmotor,

ErikChristensen 
Hej og tak for svarene.

Jeg kan nu heller ikke forstå hvorfor man ikke kan have fire slanger en til hver karb. og forbundet forneden , så vil undertrykket vel suge i dem alle så det ikke ender oppe i karburatorene. Hvor kraftige skal slangerne være for at de ikke bliver trykket sammen?

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Jeg kan ikke huske om vi indskød et rør med et hul i for at sænke undertrykket så vædsken ikke kom i motoren, det var i ca. 1970. Fordelen ved dette system, er at ændring af 1 karburator ikke influerer på aflæsningen af de andre, hvilket de forbundne kar gør.

ErikChristensen 
Hej igen.

Det kan jeg godt forstå, men ideen i det system som er vist på darco er jo at man balancere mod hinanden. Det samme må vel ku lade sig gøre når der fire. Så vil ændring vel netop ku ses på de andre tre eller hur. har som skrevet ikke prøvet det, men går bare og tænker over det.

hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hvad vil du bruge det til? hvis det er en 4 cyl. så er der jo ingen karb. som hænger sammen.
ikke en kritik men nysgerrighed, man kan jo være heldig at lære nyt.

ErikChristensen 
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis