Kaburatorsynkronisering.

Prøv at se denne anordning www.darco.dk/manometer/ er der nogen der kender til om det kan lade sig gøre når det er en motor med fire kaburatorer.Noget med fire slanger forbundet med t-stykker og vinkler så der bliver fire forbundne kar.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Prøv at se denne anordning www.darco.dk/manometer... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej lynæs.

Jeg tror ikke jeg forstår dig helt. Hvis karburatorerne hænger sammen er der vel ikke brug for at synkronisere? Hvis de 4 slanger en fra hver karb. hænger ned i en spand vil vædsken vel blive suget ind i karb. ( normalt lufttryk løfter vand ca 10m i lufttomt rum og olie er lettere) hvis man så har tilstrækkeligt lange slanger vil dette system svare til 4 visermanometre. Dvs give en faktisk værdi for undertryk. I systemet som vist hos darco kan man ikke se hvormeget de suger men kun om de suger ens. Min tanke var så som skrevet at det vel også skulle kunne lade sig gøre med 4 slanger samlet i bunden. Og var derfor interesseret i om der var nogle der sad inde med erfaringer på området.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Du skal kun have to af de apparater til fire kaburatorer, den viste model er til en maskine med to kab. Så det giver kun to slanger i bunden med vædske i og ikke fire.
karburatorerne hang ikke sammen. 1 på hver cylinder på en totaktsmotor, og det var på et kursus og muligvis blev der indskudt et rør med et hul, jeg kan huske vi borede nogle rør med en række huller og skød slangen ind over hullerne til der var et udslag i væsken. Men bare glem det, jeg kan huske forkert.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej igen.

Det med at lave 2 af de viste app forstår jeg sådan set godt. jeg ser bare et problem i at man så får 2 gang 2 karb. som er ens. Som tidliger en skrev så bytter man rundt. I praksis hvis jeg husker rigtigt bliver det 4+3+2+1 gange der skal flyttes rundt og hvis de så ikke passer så om igen. Hvorfor er der ingen der vil købe mine 4 slanger forbundet i forneden? Så må man vel kunne tage dem alle på engang.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Nok fordi ingen har prøvet det Kovas, men nu har du chancen for at gøre det. Så kan vi måske alle lære noget ?
Annonce
Citat fra kovas

Hej igen.

Det med at lave 2 af de viste app forstår jeg sådan set godt. jeg ser bare et problem i at man så får 2 gang 2 karb. som er ens. Som tidliger en skrev så bytter man rundt. I praksis hvis jeg husker rigtigt bliver det 4+3+2+1 gange der skal flyttes rundt og hvis de så ikke passer så om igen. Hvorfor er der ingen der vil købe mine 4 slanger forbundet i forneden? Så må man vel kunne tage dem alle på engang.

Mange hilsner Kovas

Hej Kovas

Vrøvl... du skal bytte en gang.. hvis du har 1+2 på det ene og 3+4 på det andet, sætter du et mærke når alle er synkron. Så bytter du rundt på fx. 2 og 4... står de ens har du vundet...
Mvh Jan J
Hej med Jer.

Jeg ved godt at det var forkert det med kombinationerne. Som håndværkeren skriver så kommer det an på en prøve om det virker.(det system som jeg advokere for) Jeg ser dog stadig en del flytten slanger hvis man bruger systemet med 2+2 anordninger. I og med at det ikke er faktiske mål for undertrykket. Lad os tænke at 1+2 og 3+4 to og er ens. 3+4 kan så ligge ganske meget under 1+2. Så bytter vi og ingen er ens.Hvilken karb skal man så skrue på. Når temp i min garage bliver lidt mere humane skal det forsøges. så vil jeg afrapportere her.

Mange hilsner Kovas.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hej Kovas
Du gør det alt for svært.. samme væske, samme mængde, samme højde.. det er alså ikke så svært.. og du skal kun bytte en gang :-) men igen.. rigtig: prøv det..

Mvh Jan
Hej helja.

Nej jeg argumenterer for en anden løsning end din. Jeg siger ikke at din løsning ikke dur, men jeg er ikke enig med dig i at der altid kun skal flyttes en gang.Og indtil nu har jeg ikke set noget argument imod min teori om de 4 slanger som forbundne kar. Og hvis den virker så er den alt andet lig altså meget lettere en din løsning

Hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Citat fra kovas

Hej helja.

Nej jeg argumenterer for en anden løsning end din. Jeg siger ikke at din løsning ikke dur, men jeg er ikke enig med dig i at der altid kun skal flyttes en gang.Og indtil nu har jeg ikke set noget argument imod min teori om de 4 slanger som forbundne kar. Og hvis den virker så er den alt andet lig altså meget lettere en din løsning

Hilsner Kovas

Hej Kovas..
Den store forskel, på den du kalder min løsning og din løsning, er at min hænger ude i værkstedet og har virket i ca. 25 år... hvorimod du endnu ikke har prøvet din ;-)
Men er sikker på din er så hurtig at lave, at jeg ikke kan forstå hvorfor du ikke bare prøver.
Men som du forstår, jeg har noget der virker.. så jeg laver ikke forsøget :-)

Prøv det selv, og lad os høre ..

Mvh Jan J
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis