Program til hjemmeside

Hejsa
Vil lige høre om hvilke erfaringer i har med fremstilling af en hjemmeside.. altså hvilke program er godt og let at arbejde med, Jeg læser ikke en tung lang manual...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hejsa Vil lige høre om hvilke erfaringer i har med... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forsøgte også at lave en hjemmeside engang, har ikke læst om der er foreslået, men Dreamweaver er et rigtig godt program, mener det er Sony eller Macromedia der har lavet det, et rigtig godt program, til HTML, CSS, osv.

Der kan hentes freewareversioner af den, og keys ligger overalt på nettet wink
Er dot net nuke ikke lidt svær at sætte op hvis ikke man sidder direkte på webserveren.

Jeg kan ikke lige se mig ud af en installation uden "total kontrol" over serveren.

Jeg har ca. en 30 dnn sites kørende med DNN, og kan ikke se hvordan uden remote når man kun har
ftp....

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du skal egentligt bare have en tom MS SQL database - den laver du en connectionstring til i web.config.
Resten af DNN ligger du op via ftp - første gang du rammer dit site vil installationen gå igang. Du behøver derfor ikke fuld adgang til serveren - det eneste du skal have er en database.
Ok, jeg har nok bare en IIS der er mærkelig, eller også har jeg ikke sat den rigtigt op.

Alle mine nye websteder er altid framework 1.1, jeg skal altid angive 2.0 bag efter optettelsen.

Har surftown det i deres kontrolpanel.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Nogle af de forslag der kom kræver jo at man kan kode en del i forvejen.
Jeg prøvede så stoenswebwriter men den smider kun en farvekode på koderne så den virkede men dog lidt uoverskulig.
Så fandt jeg et gratisprogram der hedder PageBreeze HTML editor og det er ganske nemt at gå til http://www.pagebreeze.com/download.htm
og fik da lige lavet denne.
www.mogens-green.dk

Tak for hjælpen. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

Hejsa
Vil lige høre om hvilke erfaringer i har med fremstilling af en hjemmeside.. altså hvilke program er godt og let at arbejde med, Jeg læser ikke en tung lang manual...

Hej

Du kan bruge den gratis hjemmesidelaver, www.bricksite.com.
Det består af forskellige moduler.
Der kan man købe ekstra ting til. f.eks. ekstre sider, domæne navne (kun .dk)
Og det hele er på Dansk.

/Jonas
Hvis der skal være en masse funktioner på din hjemmeside, så kan jeg anbefale et CMS system, da der er tilknyttet mySQL databaser. Jeg bruger selv http://e107.org da det er rimeligt at tilpasse, men smag kan jo diskuteres. Hvis du vil afprøve den hjemme på din egen PC er det muligt at Downloade en komplet webserver der kan bruges så på PC'en, men den kan også flyttes til en USB pen. Webserveren kan henter her: http://www.usbwebserver.com/ . Jeg har haft stor glæde af denne Webserver, når jeg skal afprøve forskellige CMS systemer, tilpasning af mySQL database i forbindelse med flytning af data fra et CMS system til et andet.
jeg laver hjemmesider ... jeg kan hjælpe dig min mail er [email protected]
se www.korshavnbro.dk

Jeg kan gode lide at rode med med mange forskellige ting. Lige fortiden roder jeg med båd.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis