Program til hjemmeside

Hejsa
Vil lige høre om hvilke erfaringer i har med fremstilling af en hjemmeside.. altså hvilke program er godt og let at arbejde med, Jeg læser ikke en tung lang manual...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hejsa Vil lige høre om hvilke erfaringer i har med... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det cmsimple kan jeg ikke en gang lukke op... suk.. php skal jo ind på maskinen og det er jeg "ohhh så grøn"

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Bri_Jac. Mange af fejlene skyldes ikke microsoft. Men at jeg er en spasser til at debugge 100%. Det skal MS ikke have skylden for.

MHT dit php problem, så vælg en udbyder der har php og lav det der med det samme. Eks. unoeuro.

Ellers kan php hentes ned og køres i en lokal iis, eller lokal apache.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ellers kan php hentes ned og køres i en lokal iis, eller lokal apache

Hmm men det er lige det jeg ikke kan finde ud af ... sad

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis du skal bruge PHP, så er der dømt lektielæsning....
Du kan hente en WinAMP-pakke og installere den, så får du Apache, MySQL og PHP installeret.
Hvormeget hjemmeside skal du have? Man kommer langt bare med HTML og det kræver ingen installation. Find en gratis editor på gode gamle tucows.com.
Problemet med MS er alt det hejs man får med hvis man laver .html i Word...
Der findes en af de billige hæfter der beskriver hvordan man laver en hjemmeside i CmSimple. Du kan finde det her:
http://libris.dk/it_litteratur/webkonstruktion/vis_produkt/shop/byg-et-website-med-cmsimple-2-udgave/?cHash=918d8d9aff
Køb den, så bliver det hele pludselig meget lettere ;-)

I øvrigt så er der et godt forum på http://www.cmsimple.dk, hvor man normalt får hurtig og god hjælp fra andre brugere - også på Dansk hvis det kniber lidt med det engelske.

/Hideout

 

Annonce
Du kan hente en WinAMP-pakke og installere den, så får du Apache, MySQL og PHP installeret.


Der gik lang tid før jeg fandt ud af at det er wamp og ikke winamp som jo er en mediaafspiller...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Et andet bud er Namo webeditor.. Bruger det, efter at have set mig gal på diverse HP programmer..

Det minder meget om MS programmerne og laver selv html-koderne, samt at det tillader at man retter/tilføjer i html-koden.. Så det kan bruges af begyndere og mere rutinerede. Det kan vist en del forskele funktioner indenfor html..

Den version jeg har er freeware (fuld version).. Men det kan desværre ikke hentes/fåes nogen steder..

Minusset: man ikke kan hente hjælp/opdateringer..

Er selv stadig grøn på Hp området, selv om jeg har lavet og solgt 6 HP og har selv 2 fungerende sider på nettet.. Og har lavet HP opdateringer de sidste 4-5 år for andre..
Citat fra PeterR

Bri_Jac. Mange af fejlene skyldes ikke microsoft. Men at jeg er en spasser til at debugge 100%. Det skal MS ikke have skylden for.

MHT dit php problem, så vælg en udbyder der har php og lav det der med det samme. Eks. unoeuro.

Ellers kan php hentes ned og køres i en lokal iis, eller lokal apache.

MVH


Oki then, så den ene gang vil jeg ikke tænke at det er MS der er den skyldige... ;-)

Citat fra Hideout

Der findes en af de billige hæfter der beskriver hvordan man laver en hjemmeside i CmSimple. Du kan finde det her:
http://libris.dk/it_litteratur/webkonstruktion/vis_produkt/shop/byg-et-website-med-cmsimple-2-udgave/?cHash=918d8d9aff
Køb den, så bliver det hele pludselig meget lettere ;-)

I øvrigt så er der et godt forum på http://www.cmsimple.dk, hvor man normalt får hurtig og god hjælp fra andre brugere - også på Dansk hvis det kniber lidt med det engelske.

/Hideout


Jep læs hæftet og kom igang - det har jeg selv gjort ;-) (Det er jo lettere at starte i det små...)
Men bare være opmærksom på at cmsimple kan IKKE håndtere at flere bruger retter/indsætter kode samtidig - det er et 1-bruger system, så for enkle systemer (LÆS: private) er det oki. men skal du benytte noget det minder om professionelt skal du tjekke joomla eller drupal, derfor droppede jeg cmssimple igen
Jeg er systemudvikler og at sige, at MS produkter er dårlige er "lidt" af en overdrivelse... MS er faksisk nogen af dem der laver det pæneste HTML - HVIS man bruger de rigtige værktøjer... Word, Frontpage m.v. hører IKKE ind under rigtige værktøjer.

Jeg har arbejdet med nogle af IBM's produkter og dér kan man for alvor tale om dårlig HTML - men eller så er Notepad, Textpad m.v. det bedste - der har man fuld kontrol over det hele.

Det er dog nok ikke det spørgsmålet går på.

Hvis du har adgang til en udbyder som understøtter -NET 2.0 samt MS SQL Express (her kan jeg anbefale www.surftown.dk), så er DotNetNuke et fremragende valg (www.dotnetnuke.com)
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis