solvarme

hejsa

jeg går med ideen om at skulle have et solfanger anlæg, til det varme vand i sommer perioden.

og har set mig lun wink på dette anlæg
http://www.biopower.dk/index.asp?DocumentID=86&CatID=24
en af gundene er at det har interface til overvågning på pc, hvilket jeg jo syns er en rigtig god ide da jeg også elsker at overvåge mine anlæg og forbrug i huset.

anlæget er komplet til ca 24000,-
1x Solfanger 30 rørs, 4,43 m2 til tagmontering,
styring, pumpe station, 300 liter tank, elpatron
25 m kobberrør og isolering, 10 liter væske.

det eneste der ikke tiltaler mig er kobberrør, men har en smed i familien så han vil nok hjælpe med det.

hvad siger de kloge hoveder her inde, ser det fornuftigt ud til en husstand med 2 voksne 2 teenagere og en lille spæd (fra 10 januar smile )

input og alternativer modtages gerne

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

hejsa jeg går med ideen om at skulle have et... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg byggede dem selv :) og ja det er lige så let som siden viser. jeg samlede dem alene men vil anbefale man er 2 ;)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Så er min ispind endelig sat i drift, så nu skal jeg bare finde ud af hvilke temperature der passer bedst til huset, men det er godt nok lækkert at have varme i gulvet igen.

så hvor mærkeligt det nu end lyder så venter jeg bare på blæsevejr og kølig luft, for det er der jeg skal tilpasse systemet.

og typisk som det nu engang er så passede det med at da solvarmen var sat i drift, blev det primært overskyet, og lur mig om ikke det stille og lune vejr fortsætter en periode nu hvor jeg har fået gang i min ispind varme  og skal bruge regn og rusk .

men hva så kan jeg bruge tiden til at få bygget det lille hus der skal omkring kompressor delen, da den jo endte med at blive placeret udendørs.

ja ja der er ingen der har lovet at tingene skulle være helt nemme, men før eller siden kan jeg vel se en ende på det hele

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

det blev til et system fra VVFS 9kvm fangere 400L vvbeholder, varmeveksler til overskudsvarmen, det har fungeret fortræffeligt hele sommeren, men jeg piller og justere på det hele tiden så det bliver nok først til næste efterår jeg kan lade det være i fred ;-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej Gert

Her i det midt jyske ser ispinden sådan ud:

Hvordan går det på Bornholm?


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming

ja her ser det knap så voldsomt ud, min udnytter knap halvdelen af fordamperen som vejret er nu.
strømmæssigt har vi okt-nov-dec brugt ca ½delen af hvad vi brugte sidste år samme tid, men jeg har også brugt meget tid på at balancere den ind så den holder ca 22 grader i hele hytten og samtidig er så økonomisk som muligt

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis