Hvilke bor?

Hej Forum,

Jeg er ved at være godt træt af bor, der brækker, bliver sløve, er skæve osv. osv.
Derfor vil jeg investere lidt flere penge i bor, næste gang jeg skal i byggemarkedet.
Spørgsmålet er hvilke bor, der kan anbefales.

Krav:

Gerne et sortiment, med træbor, murbor og metalbor.

Skal kunne bruges i en almindelig Bosch Bore/slagmaskine (Ej SDS)

Jeg er ikke interesseret i bor, der nærmest er beregnet til, at man selv skal slibe dem op, når de bliver sløve... Dette kan jeg nemlig ikke finde ud af confused

På forhånd tak for hjælpen

Michael
Hej Forum, Jeg er ved at være godt træt af bor... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hero bor er noget rigtigt billigt ragelse, undgå for guds skyld at købe det.

De er hurtige til at blive sløve og mange gange knækker de for et godt ord.

Det bedste du kan købe er Joran bor, dem kan du købe som sortimenter hos den nærmeste SB (Special Butikken) og hos sanistål og Lemvigh Müller

Men held og lykke med det ;-)

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Citat fra Minjet

Mange tak for det Lynæs.
Jeg vil straks mandag få købt mig et sæt bor... Så tager jeg den derfrabiggrin

Med venlig hilsen

Michael

Hej Michael..

Nu skriver du ikke om din baggrund... derfor denne info (?)

En fordel når man bore (i alt matriale) er jo at sætte sig ind i hvilken hastighed man skal bore med, i forhold til bordet størelse og hvad der skal anvendes som kølemiddel..Hvis man ikke har sat sig ind i det kan man ødelægge alle bor uanset kvalitet..
Hellere dårlig kvalitet bor, der bliver brugt rigtig.... end gode bor, der bliver brugt forkert.. (min mening :-) )

Mvh Jan J
Jeg har haft gode erfaringer med DORMER bor, de er hærdet og de virker. Jeg ved ikke hvor man kan få dem, jeg fik mine af en kleinsmed......

Anders
Har for nylig købt en kasse, ligesom det viste Hero sæt, men i Thürmer også 170 stk. til ca. 400 kr.
Jeg har været meget glad for dette sæt. De skærer godt og jeg har endnu ikke knækket nogle.
(Købt ved SVS værktøj i 4550 Asnæs.)

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Citat fra lynæs

Man ska' da ha' en betragtelig timeløn, for ikke at gide bruge 30sek. på at slibe sit bor, og de bor, der henvises til ligger et godt stykke nede på kvalitetsskalaen, og jeg vil tro uanvendelige til f.eks. rustfrit stål.

Ja, vi københavnske håndværkere er jo SÅ rige, så det bruger jeg ikke tid på. smile

Og nej, det er fuldstændig uanvendeligt til metal - det er de fleste træbor wink Og jeg kan forsikrer dig for kvaliteten er rigtig fin til træ.

Og når man sliber sine bor kan man både mærke og se (kig på gnisterne) kvalitetsforskellen.
Würth sælger gode bor.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Jeg har et sæt HILTI bor til mur og beton - de er dæjli (",)
Dyre, men hold nu k*ft de virker, jernbeton er pludselig som smør..
Hejsa.... der findes omkring 13 måder der lavs bor på i denne verden... den vi alle ser er de billigste af slagsen i div. byggemarkeder hvor de ikke koster penge... de er lavet ved at man tager et stykke rundjern, banker det fladt i enden og vrider det til det ligner et bor. så er der toppen af kranse kagen hvor det er drejet ud af et stykke hårdet stål og de holder, der har würth,, Dewalt og Hilti allesammen nogen der virker... men kik på dem når du holder dem i hånden så kan du næsten se om det er nogen der er drejet ud eller det er fladjern.... prisen er som regel også en god indikater.

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

Som Stig han skriver, er der mange forskellige bor, de normale til jern "HSS" kan bruges i nødstilfælde, men er ikke at foretrække... Kvali koster, når jeg skal bore et hul, låner jeg bor ude på arbejde... Men det er os bor til +300 stykket... Og ellers bruger jeg den maskine jeg arbejder med en horizontal bearbejdnings center.... Så har da lidt fordele på arbejde smile
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis