Hvad hedder denne fidus ?

Jeg skal have skiftet den "overtryksventil" (eller hvad den nu hedder) der sidder under min varmvandsbeholder. Det er en fra Jem og Fix og den drypper mere end den skal. Jeg skal have købt en ny, men jeg ved ikke lige helt hvad den præcis hedder. Er der nogen der kan hjælpe ? Også evt. med hvor jeg kan købe en god en...
Jeg skal have skiftet den "overtryksventil" (eller... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra steinaa

jeg må indføre til eget forbrug i en egnet reservedunk. Hvis du forsker lidt videre finder du ud af at der ikke er fastsat nogen størrelse på reservedunken. Og forsker du en anelse mere finder du ud af at en reservedunk på 1000l (eksempelvis en palletank) er fuldt ud gangbar som værende reservedunk til privat brug.



Hej Steinaa

Er du sikker på den med størrelse på dunken ?

Der foreligger en dom fra skat der siger at een 20 liter jerrycan - manden havde 7 med - er at regne som en normal reservedunk

Har sakset lidt hos Skat

"Dette indebærer, at rejsende, der indrejser fra andre EU-lande, fremover kun kan medtage de omhandlede biobrændstoffer afgiftsfrit, såfremt brændstofferne indføres i køretøjets brændstoftank eller i en normal reservedunk."

Teksten er jo ændret fra "egnet" til "normal"confused

Med venlig hilsen

Fladder
Debatten har kørt længe inde på rapsbil.dk - jeg er ikke stødt på ovenstående eksempelv, men jeg kunne da forestille mig at han blev stoppet da han havde syv dunke med hvor han må have én dunk.

Ændringen fra egnet og til normal er så igen et tolkningsspørgsmål, men smid den op i forummet på rapsbil - der er om muligt endnu større ordkløvere end undertegnede :-)
Helt enig i af det er et tolkningsspørgsmål

Syntes bare det oftest er sådan at rettens tolkning er til skattefars fordel sad

Prøver lige at kigge på Rapsbil.dk

Med venlig hilsen

Fladder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis