Hvad hedder denne fidus ?

Jeg skal have skiftet den "overtryksventil" (eller hvad den nu hedder) der sidder under min varmvandsbeholder. Det er en fra Jem og Fix og den drypper mere end den skal. Jeg skal have købt en ny, men jeg ved ikke lige helt hvad den præcis hedder. Er der nogen der kan hjælpe ? Også evt. med hvor jeg kan købe en god en...
Jeg skal have skiftet den "overtryksventil" (eller... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er helt hen i skoven må du gerne lave en lille skitse.wink
Nej, det kan ikke lade sig gøre!!

Sikkerhedsventilen har kun 1 indgang, monteres i den modsatte enden af den blå hætte

Du skal jo alligevel have den gamle sikkerhedsventil af, så det er ikke et større projekt at skruge et T-stykke på og sætte din sikkerhedsventil på den

Du er med på hvad jeg mener ik ?

Godt nytår

Venlig hilsen

Klaus
Klaus
Citat fra thomasjc

Hvis det er helt hen i skoven må du gerne lave en lille skitse.wink


Sådan kan den ikke monteres. Den stump rør, der stikker opad på din skitse, det er der overtrykket kommer ud, så den ende skal bare være fri.

Mvh.
Sømanden.
Der var Spotvvs lige hurtigere end mig, men så fik Thomas da sine svar...wink
Citat fra thomasjc

Hvis det er helt hen i skoven må du gerne lave en lille skitse.wink


Jo, du helt ude i skoven

Jeg kan desværre ikke lave en skitse, jeg sidder i et sommerhus, væk fra skanner osv. og jeg er desværre ikke særligt meget computerhaj til at kunne tegne på computeren sad

Hvis du rykker den nye sikkerhedsventil op på den gamle sikkerhedsventil(ved den sorte hane, så har du den rigtige montering

Venlig hilsen

Klaus
Annonce
Med mindre du er meget fiks på fingrene ville jeg lade en fagmand skifte det.

Den TA vinkel med omløber tyder jo på at vandtilførslen er lavet i kobberrør eller pexrør, så helt nemt er det ikke. Du skal have kortet kobber/pex røret af ,så der er plads til at bygge Tee stykke eller komplet sikkerhedsagregat ind.

Jeg ville anbefale dig, at købe et komplet sikkerhedsaggregat, søg på (Duco sikkerhedsaggregat eller Freese sikkerhedsaggregat). Så får du også den helt rigtige installation med kontraventil, afspærringsventil, aftap og overtryksventil (10bar).
Citat fra hmmmm

Med mindre du er meget fiks på fingrene ville jeg lade en fagmand skifte det.

Den TA vinkel med omløber tyder jo på at vandtilførslen er lavet i kobberrør eller pexrør, så helt nemt er det ikke. Du skal have kortet kobber/pex røret af ,så der er plads til at bygge Tee stykke eller komplet sikkerhedsagregat ind.

Jeg ville anbefale dig, at købe et komplet sikkerhedsaggregat, søg på (Duco sikkerhedsaggregat eller Freese sikkerhedsaggregat). Så får du også den helt rigtige installation med kontraventil, afspærringsventil, aftap og overtryksventil (10bar).


Som sagt er det ikke ræketvidenskab at skifte en sikkerhedsventil, men selvfølgelig skal man vide hvad man har med at gøre, samt kunne holde på et stykke værktøj.

Mht. kontraventil, så er det rigtigt at du skal have sådan en på, det kan jo være den sidder uden for billedet ?, hvis du ikke har en kontraventil på tilgangen til din vvb, så vil jeg også anbefale dig at investere i et komplet sikkerhedsagregat, men dette er nu også meget nemt at montere

Venlig hilsen

Klaus
Hej

Jeg synes tråden viser at man skal lade vvs-installatøren udføre arbejdet, så man er nogenlunde sikker på at det er udført korrekt, men jeg ser dog ofte at selv en autoriseret ser stort på reglerne, da sikkerhedsventilerne ofte ikke er tilsluttet afløb, og skulle de være det er det sjældent med synligt afdryp, så man kan følge med i om ventilen er i orden.

Alle brugsvandsinstallationer er autoriseret arbejde, også hvis man skulle have egen brønd.
Citat fra Orla Nautrup

Hej

Jeg synes tråden viser at man skal lade vvs-installatøren udføre arbejdet, så man er nogenlunde sikker på at det er udført korrekt, men jeg ser dog ofte at selv en autoriseret ser stort på reglerne, da sikkerhedsventilerne ofte ikke er tilsluttet afløb, og skulle de være det er det sjældent med synligt afdryp, så man kan følge med i om ventilen er i orden.

Alle brugsvandsinstallationer er autoriseret arbejde, også hvis man skulle have egen brønd.


Er det så ikke hip som hap confused

Det kan vel være lige så godt at en GDS-mand undersøger grundigt hvad det er han skal lave, hvilke materialer han skal bruge osv. osv. og derefter gør et godt stykke arbejde, frem for at man i god tro ringer til en autoriseret, som måske sender lærlingen på opgaven, sjusker med arbejdet, eller bare ikke ved bedre ?

Nu er det bare et eksempel, der findes selvfølgelig masser af dygtige installatører, og lærlinge der ved hvad de gør og laver et godt stykke arbejde smile

Venlig hilsen

Klaus
Klaus: Hvis den logik holder, vil det så sige at såfremt politiet kører for hurtigt kan man ligeså godt selv køre for stærkt?...

Vi har i Danmark krav til autorisation på nogle områder; man kan så være enig eller uenig i ordningen, men der er ikke andre (lovlige) alternativer.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis