Hej Leif
Tak for dit svar.
Efter at jeg har strammet kileremmen igår startede bilen faktisk i morges, dog tørnede den lige en ekstra gang før den fik fat. Om det så er kileremmens skyld kan jeg kun håbe på, for en ny generator er sku dyr
. Ladelampen lyser dog stadig, men nu kun ganske svagt.
Nå men til generatoren:
Jeg skrev vist lidt forkert før. Der er tre monteringspunkter på generatoren. en B+, D+ og en W. Jeg regner med at B+ er den du snakker om. Ud fra denne går kun én tyk rød ledning. Jeg kan ikke se hvor den går hen men forhåbentlig hen til batteriet. På D+ er der monteret to tynde blå ledninger, den ene går hen til en lille sort boks med påtrykket
NAGARES
RLP/152/12
12V-40A/15A
Den anden blå ledning går IKKE hen til stellet som jeg tidligere har skrevet. Den følger istedet den tykke røde ledning og her kan jeg heller ikke se, hvor den forsvinder hen.
(Hvor søren er så den ledning til stellet?)
Men ud fra din forklaring, regner jeg med at det er den tykke røde ledning jeg skal måle med.
Ved du evt. hvad de andre ledninger går til? jeg er bare nysgerrig.
I forbindelse med måling på batteriet. I stedet for at lade det helt op over natten og derefter lade det hvile 2-3 timer. Kan jeg så ikke regne med, på baggrund af ovenstående målinger på omkring de 13V at batteriet er fuldt ladt op, men vil aflade helt naturligt til et niveau på forhåbenligvis 12,7V over de næste par timer.
Såfremt det aflader mere end dette bliver det enten tappet eller også er batteriet færdigt...
Beklager jeg skærer tingene lidt ud i pap, men jeg er absolut nybegynder til mekanik og elektronik.
VH Søren