En stor dag i mit lange gældstyngede liv.

Så skete det, vendepunktet i mit reallån.

Endelig betales der mere i afdrag end i rente. Det er fandme dejligt at kunne se det går den vej .

Er jeg ene om at glædes over at en dag er lortet man har gået og hamret, banket og skruet på betalt.

Det med at man pludselig ejede 2/3 af huset tog kun 4 år, men det kan man takke det plumrådne bolig marked vi har for. rolleyes

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Så skete det, vendepunktet i mit reallån.... Vis hele indlægget
71 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter.
Det undrer mig at du ikke forstår systemet, med udbud og efterspørgsel, det er jo på alle områder sådan at en efterspurgt vare bliver dyrere end en ikke så efterspurgt, og i dette tilfælde med f.eks. læger, som ikke er så mange og som er godt uddannede og uundværlige, så er det samfundsmæssigt ikke så problematisk at hæve deres løn. Derudover kommer en enorm indspisthed gennem interresseorg. loger m.m. " rapperne " har jo deres organisationer, som skulle varetage deres kår, men som jo øjensynlig går mere op i egne personlige tiltag ( fratrædelsesordninger m.m.) og man har altid fundet sig i at toppen sidder og udpeger hinanden til de fede job, man er således selvforsynende til topposter, og medlemmerne reelt uden indflydelse på dette.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Vil det løse landets triste problem, hvis bare SOSUerne fik 30-40% mere i løn?
Mener du ikke hele banden over dem, så vil have mindst lige så meget?

Og hvis det sker, hvad så med hele det øvrige arbejdsmarked?
Mon ikke det også kan inspirere alle andre overhovedet?
Hvis så alle får en lønstigning på 40%, efter en vildt udmarvende generalstrejke, men en masse ødelæggelser til følge, hvem skal betale det?
Erhvervslivet selvfølgelig!! klart, men når de så lukker, hvem så?
Pensionister af alle arter, selvfølgelig!
Og når de så dør af sult, hvad så?

Det er jo lige nøjagtig den dumhed Holland kastede sig ud i for nogle får år siden, med et meget skidt resultat til følge, arbejdsløhed, finansunderskud, gældsætning, tvangsauktion o.a. gebrækkelighed, som vi har set så meget til før i tiden. Men den slags glemmes altså hurtigt! :-(

I Anders And & Co for nogle år siden, var der en historie om at Joakim von Ands pengetank sprang læk og alle beboere i Andeby blev milliadærer. Så var der jo ingen grund til at gå på arbejde længere, hvorefter hele samfundet gik i stå. Priserne på alm. fødevarer steg til det ufattelige, idet der jo ikke blev produceret noget.
Altså inflation som vi ser det i Zimbabwe, hvor Mug-aben har forsøgt sig med noget tilsvarende. Er det ikke noget med en inflationsrate på 5000% p.a. der henne?

Det er en noget bekymrende udvikling at være vidne til, for en som kun har sit gældfrie hus som pension ved siden af den alm. off. pension, som slet ikke øges i den takt, som der lægges op til på arbejdsmarkedet, desværre ansporet af DF!. Når det samtidig krydres med vedholdende tanker om skattelettelser, lige i den situation, kammer kæden da helt over.

I særlig grad er det vildt skræmmende, når man hører de rødes kæmpe appetit på at flå husejernes friværdier til sig, og pålægge dem yderligere ejendomsskatter og ejendomsværdiskatter.

Jeg husker med gru og rædsel 60ernes, 70ernes vilde og totalt uansvarlige økonomiske politik under diverse røde kabinetter.
(Jeg var den gang ansat i en sparekasse og så med undren på, hvordan folk gældsatte sig helt hen i vejret, og slap godt fra det pga inflation og stigende udlandsgæld!)
Det er alle i dag vist nok enige om var noget lort, som vi kom til at lide hårdt under op gennem 80erne og 90erne. Skal vi så virkelig starte det nye årtusinde med at gentage idiotiet??? Jeg fatter ikke at man ikke kan se længere end til sin næsetip.

Den eneste grund til at vi slap ud af fortidens sore synder, skyldes fundet og udvindingen af olien i undergrunden. Havde vi ikke kunnet forgribe os på den, ville vi stadig have siddet i lort til halsen. Det kan vore efterkommere bare ikke gentage, så hvis vi endnu engang arrangerer et fallitbo til fremtiden står de kønt med uløselige problemer.
Hvade vi gjort det mere rigtigt, havde vi gjort som Nordmændene og sat oliemilliarderne til side til eftertiden i stedet for at betale vores gamle gæld med dem.

Tænk Jer om, før i går ud i vilde krav og strejker!!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra "ktm"

Vil det løse landets triste problem, hvis bare SOSUerne fik 30-40% mere i løn?
Mener du ikke hele banden over dem, så vil have mindst lige så meget?


Det tror jeg faktisk ikke hele banden vil. Faktisk viser undersøgelser at et pænt stort flertal (omkring de 60-65 procent mener jeg) støtter ekstraordinærer lønstigninger til offentligt ansatte som i øvrigt ikke kræver 30-40 procent mere men dog alligevel en væsentlig og mærkbar lønstigning.

Der er et lønefterslæb indenfor det offentlige (Dokumenteret med tal fra. bl.a. Danmarks statistik) på 25-27 procent.

Citat fra "ktm"

Og hvis det sker, hvad så med hele det øvrige arbejdsmarked?
Mon ikke det også kan inspirere alle andre overhovedet?
Hvis så alle får en lønstigning på 40%, efter en vildt udmarvende generalstrejke, men en masse ødelæggelser til følge, hvem skal betale det?
Erhvervslivet selvfølgelig!! klart, men når de så lukker, hvem så?
Pensionister af alle arter, selvfølgelig!
Og når de så dør af sult, hvad så?


Det er ikke en generalstrejke vi kommer til at se. Vi kommer til at se strejker indenfor det offentlige. Det private arbejdsmarked vil ikke i denne forbindelse blive ramt noget synderligt af strejker hvis overhovedet. I hvert fald ikke direkte.

Endvidere så er der penge nok i det danske samfund som det ser ud nu. De sidste par år har vi haft overskud på statens finanser op imod de70-80 mia kr om året.

Hvis vi skal have en opbremsning synes jeg det var mere oplagt at lade være med at give skattelettelser. Skattelettelser som nogen og 70 procent af danskerne er imod. Selv inden for de borgerlige partiers rækker er der massiv modstand mod skattelettelser som jo kommer på bekostning af en udsultning af den offentlige service som i øvrigt derved er med til at skræmme personale væk. Dette er så endnu en grund til at give ekstraordinære lønstigninger for det bliver der brug for at fastholde og tiltrække nyt personale.

Citat fra "ktm"

Det er jo lige nøjagtig den dumhed Holland kastede sig ud i for nogle får år siden, med et meget skidt resultat til følge, arbejdsløhed, finansunderskud, gældsætning, tvangsauktion o.a. gebrækkelighed, som vi har set så meget til før i tiden. Men den slags glemmes altså hurtigt! :-(

I Anders And & Co for nogle år siden, var der en historie om at Joakim von Ands pengetank sprang læk og alle beboere i Andeby blev milliadærer. Så var der jo ingen grund til at gå på arbejde længere, hvorefter hele samfundet gik i stå. Priserne på alm. fødevarer steg til det ufattelige, idet der jo ikke blev produceret noget.
Altså inflation som vi ser det i Zimbabwe, hvor Mug-aben har forsøgt sig med noget tilsvarende. Er det ikke noget med en inflationsrate på 5000% p.a. der henne?

Det er en noget bekymrende udvikling at være vidne til, for en som kun har sit gældfrie hus som pension ved siden af den alm. off. pension, som slet ikke øges i den takt, som der lægges op til på arbejdsmarkedet, desværre ansporet af DF!. Når det samtidig krydres med vedholdende tanker om skattelettelser, lige i den situation, kammer kæden da helt over.

I særlig grad er det vildt skræmmende, når man hører de rødes kæmpe appetit på at flå husejernes friværdier til sig, og pålægge dem yderligere ejendomsskatter og ejendomsværdiskatter.

Jeg husker med gru og rædsel 60ernes, 70ernes vilde og totalt uansvarlige økonomiske politik under diverse røde kabinetter.
(Jeg var den gang ansat i en sparekasse og så med undren på, hvordan folk gældsatte sig helt hen i vejret, og slap godt fra det pga inflation og stigende udlandsgæld!)
Det er alle i dag vist nok enige om var noget lort, som vi kom til at lide hårdt under op gennem 80erne og 90erne. Skal vi så virkelig starte det nye årtusinde med at gentage idiotiet??? Jeg fatter ikke at man ikke kan se længere end til sin næsetip.

Den eneste grund til at vi slap ud af fortidens sore synder, skyldes fundet og udvindingen af olien i undergrunden. Havde vi ikke kunnet forgribe os på den, ville vi stadig have siddet i lort til halsen. Det kan vore efterkommere bare ikke gentage, så hvis vi endnu engang arrangerer et fallitbo til fremtiden står de kønt med uløselige problemer.
Hvade vi gjort det mere rigtigt, havde vi gjort som Nordmændene og sat oliemilliarderne til side til eftertiden i stedet for at betale vores gamle gæld med dem.

Tænk Jer om, før i går ud i vilde krav og strejker!!!!


Du mener den olie vi har foræret til APM med flere? Nu sammenligner du selv med Norge. Hvis vi i DK havde beskattet olien som i Norge havde danmark haft merindtægter på langt over 100 mia. kr på olien.

Der er masser af gode grunde til at stille store krav. Der er et stort lønefterslæb som skal indhentes og tiden til det er nu. Så må økonimien bremses andre steder.

Offentligt ansatte skal ikke holde igen for at der skal kunne gives skattebesparelser til de mest velstillede.

Så jo jeg ser frem til den strejke jeg ikke er i tvivl om kommer og med god grund.

Desværre så vil Fjogh jo nok gribe ind i en sådan konflikt rimeligt hurtigt. Det på trods af at han i mange måneder har prædkiet af politikerne ikke skal blande sig.

Man siger jo moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt.

/Jacob
på mig virker det lidt underligt at offentligt ansatte mener at deres krav støttes af næsten hele befolkningen, dem jeg taler med mener generelt at de kan starte med at ha' samme arbejdstid som andre, det ville jo gi' omkring 13 % mere. jeg tror man har spurgt de som er afhængige af deres hjælp altså en slags gidsler.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

på mig virker det lidt underligt at offentligt ansatte mener at deres krav støttes af næsten hele befolkningen, dem jeg taler med mener generelt at de kan starte med at ha' samme arbejdstid som andre, det ville jo gi' omkring 13 % mere. jeg tror man har spurgt de som er afhængige af deres hjælp altså en slags gidsler.


Det viser undersøgelser lavet af bl.a. Vilstrup.

Det er en kendt sag at mange offentligt ansatte gerne ville arbejde mere. Mig selv inkl. men vi kan sq ikke få lov til det. Jeg har kæmpet mig fra 32 til nu 35 timer og ville såmænd gerne fra starten have taget de 37 timer. Og det er et generelt problem.

/Jacob
Annonce
det er ikke et spørgsmål om timeantal, men den kendsgerning at pauser i det private er selvbetalte, jeres ikke, hvilket forhøjer jeres løn med ca 13% i forhold til andres, eller en time mindre pr.dag. det nævnes ikke tit fra jeres side, men det er der ikke den store forståelse for blandt menigmand.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg er kommunal specialarbejder.
Min arbejdstid er :
Man. - Tors. : 7-15,30
Fredag : 7-13,30

Og jeg får altså kun løn for 37/t om ugen
Så det er ikke alle der for betalt deres pauser !

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det har du ret i, men i er jo på SID overenskomst og det er jo ikke jer, det handler om. Jeg refererer bare det, jeg hører fra tilfældige folk vedr. lønkravene vi hører om i TV mm., affødt af påstanden om at 60% støtter deres krav.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

., affødt af påstanden om at 60% støtter deres krav.


Jeg, og dem jeg kender, skal bestemt ikke tælles med blandt støtterne.

Jeg, og alle jeg kender, er heller ikke så liderlig efter at skulle mere i skat, som det også påstås, at flertallet af befolkningen angivelig skulle være.confused

Jeg er fast overbevist om, at der foregår en betydelig manipulation med den slags meningsmålinger. Det er bestillingsarbejde fra kredse, som har denne dagsorden. Det er jo ikke vanskeligt at stille ledende spørgsmål, og så få de svar, man ønsker.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra lynæs

Det har du ret i, men i er jo på SID overenskomst og det er jo ikke jer, det handler om. Jeg refererer bare det, jeg hører fra tilfældige folk vedr. lønkravene vi hører om i TV mm., affødt af påstanden om at 60% støtter deres krav.


Næ, men det fremgik mellem linierne at det var ALLE offentlige ansatte, der fik betalt frokost, og det er der altså ikke.

Iøvrigt hedder det 3F og ikke SID længere.

Efter at det berømmelige lønsystem "Ny løn" er blevet gennemført inden for det offentlige er der højeste lønninger (kommunaldirektører, chefer m.m.) steget mange gange mere i % end den almindelige ansatte på "gulvet" .

f.eks er lønnen for kommunaldirektører steget fra ca. 700.000 kr til over 1.3 mill. inden for sidste 3 år.

Specialarbejdere er steget ca 10% i lønsum. Fra ca 220,000 til ca 244,000 !

Bare til sammligning !!!!

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis