Hul til ny dør, i murstensvæg.

Jeg går og overvejer at lave en dør fra hall til værksted. Dette indebærer et hul i en murstensvæg. :o

Kan man på en eller anden måde skære hul med en stor vinkelsliber-ting?

Vil gerne undgå skader på væggen indenfor i hall'en...
Jeg går og overvejer at lave en dør fra hall til... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver: "9M betyder at døren er en 90 cm bred dør." Uanset hvordan du vender og drejer det, så bliver en M9 dør aldrig 90 cm - den er 825 mm. Hvis du snakker om murhul - hvilket du ikke skrev, så er det heller ikke 90 cm.

Det er da utoligt, at du bare VIL kæmpe for at få ret, når enhver kan se hvad du har skrevet.

Og det kan da godt være, du synes det er en underholdende kommentar, at skrive vi ikke aner hvad vi taler om på Sjælland, jeg synes nu mere det virker nedladende og det mener jeg ikke lige hører hjemme her.


Citat fra Thomas Hjort

Du skriver: "9M betyder at døren er en 90 cm bred dør." Uanset hvordan du vender og drejer det, så bliver en M9 dør aldrig 90 cm - den er 825 mm. Hvis du snakker om murhul - hvilket du ikke skrev, så er det heller ikke 90 cm.

Det er da utoligt, at du bare VIL kæmpe for at få ret, når enhver kan se hvad du har skrevet.

Og det kan da godt være, du synes det er en underholdende kommentar, at skrive vi ikke aner hvad vi taler om på Sjælland, jeg synes nu mere det virker nedladende og det mener jeg ikke lige hører hjemme her.


Ved du hvad Thomas, jeg ved godt hvordan det er. Med den tone du ligger fra land med, det finder jeg mig ikke i. du forstår ik en gang sjov, det var synd.
Var det ikke 9M vi drøftede, jeg beskrev bare hvad det betød.
Jeg er uddannet og sidder og projekterer byggeri dagligt, du vil måske belæge mig i hvad det hedder, har du ikke ikke lært hvad et modul er måske.

En ting hvad jeg ikke har gjort, er et træde på sproget, men jeg har gjort bekendskab med håndværkere på Sjælland, mere siger jeg ikke om den sag.

PE

Utroligt du vil vade rundt i det i en uendelighed. Fakta er jeg besvarede et indlæg du havde skrevet, hvor du skrev: "9M betyder at døren er en 90 cm bred dør."

Jeg gjorde så opmærksom på, at den er 825 mm det er blot fakta!



Citat fra Thomas Hjort

Utroligt du vil vade rundt i det i en uendelighed. Fakta er jeg besvarede et indlæg du havde skrevet, hvor du skrev: "9M betyder at døren er en 90 cm bred dør."

Jeg gjorde så opmærksom på, at den er 825 mm det er blot fakta!




Nu var det altså mig som forklarede hvad 9M betød og ikke hvad dørpladen var i mål !!

Hvis der bliver nogen næste gang, så stå lidt tidligere op min ven!


Slut herfra.

PE

Citat fra pev

Hej igen.

9M betyder at døren er en 90 cm bred dør.
BD30 betyder at døren er dranddrøj i 30 min. Dvs. at den holder i 30 min. Skulle jeg ik tage hel fejl, så er en yderdør uden glas en BD30 confused men det ved de hel sikker på tømmerhandlenbiggrin
Hvis du bruger en ny-nyere yderdør, så skal den være isolerende.



Ja, det ses jo tydeligt.


The only real mistake is the one from which we learn nothing.


Annonce
Efter jeres (lidt pinlige) misforståede lille diskussion, laver jeg en ny tråd om brand-lyd dør.... Hvor hullet med karm er 900mm, og selve dørpladen måler 825mm... rolleyes
Citat fra jakob zp

Efter jeres (lidt pinlige) misforståede lille diskussion, laver jeg en ny tråd om brand-lyd dør.... Hvor hullet med karm er 900mm, og selve dørpladen måler 825mm... rolleyes


Hej Jacob.

Ja jeg beklager at tråden blev ødelagt på den måde sad Jeg ville bare forklare hvad et modul betød, at så der er en klog person som begynder at blande dørplademål ind diskussionen,det synes jeg ikke om, det hører ikke med til min forklaring.
Når et dørmål bliver forklaret/vist som eks 9M, så er det altid udvendig karmmodul ikke dørplanden, ellers ville der hurtig blive mange misforståelser og mange forkerte dørhuller lavet . wink

God vind i den nye tråd.

PE

Ja, den kloge mand kom til at fortælle, at en M9 dør er 825 mm. Det skal da dybt beklages.

Er her jo udelukkende for at generer og ikke give hjælp. Og jeg modtager med glæde ubehageligheder om min oprindelse fordi jeg er Sjællandsk håndværker. Puhhha, dem skal man passe meget på! wink

Og nu når vi skal VADE rundt i det:

M9 = 825x2004
Karmydermål = 886x2089

Yderligere kan det suppleres med at visse døre med glasindfatning er BD30 godkendt.

Slut herfra, med mindre der kommer flere personlige angreb!


Citat fra Thomas Hjort

Ja, den kloge mand kom til at fortælle, at en M9 dør er 825 mm. Det skal da dybt beklages.

Er her jo udelukkende for at generer og ikke give hjælp. Og jeg modtager med glæde ubehageligheder om min oprindelse fordi jeg er Sjællandsk håndværker. Puhhha, dem skal man passe meget på! wink

Og nu når vi skal VADE rundt i det:

M9 = 825x2004
Karmydermål = 886x2089

Yderligere kan det suppleres med at visse døre med glasindfatning er BD30 godkendt.

Slut herfra, med mindre der kommer flere personlige angreb!


Ja klag du til mor Jørgen, måske får du en sutteklud at lege med.
Du er sgu en båtnak! Det var dig som blandede dig i hvad M betød.
Skal vi virkelig ha en anden til at fortælle dig hvad det betyder...

PE

Det er vanskelig at lade være med at blande sig i så vigtig en diskussion.
Jeg mener nu at modul M9 hulmål er 912 (15 gange 60 mm. modul +1gange 12 mm. fuge) og at udvendig karmmål dertil er 888. Det passer så til 2 fuger á 12 mm. + karmen.
Venlig hilsen og Godt Nytår
pas godt på jer selv derude, især blodtrykket!
Erik
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også