Hul til ny dør, i murstensvæg.

Jeg går og overvejer at lave en dør fra hall til værksted. Dette indebærer et hul i en murstensvæg. :o

Kan man på en eller anden måde skære hul med en stor vinkelsliber-ting?

Vil gerne undgå skader på væggen indenfor i hall'en...
Jeg går og overvejer at lave en dør fra hall til... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En såkaldt BD30 branddør, er den isoleret? Der er nemlig ikke varme i mit værksted, der skal man arbejde sig til varmen....

Og godt nytår til dig PEV, håber da dit humør må blive lidt bedre i 2008...
Citat fra jakob zp

En såkaldt BD30 branddør, er den isoleret? Der er nemlig ikke varme i mit værksted, der skal man arbejde sig til varmen....

Og godt nytår til dig PEV, håber da dit humør må blive lidt bedre i 2008...


Tak i lige måde Jacob.

Jamen jeg er næsten altid i godt humør. Synes bare at der er for mange som gør hvad de selv eller naboen tror, det gør mig temmlig knorten når vi som proffer sidder og forklarer hvad i skal passe på, så ikke i får pengepungen, eller andet i klemme.biggrin

PE

Fair nok, poul eric. Jeg har nok bare misforstået tonen i dit indlæg.


Back on topic: Jeg har fået en lækker Dewalt bajonetsav i julegave, den skal indvies ved at få lov til at save hullet til døren. Hvilket får mig til at spørge igen: Er en Branddør isoleret, altså kan den bruges som yderdør?

Har kig på et par stykker i DenBlå og i Gul&Gratis... M9 eller BD30. Hvad skal den hedde, døren?
Citat fra jakob zp

Fair nok, poul eric. Jeg har nok bare misforstået tonen i dit indlæg.


Back on topic: Jeg har fået en lækker Dewalt bajonetsav i julegave, den skal indvies ved at få lov til at save hullet til døren. Hvilket får mig til at spørge igen: Er en Branddør isoleret, altså kan den bruges som yderdør?

Har kig på et par stykker i DenBlå og i Gul&Gratis... M9 eller BD30. Hvad skal den hedde, døren?


Hej igen.

9M betyder at døren er en 90 cm bred dør.
BD30 betyder at døren er dranddrøj i 30 min. Dvs. at den holder i 30 min. Skulle jeg ik tage hel fejl, så er en yderdør uden glas en BD30 confused men det ved de hel sikker på tømmerhandlenbiggrin
Hvis du bruger en ny-nyere yderdør, så skal den være isolerende.

PE

Citat fra pev

Hej igen.

9M betyder at døren er en 90 cm bred dør.
BD30 betyder at døren er dranddrøj i 30 min. Dvs. at den holder i 30 min. Skulle jeg ik tage hel fejl, så er en yderdør uden glas en BD30 confused men det ved de hel sikker på tømmerhandlenbiggrin
Hvis du bruger en ny-nyere yderdør, så skal den være isolerende.


Nu er en 9'er (M9) dør altså 825 mm og ikke 90 cm. Bare lige for at få fakta helt på plads wink


Annonce
Citat fra Thomas Hjort

Nu er en 9'er (M9) dør altså 825 mm og ikke 90 cm. Bare lige for at få fakta helt på plads wink


Kan du bevise at du har ret i det du siger smile

En 9M dør skal have et murhulmål på 912 mm. Altså så kaldes døren for en 90'er.

PE

Citat fra jc

Hejsa

ifølge Swedoor http://www.swedoor.dk/glatte_formpressede_maalskema.pdf (man må formode de ved hvad de snakker om) er en 9M dørplade 825 mm bred og murhulbredden 910 mm bred.

Så Thomas har da ret når han siger døren ikke er 90 cm bred.

Godt nytår
Jørgen


Prøv lige at se om ikke det er dørpladen i taler om, jeg taler om udvendig karmmodul. cool

Så Thomas har altså ikke ret

Får man så en undskyldning hva.. smile

PE

Læs dit indlæg og det jeg skriver ;-)


Citat fra Thomas Hjort

Læs dit indlæg og det jeg skriver ;-)


Hej Thomas.

Her i Jylland er en dør altså med det hele, både karm og plade.

I min tid på jævleøen lærte jeg også at grus er det samme som sand, det er måske også sådan med døren. :p

Måske skulle i til at lære det rigtige danske sprog som vi taler herovre

Godt nytår..

PE

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også